مجله اکسید

راه های برای درمان پوست چرب

پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱ ب.ظ

چرب بودن پوست ناشی از دو مساله اصلی هورمون و ارث است؛ در کنار آنها بعضی عوامل محیطی هم نقش دارند. برای مثال خانم های که قرص ضد بارداری مصرف میکنند. آلودگی هوا، شرایط اقلیمی بد مانند گرما، رطوبت و شدت اشعه ماورائ بنفش و... میتواند پوست را چرپ کنند و ارث و هورمون مهم ترین دلایل چرب شدن پوست میشوند.

داشتن پوست چرب فوایدی هم دارد پوست چرپ کمتر در معرض چین و چروک قرار میگرد و نشانه های پیری زودرس را دیرتر نمایان میکند.

چه چیزی باعث چرپ شدن پوست میشود؟

سن:نوجوانان و جوانان نسبت سایر افراد چرپی پوست بیشتری تولید میکنند.در حالی که این بدان معنا نیست که پوست شما هنگام افزایش سن به طور کامل بدون چربی خواهد شد، قطعا تولید چربی پوست کمترمیشود. همچنین پوست چرب میتواند کاهش میزان پیری پوست کمک کند زیرا پوست را مرطوب نگه میدارد.

آب وهوا:اگر اب و هوای جای که دران زندگی میکنید گرم و مرطوب باشد پوست شما احتمالا روغن بیشتری تولید میکند به همین دلیل است که پوست شما در مقایسه با زمستان درتابستان ها چرب تر است.

ژنتیک: یکی از علل داشتن پوست چرب مربوط به ژنتیک است.اگرهریک از والدین شما سابقه پوسته پوسته شدن داشته باشد پوست شما نیز به احتمال زیاد چرب است.

استفاده ازمحصولاتی مراقبت های پوستی اشتباه: برخی افراد ممکن است به اشتباه از کرم های مناسب برای پوست خشک استفاده کنند. این موارد منافذ پوست را مسدود میکند و باعث میشود پوست چربی را حفظ کند.

موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث روغن شدن پوست میشوند مانند:

استفاده زیاد از آرایش

برنزه کردن پوست

افزایش سن

تغذیه نامتعادل و پرچرب

کنترل پوست چرب ممکن است مشکل باشد اما من بهتون راهکار های نشون میدم که میتوانید چربی پوست خود را به راحتی کنترل کنید.

1.صورت خود را بشویید

 صورت خود رابا اب گرم ویه پاک کنند بشویید ام از پاک کننده بیش از دو بار استفاده نکنید و همچنین از صابون های با رایحه های مرطوب خودداری کنید

2. از بین بردن چربی پوست با عسل

دست خود را کاملا بشویید. با استفاده از نوک انگشتان خود عسل خام را روی صورت خود ماساژ دهید و قبل از شستشو ان را 20 تا 30 دقیقه نگه دارید. و میتوانید این کار را در روز یکبار انجام دهید

3.استفاده از لیمو

دو قاشق چایخوری آب لیمو را دو قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و اگر پوست حساس دارید یه قاشق گلیسیرین اضافه کنید مخلوط را روی صورت خود بگذارید و با پنبه 20 الی 30 دقیقه نگه دارید و سپس بشویید. و این کار 2 الی1 بار در هفته انجام دهید.

4.کاهش چربی پوست با آلوِئه ورا

 ژل الوئه ورا را به مدت 20 الی30 دقیقه نگه دارید و ا را بشویید میتوانید این کار را1 بار در روز انجام دهید

5.استفاده از روغن جوزوبا

دستها را کاملا بشویید و با استفاده از نوک انگشتانتان روغن را روی صورت خود به مدت 20 الی30 دقیقه نگه دارید و بعد با اب بشویید

جلوگیری از مشکلات پوست چرب

*از دست زدن به پوست خود اجتناب کنید

*قبل از رفتن به رخت خواب تمام ارایش پوست خود را پاک کنید

*موهای خود را از پوست خود دور نگه دارید چون روغن وخاک حاصل از ا پوست را چرب میکند

*استفاده از کرم ضد افتاب برای پوست های چرب

*برای مرطوب نگه داشتن پوست مقدار زیادی اب بنوشید

*روزانه از تونر بدون الکل برای پاکسازی پوست استفاده کنید

اگر نکات بالا را به خوبی توجه کنید میتوان چربی پوست خود را مدیریت کرد با این حال اگر به نظر میرسد که هیچ یک از راهکارها یا نکات برا شما موثر باشد به پزشک پوست متخصص مراجعه کنید تا راه حلی برای رفع مشکات پوست چرب خود بیابید.

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی