مجله اکسید

۱۹ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۹
آبان

 

شازده کوچولو اثر آنتون دوسنت اگزوپری یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان است که در سال 1943 منتشر شد و بیش از 200 میلیون نسخه از آن درسرتاسر جهان فروش رفته است و به 280 زبان ترجمه شده است.

داستان کتاب شازده کوچولو درباره ی خلبان یک هواپیما است که به دلیل نقص فنی مجبور به فرود در یک کویر میشود. خلبان در این صحرا با پسر بچه ای کوچک روبه رو میشود که میگوید از سیاره ای دور به زمین و مردمانش دیده صحبت میکند در پس این قصه ی به ظاهر ساده گزوپری به مفاهیم عمیقی پرداخته است او این داستان را الهام گرفته از سانحه هوایی سقوط هواپیمایش در صحرای آفریقا میداند.

این کتاب با ترجمه و صدای احمد شاملو در ایران بیشتر شناخته شد و طرفداران بسیاری را بخ ود جذب کرده.

شاهکار ابدی گابریل گارسیا مارکز که به عقیده بسیاری افراد یکی از 3 رمان برتر تاریخ است، صدسال تنهایی داستان خانواده خوزه آرکادیو بوئندیا را در چندسال روایت میکند این کتاب شخصیت پردازی فوق العاده دارد، مارکز شخصیت های زیادی را وارد و خارج داستان میکند و توجه به آداب و رسوم مردم آمریکای جنوبی و استفاده از رئالیسم جادویی سبب شده که این رمان همچنان پرطرفدار باشد و در لیست کتاب های که باید خوانده شود.

رمان کیمیاگر بدون شک از آن دست کتاب های است که همه باید بخوانند والبته پرفروش ترین آثار تاریخ است. دنبال کردن هدف، ناامید نشدن بعد از هرشکست و ثبات همگی عناصری هستند که قهرمان داستان کیمیاگر را از یک چوپان ساده روستایی به یک شخصیت ماندگار در تاریخ ادبیات تبدیل میکند. پائولو کوئیلو با چنان مهارتی داستان سفر چوپان قصه ما از آندلس به سمت اهرام مصر را روایت میکند که تقریبا نیمه تمام باقی گذاشتن کتاب را برای خواننده غیرممکن میسازد.

از کتاب های دهه70 رمان بامداد خمار بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفت این رمان با رسیدن به چاپ پنجاه و پنجم در میان لیست کتابهای پرفروش ایران خوش درخشید.

خانم فتانه حاج سیدجوادی در این رمان داستان عشق نافرجام دختری از طبقه اعیان تهران قدیم را به تصویر میکشد که عاشق پسری نجار از طبقه پایین ان زمان شده است.

کتاب اربابه حلقه ها را میتوان یکی از معروفترین آثار ادبیات فانتزی در دنیا دانست. این کتاب انقدر بین مردم معروف شد که قسمت های متعدد فیلم سینمای از آن ساخته شده است اولین کتاب بنام سیلماریلیون در سال 1977 تاسیس منتشرشد.

سائورون شخصیت منفی این کتاب است که حلقه ای را خلق کرده تا برحلقه های دیگر قدرت تسلط داشته باشد واز انها برای فتح سرزمین های دیگر استفاده کند نویسنده در این کتاب شخصیت های خیالی زیادی بوجود اورده که هر یک دارای مشخصات منحصربفردی هستند. و داستان حماسی آن برای جوانان بسیار الهام بخش است.

کتاب قلعه حیوانات در بین مردم دنیا و مخصوصا ما ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است دراین کتاب خواننده به طرز ماهرانه ای  داستان را از چشم حیوانات یک مزرعه دنبال میکند و هربار خود را بجای یکی از شخصیت های داستان قرار میدهد این کتاب در برخی کشورها نیز بدلیل ارائه مباحث سیاسی ممنوع بوده است، جرج اورول قبل از کتاب 1984 به نوشتن این رمان محبوب پرداخت.

کتاب بینوایان که به گوشتان خورده است و حتما رمان معروف ویکتورهوگو را خوانده اید

این رمان به رکورد 100 میلیون فروش رسیده است این رمان یکی از معروفترین و دراماتیک ترین داستان های دنیا را دارد. ژان وال ژان مردی زحمتکش است که برای سیر کردن شکم بچهای خود مجبور به دزدی از نانوایی میشود و بخاطر یک قرص نان محکوم با 19 سال حبس مشود نویسنده در این زمان با ظرافت بالایی عشق، رنج و امید را به نصویر میکشد و خواننده را در موقعیت های مختلف قرار میدهد.

 

 

 

  • مجله اکسید
۲۷
آبان

چرب بودن پوست ناشی از دو مساله اصلی هورمون و ارث است؛ در کنار آنها بعضی عوامل محیطی هم نقش دارند. برای مثال خانم های که قرص ضد بارداری مصرف میکنند. آلودگی هوا، شرایط اقلیمی بد مانند گرما، رطوبت و شدت اشعه ماورائ بنفش و... میتواند پوست را چرپ کنند و ارث و هورمون مهم ترین دلایل چرب شدن پوست میشوند.

داشتن پوست چرب فوایدی هم دارد پوست چرپ کمتر در معرض چین و چروک قرار میگرد و نشانه های پیری زودرس را دیرتر نمایان میکند.

چه چیزی باعث چرپ شدن پوست میشود؟

سن:نوجوانان و جوانان نسبت سایر افراد چرپی پوست بیشتری تولید میکنند.در حالی که این بدان معنا نیست که پوست شما هنگام افزایش سن به طور کامل بدون چربی خواهد شد، قطعا تولید چربی پوست کمترمیشود. همچنین پوست چرب میتواند کاهش میزان پیری پوست کمک کند زیرا پوست را مرطوب نگه میدارد.

آب وهوا:اگر اب و هوای جای که دران زندگی میکنید گرم و مرطوب باشد پوست شما احتمالا روغن بیشتری تولید میکند به همین دلیل است که پوست شما در مقایسه با زمستان درتابستان ها چرب تر است.

ژنتیک: یکی از علل داشتن پوست چرب مربوط به ژنتیک است.اگرهریک از والدین شما سابقه پوسته پوسته شدن داشته باشد پوست شما نیز به احتمال زیاد چرب است.

استفاده ازمحصولاتی مراقبت های پوستی اشتباه: برخی افراد ممکن است به اشتباه از کرم های مناسب برای پوست خشک استفاده کنند. این موارد منافذ پوست را مسدود میکند و باعث میشود پوست چربی را حفظ کند.

موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث روغن شدن پوست میشوند مانند:

استفاده زیاد از آرایش

برنزه کردن پوست

افزایش سن

تغذیه نامتعادل و پرچرب

کنترل پوست چرب ممکن است مشکل باشد اما من بهتون راهکار های نشون میدم که میتوانید چربی پوست خود را به راحتی کنترل کنید.

1.صورت خود را بشویید

 صورت خود رابا اب گرم ویه پاک کنند بشویید ام از پاک کننده بیش از دو بار استفاده نکنید و همچنین از صابون های با رایحه های مرطوب خودداری کنید

2. از بین بردن چربی پوست با عسل

دست خود را کاملا بشویید. با استفاده از نوک انگشتان خود عسل خام را روی صورت خود ماساژ دهید و قبل از شستشو ان را 20 تا 30 دقیقه نگه دارید. و میتوانید این کار را در روز یکبار انجام دهید

3.استفاده از لیمو

دو قاشق چایخوری آب لیمو را دو قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و اگر پوست حساس دارید یه قاشق گلیسیرین اضافه کنید مخلوط را روی صورت خود بگذارید و با پنبه 20 الی 30 دقیقه نگه دارید و سپس بشویید. و این کار 2 الی1 بار در هفته انجام دهید.

4.کاهش چربی پوست با آلوِئه ورا

 ژل الوئه ورا را به مدت 20 الی30 دقیقه نگه دارید و ا را بشویید میتوانید این کار را1 بار در روز انجام دهید

5.استفاده از روغن جوزوبا

دستها را کاملا بشویید و با استفاده از نوک انگشتانتان روغن را روی صورت خود به مدت 20 الی30 دقیقه نگه دارید و بعد با اب بشویید

جلوگیری از مشکلات پوست چرب

*از دست زدن به پوست خود اجتناب کنید

*قبل از رفتن به رخت خواب تمام ارایش پوست خود را پاک کنید

*موهای خود را از پوست خود دور نگه دارید چون روغن وخاک حاصل از ا پوست را چرب میکند

*استفاده از کرم ضد افتاب برای پوست های چرب

*برای مرطوب نگه داشتن پوست مقدار زیادی اب بنوشید

*روزانه از تونر بدون الکل برای پاکسازی پوست استفاده کنید

اگر نکات بالا را به خوبی توجه کنید میتوان چربی پوست خود را مدیریت کرد با این حال اگر به نظر میرسد که هیچ یک از راهکارها یا نکات برا شما موثر باشد به پزشک پوست متخصص مراجعه کنید تا راه حلی برای رفع مشکات پوست چرب خود بیابید.

  • مجله اکسید
۲۶
آبان

از بین بردن غبغب این روزهای مشکلی ناراحت کنندی بین زنان شده که به دنبال حل کردنش هستند برای همه ما  داشتن چهره زیبا و متناسب اهمیت زیادی دارد. غبغب موجب میشود تا چهره فرد ناموزون به نظر برسد و شکل طبیعی صورت در ناحیه فک و چانه مشخص نباشد. هرچند که به نظر میرسد این موضوع بیشتر در افراد داری اضافه وزن رخ میدهد  اما بسیاری از مواقع حتی افراد لاغر و دارای وزن طبیعی نیز با این مشکل روبه رو میشوند.

اما علت ایجاد غبغب چیست؟ سریع ترین راه رفع غبغب چیست؟

غبغب در واقع مشکلی است که به دلیل تجمع چربی در ناحیه بین چانه و گردن ایجاد میشود. بسیاری از مردم براین اعتقاد هستند که غبغب تنها در افراد دارای اضافه وزن و چاقی ایجاد میشود، اما باید بدانید که این موضوع ناشی از مسائل ژنتیکی و شل شدن پوست صورت باشد. وجود غبغب میتواند چهره فرد را پیرتر نشان دهد و زیبای های فرد را پنهان کند. اکثر افرادی که غبغب دارند به دنبال راهی برای درمان آن هستند.

رایج ترین دلایل ایجاد غبغب اشاره میشود به:

چاقی و اضافه وزن

داشته سابقه خانوادگی

شل شدن پوست در اثرافزایش سن

نوسانات وزنی

ضعف عضلات گردن

نقص ها و مشکلات ژنتیکی

پایین نگه داشتن سر

روش های مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد این روش ها میتواند روشهای خانگی، انجام تمرینات و روش های لیزری باشد

        1.عقب جلوکردن فک پایین، بهترین ورزش برای از بین بردن غبغب

ورزش میتواند چربی اضافه را از بین ببرد و از همین رو برای رفع غبغب بسیار موثر است برای انجام این تمرین باید سرتان را صاف و کمی متمایل به بالا بگیرید.حال همان طور که به روبه رو نگاه میکنید فک پایین را تاجای میتوانید به سمت جلو فشار دهید. 10 ثانیه در این وضعیت  بمانید و بعد به حالت عادی برگردید این حرکت را حداقل 15 بار در روز تکرار کنید.

2. تمرین صورت ماهی بهترین روش برای از بین بردن غبغب

این تمرین موجب از بین رفتن چربی اضافه ناحیه صورت و کاهش غبغب میشود برای این کار باید گونه های خود را درداخل دهان جمع کنید لب هایتان را مثل ماهی کنید. سعی کنید در این شرایط لبخند بزنید. هربار 5 ثانیه صبر کنید و سپس تا 10 بار تمرین را تکرار نمایید.

3.تمرین بالا بردن سرو غنچه کردن لب

برای این کار باید کمی سرتان را رو به بالا بگیرید و به سقف نگاه کنید و لب هایتان را غنچه کنید و برای 10 ثانیه در این حالت بمانید و این حرکت را 10 بار در روز تکرار کنید.

4. مصرف میوه و سبزیجات برای ازبین بردن غبغب

سعی کنید روزانه 4 وعده سبزیجات تازه و 3 وعده میوه بخورید. این کار به سلامت بدن، جوان موندن پوست و همچنین جلوگیری از چاقی کمک میکند و نقش مهمی برای رفع غبغب دارد.

5.رفع غبغب با جدیدترین دستگاه

با استفاده از دستگاه ازبین بردن غبغب میتوانید چربی های اضافه ناحیه چانه را کاهش دهید این دستگاه ها هم به صورت مکانیکی هم برقی هستند

6. جویدن آدامس

جویدن ادامس یه روش راحت و کم هزینه برای رفع غبغب و کاهش چربی است. ادامس باعث افزایش جریان خون و کاهش چربی میشود.

7.رفع غبغب با هایفو

هایفوتراپی بدون جراحی است و استفاده از این روش موجب سفت شدن پوست میشود و شل شدن پوست را درمان میکند در هایفو تراپی پرتوهای مافوق باشدت بالا از پوست گذر میکنند و لایه چربی را ازبین میبرند واین کار موجب تولید کلازن در پوست میشود درنتیجه به جوانسازی پوست کمک میکند .

و بهتر است بدانید هیچ داروی گیاهی برای رفع غبغب وجود ندارد و روش های بالا بهترین روش های برای رفع غبغب هستند که اثر بخش خواهند بود. وگاهی اوقات ایجاد غبغب در زمینه ارثی و شل بودن پوست ایجاد شود در این مواقع با مشورت با پزشک از شر این مشکل خلاص شوید و میتوانید چهره زیباتر و متفاوت تر را تجربه کنید.

  • مجله اکسید
۲۵
آبان

توصیه های پیشگری از سرطان شامل مجموعه ای از سبک زندگی است که با هم میتوانند تاثیر بسیار زیادی بر پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری های مزمن در طول عمر داشته باشد.

و سرطان سینه از جمله بیماری های میباشد که برای پیشگیری از بروز آن راه کارهای موثری موجود میباشد مهم ترین توصیه در این زمینه این است تعقیراتی در الگو و سبک زندگی ایجاد گردد سرطان سینه بدون شک یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی برای زنان است بزرگترین عوارض آن ناامیدی، مرگ و دربهترین حالت دچار اختلال شدن است و متاسفانه تقریبا هر سال 40000 زن به دلیل این بیماری جان خود را ازدست میدهند.

هرچیزی که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد ریسک فاکتور یا عامل خطر میباشد و هرچیزی که احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد به عنوان عامل پیشگیری کننده از سرطان شناخته میشود. برخی از ریسک فکتورها یا عوامل خطر قابل پیشگیری هستند و برخی نه.

به عنوان مثال سیگار کشیدن و وراثت ژن های خاص از ریسک فاکتورهای انواع سرطان هستند. اما تنها از سیگار کشیدن میتوان جلوگیری کرد. ورزش منظم و رژیم غذایی سالم نیز میتواند جزء عوامل پیشگیری از برخی انواع سرطان باشد.

ریسک فاکتورهای سرطان سینه:

چاقی

قرار گرفتن بافت سینه در معرض استروژن ساخته شده در بدن

خطرارثی یا سابقه شخصی سرطان پستان یا بیماری خوش خیم سینه

هورمون درمانی برای علائم یائسگی

نوشیدن الکل

سن بالا

برخی از این ریسک فاکتورها مانند چاقی و نوشیدن الکل اجتناب پذیر بوده و به راحتی قابل کنترل میباشد و برخی دیگر مثل سن و وارثت در کنترل نیست، اما با این حال با در نظر گرفتن این موارد و داشتن نظارت برانها احتمال کنترل بیماری و کاهش ابتلا به سرطان بالاتر میرود

تعقییر سبک زندگی در راستای پیشگیری سرطان

مصرف الکل را محدود کنید و میوه سبزیجات میل کنید

 رژیم غذایی سالم میتواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش میدهد سعی کنید مقدار زیادی میوه و سبزیجات میل کنید و الکل را در سطوح متوسط یا کم( یک نوشیدنی در روز یا حتی کمتر) نگه دارید در حالی که نوشیدن متوسط برای افراد مسن مفید باشد اما حتی مصرف کم آن میتواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش میدهد اگر زیاد از حد مینوشید قطعا باید مصرف آن را کاهش یا ترک کنید.

از نظر جسمانی فعال باشید

ورزش برای مشکلات سلامتی حکم سلاح جادویی را دارد و زنان که حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت بدنی دارند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. ورزش منظم همچنین یکی از بهترین راه ها برای کنترل وزن نیز به شمار میرود

سیگار نکشید

سیگار علاوه بر کاهش کیفیت زندگی و افزایش خطر ابتلا بیماری های قلبی، سکته مغزی و حداقل 15 سرطان از جمله سرطان سینه و همچنین منجر به بوی بد دهان و چین و چروک میشود این انگیزه خوبی برای کاهش مصرف سیگارو ترک آن میتواند باشد.

غربالگری را فراموش نکنید

غربالگری سرطان سینه با ماموگرافی میتواند جان افراد را نجات دهد، این به پیشگیری از سرطان کمکی نمیکند اما در یافتن زودهنگام سرطان در مواقعی که قابل درمان است کمک شایانی کند برای اکثر زنان، ماموگرافی منظم میتواند در 40 سالگی شروع شد اما توصیه های خاص با توجه به سن و خطرات ان متفاوت است

زنانی که سابقه خانوادگی قوی نسبت به ابتلا به سرطان دارند میتوانند اقداماتی خاصی را برای محافظت از خود انجام دهند بنابراین دانستن سابقه خانوادگی برای زنان بسیار مهم است اگر مادر یا خواهری دارید که به سرطان سینه یا تخمدان مبتلا شده است مخصوصا سنین پایین ممکن است در معرض ابتلا به سرطان سینه باشید پزشکان میتوانند به شما در درک سابقه خانوادگی بیماری کمک کند.

  • مجله اکسید
۲۴
آبان

اگر در منزلتان گلدان های رنگا رنگ از گل های مختلف داشته باشید حتما یکی از دغدغه های و نگرانی هایتان زرد شدن برگ گل هایتان پژمرده شدن و از طراوت افتادن این موجودات حساس میباشند طبیعتا گل نیز مانند هر موجود زنده ای زبان خاص خودش و شیوه های مراقبتی مخصوص به خودش را دارد بنابراین بسیار اهمیت خواهد داشت که گل های که در منزل برای خودتان نگهداری می کنید را به خوبی بشناسید و زبان انها را بع خوبی بدانید

نگهداری گل اداب خاصی دارد همانطور که حتما بر اثر تجربه شخصی به آن دست یافته اید نگهداری گل ها از نظر نحوه مراقبت با هم داری تفاوت عای قابل توجهی ای میباشند. میزان آب دهی، نحوه آب دهی، نحوه نورگیری، خاک و گلدان هر گل متناسب با نژاد وزبان آن گل خواهد بود

راهکار های برای جلوگیری از خشک شدن گل و گیاه:

همه ما میدونیم که نور،آب و تغذیه مناسب سه رکن اصلی برای گیاهان است که کم و زیاد بودن هر کدارم میتواند به گل یا گیاه آسیب بزنند و فقد خود شما دلیل مشکل گیاه خود را بهتر از هرکسی میدانید زیرا خود شما مراقب او هستید

اگر گل شما درحال خشک شدن باشد به چند روز گذشته برگردید و تعقیرات او را بررسی کنید.اگر حال خشک شدن است یه راه حل ساده دارد که گیاه خود را به سایه منتقل کنید یا اگه متوجه شده اید که در چند روز اخیر به او اب کافی نداده اید به او اب بدهید یا اگر بیش از حد اب داده اید برای چند روز اب دادن به گیاه خود را متوقف کنید تا شرایط گیاه شما تثبیت گردد.

همچنین اگر زمان بسیار زیادی از موقع تعویض خاک گلدان و ریختن کود پایه گلدان میگذرد تنها با ریختن کمی کود پایه گلدان، گل خود را به زندگی برگردانید

وقتی تشخیص داده اید که تعقیر حالت گیاه شما به دلیل کم ابی یا اب دادن بیش از حد میباشد از اضافه کردن هر گونه کود و یا غذایی مخصوص گیاهان به گل های خود خودداری فرمایید.

و گیاهانی که بیش از حد آبیاری شده اند را حتما از نور خورشید دور نگه دارید و تا زمانی که متوجه نشدید ریشه های آن ها به طور کامل بهبود پیدا کرده اند اب بسیار کمی به او بدهید

راهکارهای مناسب برای نگه داشتن گیاه:

*انتخاب گلدان مناسب

توجه داشته باشید که اندازه گلدانی که انتخاب میکنید متناسب با سایز و نیاز گل میباشد چون برخی گل ها نیاز دارند ریشه شان در محیط آزاد و فراخ تری قرار بگیرند.

*آبیاری با اب ولرم

گل های منزلتان را همیشه با اب ولرم آبیاری کنید در هنگام مراقبت و آب دادن به گل ها همواره این را بخاطر داشته باشید که آب خیلی سرو وخیلی گرم برای ریشه ضرر دارد و به زودی او را از پا در میاورد.

*نوازش برگ ها با دستمال خیس

برگ ها از طریق برگ هیشان تنفس میکنند. بنابراین برگ گل هایتان را تا حد امکان هرروز با دستمال مرطوب به ارامی نوازش کرده و خاک روی آنها را بگیرید.

*چیدن گلدان ها نزدیک به هم

اگر در منزل خود چند گلدان گل دارید سعی کنید آنها را به صورت جمعی در گوشه ای از منزلتان گرد هم آورید نزدیک بودن گل ها به هم رطوبت را بیشتر مکند و در نتیجه شادابی گل و تازگی اش را بیشتر میکند.

*استفاده از ذغال در اب گلدان

اگرگل های بریده شده و به صورت شاخه ایدر گلدان منزل خود دارید یک تکه ذغال درون آب گلدان بیاندازید. اینکار بوی بد که در اثر ماندن ساقه گل در آب تولید میشود را میگرد.

*نور بیشتر

یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش گلدهی در گیاهان نور بیشتر برای مدت زمان کوتاه میباشد اگه گیاهتان سایه دوست نیستند میتوانید آن ها راچند ساعت زیرنور مستقیم خورشید قرار دهید تا بیشتر گل بدهند.

  • مجله اکسید
۲۳
آبان

ابرو و مژه های پرپشت یکی از معیارهای زیبای در صورت است که متقاضیان زیادی دارد. اما ریزش این دو به هر دلیلی میتواند زیبای شما را بگیرید برای تقویت ابرو و مژه باید چیکارکرد؟

 روش طبیعی زیادی وجود دارد برای پرپشت وبلندتر کردن این دو و شما باید این درمان ها را در طول یک الی دوماه انجام دهید وزمانی که ابرو و مژه های پرپشت داشته باشید، جذابیت شما چند برابر میشود اما نداشتنش هم میتواند چهره ی شما را کسل کننده و مسن تر نشان دهد اما جای نگرانی نیست چون راه های زیادی برای پرپشت شدن وجود دارد.

اما میتواند دلایلی متفاوتی برای ریزششون هم داشته باشد که بالا رفتن سن یکی از آن هاست.دلایل دیگر میتوان استفاده از لوازم آریش کم کیفیت و اصلاح بیش از حد ابرو اشاره کرد.

حتا برخی از بیماری ها نیز میتواند منجر به ریزش شوند که عبارتند از:

ابرو: اگزما، آلوپسی آرِئاتا، کم کاری تیرئید

مژه: بیماری های ویروسی مثل تب خال فعال ، جذام و عفونت های قارچی و انگلی

 

روش های درمانی برای تقویت مژه و ابرو:

وازلین؛ وازلین مانند یک لایه محافظ عمل میکند و موجب حفظ رطوبت طبیعی مژه و ابرو میشود فقد کافیه هر روز صبح و شب قبل خواب با استفاده از گوشت پاک کن یا فرچه ریمل تمیز روی ابرو و مژه هایتان بمالید.

روغن زیتون و نارگیل باعث تقویت و تحریک موهای ابرو و مژه برای رشد بیشتر میشود فقد چند قطره از این روغن ها را روی نوک گوش پاک کن بریزید  و روی مژه هایتان بمالید بعد از 8 الی 10 دقیقه مژه هایتان را آب بکشید.

استفاده از سرم تقویت مژه برخی از ریمل ها حاوی سرم تقویت مژه هستند و بهتر است از انها استفاده کنید.

زرده تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و از آنجای که ابرو از کراتین (نوعی پروتئین) تشکیل میشود زرده تخم مرغ میتواند پرپشت شدن ابرو کمک کند

  ویتامین ایی علاوه بر اینکه بدن شما را سالم نگه میدارد میتواند به پرپشت شدن ابروو مژه هایتان کمک کند فقد کپسول را برش دهید یا با سوزن و قسمت روغنی آن را به محل دقیق بمالید

آلوئه ورا خواص مرطوب کنندگی دارد که به تغذیه فولیکول های مو کمک کرده و به رشد ابرو و مژه کمک زیادی میکند برای ابرو ژل آلوئه ورا را به ابروهای خود ماساژ داده و اجازه دهید 30 دقیقه بماند سپس با اب گرم بشوید و برای مژه با استفاده از فرچه ریمل که تمیز باشد هر شب فقد قبل خواب بزنید

  • مجله اکسید
۲۲
آبان

تمیزکردن کمد لباس کاری است که همه افراد هر از گاهی به سرغ ان میروند اما موضوعی اصلی بعد از تمیز کردن کمد لباس اتفاق میافتد با لباس های که دیگر به آن احتیاج نداریم چه کارکنیم؟ لباس های که از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند را به راحتی میتوان به خیریه اهدا کرد یا حتی انهار را به روش های متفاوت مانند استفاده از سایت های انلاین فروخت. بحث اصلی ما راجب لباس های است که در شرایط نامناسبی قرار دارند لکه دار یا پاره شده اند و برای فروش یا اهدا کردن مناسب نیستند آیا راهی برای استفاده مجدد از این لباس ها وجو دارد؟

بله شما راه های بسیاری متنوعی پیش رو دارید تا از لباس های دورریختنی خود به نحو دیگری استفاده کنید.

با استفاده از لباس های فرسوده خود میتوانید به ساخت لوازم جانبی متنوعی بپردازید از جمله ساخت وصله یا سخت کیسه برای نگهداری دیگر لباس ها و... حتی شما میتوانید با به کار بردن ترفندهای از لباس های بی استفاده خود، لباس هی جدید تهیه کنید و مدت ها از ان استفاده کنید.

اگ لباس های کهنه دارید که هنوز هم برای شما مناسب است سعی کنید آن ها را برای استفاده مجدد کوتاه کنید مثلا میتوانید شلوار کهنه خود را کوتاه کنید و شلوارک جدیدی بدست آورید همچنین میتوانید دامن بلند خود را کوتاه کنید یا تیشرت خود را تبدیل به تاپ کنید.

 

و حتی تکنیک های زیادی برای رنگ کردن پارچه وجود دارد که از حالت سادگی خود بیرون بیاید البته اگه اتفاقی نباشد میتواند نتیجه بسیاری زیبای داشه باشد. طراحی روی پارچه با وایتکس ایده جالبی نیست اما هر بار که ازاستفاده میکنید برایتان تازگی خواهد داشت

با سفید کننده وایتکس میتوانید طرح را روی لباس بگذارید و سفید کننده را برروی اطراف اسپری کنید تا سایه طرح روی لباس بیوفتد..

  • مجله اکسید
۲۰
آبان

واژه زود رنج در فرهنگ لغات فارسی به معنی کسی که زود برنجیده وآزرده شود و نازک دل بکار باشد برده میشود.

اما از این منظرمیتوان فرد زودرنج را کسی برشمرد که زود آزرده میشود و یا به کسی گفته میشود که براثر کنشی منتطقی یا غیر منطقی ازرده خاطر میشود و یا میتوان گفت زود رنج کسی است که در مقابل یکسری رفتارو برخودها که با روحیات شخصیات آن سازگار نیستند آزرده خاطر میشود

برخی افراد زود رنج و حساس هستند. افراد در برابر مشکل و ناراحتی واکنشهای مختلفی را بروز میدهند. به عنوان مثال بعضی ها گریه میکنند، برخی پرخاش کرده و افرادی هم گریه میکنند و بروز عکس العملها در افراد با هم فرق دارد و به شخصیت فرد بستگی دارد. اما علت ایجاد این حساسیت های زیاد و زودرنج بودند به شخصیت فرد ژنتیک یادگیری و تربیت فرد در دوران کودکی بازگشت میکند.

ویژگی های افراد بیش از حد زود رنج:

شدیدا وظیفه شناس هستند

میتوانند اطلاعات را عمیقا پردازش کنند

میتوانند خیلی عمیق روی چیزی تمرکز کنند

در کارهایی که خیلی نیازمند دقت سرعت و جزِئیات است مهارت دارند

با زود رنجی چه کنیم؟

کسی که از عمد حرفی میزنه که دل ما بشکنه معمولا حال خوبی نداره، پس میخواد اون حالشو روی زندگی ماهم انعکاس بده، اما اگر ما از حرف کسی ناراحت شدیم یعنی به نوعی اون حرف رو قبول داریم اگر از حرف کسی دچاره رنجش شدید اول بیاید سراغ خودتون! باخودتون بگید این حرف چه معنی برای شما داره؟ این شخص چه اهمیتی برا شما داره؟ دست رو نقطه ضعف شما گذاشته؟ برداشت شما از اون حرف چی بوده؟ ایا میتونم این حرف رو با زاویه بهتری ببینم؟

بعد از اون برید سراغ طرف کیه و جای اون شخص در زندگی شما چیه وکجا باید باشه. در نهایت مسئولیت احساس خودتون رو بپذیرید اگر حرف منفی دیگران برای شما مهم باشه یعنی خودتونم اون حرف رو قبول دارید.

چرا بعضیا زود رنجن؟

ممکن هست مدت زیادی رو تحت آزار روانی قرار گرفته باشن و در موقعیت اجتماعی حساس تر از دیگران شده اند یا ممکنه مدت زیادی احساستشون رو سرکوب کرده باشن و دیگر ظرفیتی برای نگه داشتنش ندارند.

ممکنه مدت زیادی خیلی چیزا تو زندگیشون خوب پیش نرفته باشه بنابراین امیدی به بهبودی شرایط ندارن به همین دلیل با کوچکترین مسئله ای گذشته براشون یاداوری میشه.

آنها اینقدر خسته هستن که نمیتوانند تظاهر کنند از چیزی ناراحت نیستند. یا اینکه لبخند مصنوعی بزنند ممکنه والدین سختگیری و مستبدی داشته باشن که عزت نفس انها را تخریب کرده اند.

راهکاری های برای غلبه بر زود رنجی:

سعی کنید با افراد خوش خلق و غیرعصبی و کسانی که آنهارا دوست دارید معاشرت کنید

روابط اجنماعی خود را افرایش دهید تا از این طریق ارتباط شما با سایر افراد افزایش یابد و با رفتار های گوناگون سایرین آشنا شوید

سعی نمایید رفتار خود را کنترل نمایید اما با بیان ساده و صمیمانه دیگران را از وضعیت روانی خود مطلع نمایید و به او بگویید که این رفتار حرف شما مرا آزار میدهد

اگر در خود احساس فروتنی کنید کمتر از حرف های دیگران می رنجید، فروتنی دوست آرامش درونی ومتانت است و به نوبه خود میتواند انسان را از نظر روحی در وضعی قرار دهد که در برابر سخنان و اعمال دیگران مصون بماند

خود را از شر انرژهای منفی خلاص کنید

زمانی برای تنهای و آرامش در برنامه روزانتان بگنجانید

برای ارام کردن احساس شدیدتان با خود مهربان صادق باشید

هنگامی که احساس ناراحتی دارید و در جمعی حضور دارید و احساس خوبی از حرف ها ونظرات دیگران ندارید بجای قطع رفت و امدهایتان، روابط اجتماعی تان را افزایش دهید.

به گفتگوی درونی با خود بپردازید

خودتان را باور کنید، وقتی تعقیرات مطلوب را ایجاد نمیکنیم در حال مقاومت هستیم مقاومت اشکال مختلفی دارد گرچه مقاومت عمل انعکاسی است ولی قابل کنترل است ابتدا باید مشخص کنیم واقعا میخواهیم چگونه واکنش نشان دهیم تا تغییر مثبتی در زندگی تان ایجاد کنید؛ بنابراین مساله «آیا میتوانم» نیست بلکه مسئله «آیا میخواهم» است!

  • مجله اکسید
۱۹
آبان

اعتماد به نفس اصطلاحی است که در شرایط مختلفی به کار میرود، از بهبود سلامت روان گرفته تا  کمک به افراد رسیدن به هدف تجاری و موارد دیگر. اعتماد به نفس چیزی بیش از اصطلاحی تازه مد شده است مفهوم اصیلی است که با سلامت ، روان، رفاه و مسیر مثبتی برای حضور در این جهان مرتبط است اعتماد به نفس هم شامل احساس کردن وهم شامل عمل است.

به طور معمول ایجاد اعتماد به نفس در افراد بسیار آسان تر از عزت نفس دران هاست!

اعتماد به نفس و عزت نفس بسیار شبیه هم هستند، اما به طور کامل یکسان نیستند.

خب یه تعریف کوچکی دیگه از اعتماد به نفس میتونم بدم اینه که اعتماد به نفس یه به راهی برای حضور در جهان که به شما اجازه میدهد که خود را بشناسید و از خود مراقبت کنید و یه احساس مثبت به خودت و توانایی هات هست، یعنی تو خودت رو باور داری و انجام کارها و پذیرش مسئولیت های جدید هیج ترسی نداری و فکر میکنی با ارزش هستی عزت نفس حس ارزشمندی درونی شماست یعنی نسبت به توانایی خود دیدگاهی دارید و تا چه اندازه خودتان را ارزشمند میدانید.

اعتماد به نفس میتواند چگونه باشد:

اینکه برای خود ارزش قائل باشید جدا از اشتباهاتی که انجام میدهیدو...

شجاع باشید و از حقوق خود قاطعانه دفاع کنید

احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید حتی باوجود نقص هایتان احساس بارزش ولایق بودن کنید

خود را کامل بشناسید (ازجمله نقاط قوت وضعف هایتان را) قبول کنید

برای درک بهتر اینکه اعتماد بنفس چیست بهتر است بدانید که اعتماد به نفس چه چیزی نیست و شمل این موارد نمیشود:

خود پسند بودند( اتفاقن برعکس زیرا وقتی درمورد خود و کارهایی که قادر به انجامشان هستید مطمئن باشید احتمال بیشتری دارد که تلاش کنید تا با دیگران ارتباط بگیرید و به آنها کمک کنید)

باور به اینکه بی نقص هستید یا عقیده بر اینکه باید بی نقص باشید

داشتن استانداردها و انتظارات غیرواقع بینانه از خود

داشتن زندگی بدون درد، مشکلات و دشواری ها

خب حالا راه کارهای جذاب برای بالا بردن اعتماد به نفس و به خود اهمیت دادن:

هیچگاه اجازه ندهید اشخاص ممنفی باف با عقیده های سالم خویش ذهن شمارا مسموم کنند.

اگر عادت یا ویژگی در شما وجود دارد که باعث آزارتان میشود، با برنامه ریزی درست و اصولی آن را ازخود دور کنید.

همیشه خوش ژست و پرانرژی باشید حتی در لحاظات بحرانی برخویش مسلط باشید قیافه انسان های شکست خورده را به خود نگیرید

سعی کنید هرروز 6تا8 لیوان آب بخورید برای سلامت پوست و موهایتان مثل یک معجزه است

تو طول روز کارایی رو انجام بدین که حس خوبی بهتون میده

و یه چیزی که خیلی مهمه نه گفتن را یادبگیرید در صورتی که پیشنهاد یا درخواستی به شما میشود که میل ندارید آن را بپذیرید، با قاطعیت ولی با احترام بگویید نه!!

سعی کنید یک کار جدید رو شروع کنید و اموزش ببینید

موفقیت هایی که قبلا کسب کردی رو بنویس و بابتش از خودت افتخار کن

حداقل روزی یک بار صورتتون با شوینده مناسب پوست بشورین و روتین پوستی داشته باشید هفته یک الی دو بار از ماسک های خانگی استفاده کنید

هرروز حتی اگه شده 10 دقیقه برای خودتون وقت بزارین و چند صفحه کتاب بخونید خیلی حسه خوبیه و به اعتماد به نفستون کمک میکنه.

خوب لباس بپوش، لازم نیست زیاد هزینه کنی همینکه اراسته باشی عالی به نظر میرسی.

کتاب گربه باشیم؛ این کتاب با یه روش ها یاد میده اعتماد به نفسمون رو بالا ببریم

که میتونه بهتون کمک کنه.

و اینجاست که میگن اعتماد به نفس این نیست که آنها مرا دوست بدارند اعتماد به نفس اینه من هرجوری که هستم خوبم حتی اگر کسی دوست نداشته باشد چون دیگران مجبور نیستند شمارا دوست داشته باشند و شما هم مجبور نیستید اهمیت بدهید:}

  • مجله اکسید
۱۸
آبان

افسردگی چیست؟

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که در آن فرد نسبت به همه چیز در زندگی خود احساس غم و اندوه میکند، افسردگی سندرومی است که بر تمام بخشهای زندگی فرد_ زندگی شغلی، بین فردی، اجتماعی، آموزشی و... تاثیر میگذارد.

افسردگی یکی از بیماری هایی که امروز خیلی شایع شده دلیل اصلیش هم سبک زندگی امروزه ماست که بیشتر با سردی ها عجین شده، در واقع افسردگی ناشی از تجمع زیاد بلغم در بدن به خصوص سر هستند.

افسردگی اگر تا حد زیادی خانوادگی باشد در حالی که زنان و مردان به طور کلی نسبت به اثرات ضعف زایی وقایع استرس زای زندگی به یک اندازه حساس هستند، اما پاسخ انها بسته به نوع استرس زا متفاوت هستند.

به طور خاص مردان بعد از طلاق جدایی و مشکلات کاری بیشتر دچار افسردگی میشوند در حالی که زنان نسبت به وقایع در شبکه های اجتماعی خود مانند مشکل در کنار امدن با یک فرد،  بیماری جدی یا مرگ حساسیت بیشتری دارند

برای تشخیص صحیح نیاز به ورود گسترده متخصصان پزشکی مثل: روانشناسان ، روانپزشکان و مواردی از این دست است اما میدانید ممکن است افسردگی باشد.

افسردگی خندان

افسردگی خندان به کسی گفته میشود که با اختلال افسردگی اساسی دسته و پنجه نرم میکند اما علائم خود را پنهان میکندو او دیگران را متقاعد میکند که هیچ مشکلی ندارد و همه چیز خوب است در حالی که این گونه نیست و علائمی همچون احساس، غم، ناامیدی، تحریک پذیری، از دست دادن علاقه ، خستگی، الگوی خواب ضعیف، کاهش اشتها و موارد دیگر را تجربه میکند.

1.نمیخواهیم باری بر دوش اطرافیان بگذاریم: بسیاری از افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم میکنند غالباً احساس میکنند که برای اطرافیان خود یک بار سنگین هستند.

2.شرم: برخی افراد از اینکه دیگران متوجه علائم افسردگی درآن ها شده و این موضوع را به آنها گوشزد کنند احساس شرمندگی میکنند

3.انکار: پذیرش اینکه شما ممکن است نیازمند کمک از سمت متخصصان باشید برای بسیاری از افراد دشوار است، ان ها ترجیح میدهند به جای اینکه از متخصصی برای التیام دردشان کمک بگیرند، این نشانه در خود  انکار کرده، پنهان کنند یا نادیده بگیرند

چند راهکار برای کمک به درمان افسردگی:

بیست تا نیم ساعت ورزش یا پیاده روی روزانه داشته باشیم.

پیش از نیم شب بخوابیم و ابتدای صبح بیدار شویم

هروز کمی از خاطره ها و برنامه رو بنویسیم

حسابی اب بنوشیم؛ ولی مصرف قهوه و چای را کم کنیم

شغل یا درسم را تعطیل نکنیم؛ گاهی یه مرخصی کوتاه بگیرم

چند تا گل و گلدون بگیریم و بهش برسیم

یادگیری مهارتهای جدیدی که فرد به آنها علاقه دارد

روابط اجتماعی خود را با دوستان و خانواده بیشتر کنیم

غذا و دمنوش های مناسب برای افسردگی:

دمنوش گل سرخ (گل محمدی) / دمنوش سیب و به / دمنوش گل گاو زبان، سنبل الطیب، بادرنجبویه و... از سه قاشق بیشتر نشود و متنوع استفاده گردید

میوهای مناسب: سیب رسیده شیرین، گلابی، نارنگی، شفتالو، انار شیرین، توت، انجیرو انگور قرمز

غذای های مناسب: گوشت گوسفند یا بره / زرده تخم مرغ نیم برشت(عسلی) / فرنی / شیربرنج

میان وعدهای مناسب: کاهو سکنجبین، مغز بادام و پسته، کشمش، انجیر، مغز بادام با نبات، فندق با شکر فالوده سیب 

قرار نیست همیشه حال ما خوب باشه! حق داری یه وقتای نخای کار بکنی ، حق داری یه جاهای کم بیاری، حق داری یه وقتای حالت بد باشه، حتی حق داری یه جاهای جا بزنی، قرار نیست همیشه قوی باشی!

اینا اشکال نیست... نشانه انسان بودنته پس لطفا با خود غمگینت مهربان باش:}

  • مجله اکسید