مجله اکسید

اسامی کتابهای پرفروش در دنیا

شنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۰۳:۲۸ ب.ظ

 

شازده کوچولو اثر آنتون دوسنت اگزوپری یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان است که در سال 1943 منتشر شد و بیش از 200 میلیون نسخه از آن درسرتاسر جهان فروش رفته است و به 280 زبان ترجمه شده است.

داستان کتاب شازده کوچولو درباره ی خلبان یک هواپیما است که به دلیل نقص فنی مجبور به فرود در یک کویر میشود. خلبان در این صحرا با پسر بچه ای کوچک روبه رو میشود که میگوید از سیاره ای دور به زمین و مردمانش دیده صحبت میکند در پس این قصه ی به ظاهر ساده گزوپری به مفاهیم عمیقی پرداخته است او این داستان را الهام گرفته از سانحه هوایی سقوط هواپیمایش در صحرای آفریقا میداند.

این کتاب با ترجمه و صدای احمد شاملو در ایران بیشتر شناخته شد و طرفداران بسیاری را بخ ود جذب کرده.

شاهکار ابدی گابریل گارسیا مارکز که به عقیده بسیاری افراد یکی از 3 رمان برتر تاریخ است، صدسال تنهایی داستان خانواده خوزه آرکادیو بوئندیا را در چندسال روایت میکند این کتاب شخصیت پردازی فوق العاده دارد، مارکز شخصیت های زیادی را وارد و خارج داستان میکند و توجه به آداب و رسوم مردم آمریکای جنوبی و استفاده از رئالیسم جادویی سبب شده که این رمان همچنان پرطرفدار باشد و در لیست کتاب های که باید خوانده شود.

رمان کیمیاگر بدون شک از آن دست کتاب های است که همه باید بخوانند والبته پرفروش ترین آثار تاریخ است. دنبال کردن هدف، ناامید نشدن بعد از هرشکست و ثبات همگی عناصری هستند که قهرمان داستان کیمیاگر را از یک چوپان ساده روستایی به یک شخصیت ماندگار در تاریخ ادبیات تبدیل میکند. پائولو کوئیلو با چنان مهارتی داستان سفر چوپان قصه ما از آندلس به سمت اهرام مصر را روایت میکند که تقریبا نیمه تمام باقی گذاشتن کتاب را برای خواننده غیرممکن میسازد.

از کتاب های دهه70 رمان بامداد خمار بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفت این رمان با رسیدن به چاپ پنجاه و پنجم در میان لیست کتابهای پرفروش ایران خوش درخشید.

خانم فتانه حاج سیدجوادی در این رمان داستان عشق نافرجام دختری از طبقه اعیان تهران قدیم را به تصویر میکشد که عاشق پسری نجار از طبقه پایین ان زمان شده است.

کتاب اربابه حلقه ها را میتوان یکی از معروفترین آثار ادبیات فانتزی در دنیا دانست. این کتاب انقدر بین مردم معروف شد که قسمت های متعدد فیلم سینمای از آن ساخته شده است اولین کتاب بنام سیلماریلیون در سال 1977 تاسیس منتشرشد.

سائورون شخصیت منفی این کتاب است که حلقه ای را خلق کرده تا برحلقه های دیگر قدرت تسلط داشته باشد واز انها برای فتح سرزمین های دیگر استفاده کند نویسنده در این کتاب شخصیت های خیالی زیادی بوجود اورده که هر یک دارای مشخصات منحصربفردی هستند. و داستان حماسی آن برای جوانان بسیار الهام بخش است.

کتاب قلعه حیوانات در بین مردم دنیا و مخصوصا ما ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است دراین کتاب خواننده به طرز ماهرانه ای  داستان را از چشم حیوانات یک مزرعه دنبال میکند و هربار خود را بجای یکی از شخصیت های داستان قرار میدهد این کتاب در برخی کشورها نیز بدلیل ارائه مباحث سیاسی ممنوع بوده است، جرج اورول قبل از کتاب 1984 به نوشتن این رمان محبوب پرداخت.

کتاب بینوایان که به گوشتان خورده است و حتما رمان معروف ویکتورهوگو را خوانده اید

این رمان به رکورد 100 میلیون فروش رسیده است این رمان یکی از معروفترین و دراماتیک ترین داستان های دنیا را دارد. ژان وال ژان مردی زحمتکش است که برای سیر کردن شکم بچهای خود مجبور به دزدی از نانوایی میشود و بخاطر یک قرص نان محکوم با 19 سال حبس مشود نویسنده در این زمان با ظرافت بالایی عشق، رنج و امید را به نصویر میکشد و خواننده را در موقعیت های مختلف قرار میدهد.

 

 

 

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی