مجله اکسید

آموزش بابل تی شکلاتی در مدل های مختلف

سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰ ق.ظ

بابل‌تی» که با عناوین چای شیری مروارید، چای شیر بابل یا «بوبا» (boba) نیز شناخته می‌شود، یک نوشیدنی بر پایه چای است که در کشور تایوان در دهه ۱۹۸۰ ابداع شده است. برای تهیه بابل‌تی، چای را با تکه‌های یخ هم می‌زنند تا حباب‌ها یا یک لایه کف‌آلود روی نوشیدنی تشکیل شوند. سپس به دلخواه می‌توان دانه‌های مروارید مانند گیاه «تاپیوکا» (tapioca balls) یا کاساوا، شیر یا آب‌میوه را به آن افزود. البته مرواریدهای تاپیوکا را می‌توان با ژله یا تخم ریحان نیز جایگزین کرد.

نسخه‌های همراه با یخ بابل‌تی در ابتدا در فریزر گذاشته شده و سپس در یک مخلوط‌کن، همزده می‌شوند تا یک بافت یخ در بهشتی به وجود بیاید. بابل‌تی از تنوع زیاد و طعم‌های مختلفی در سراسر جهان برخوردار است. دو نسخه مشهور و پرطرفدار این نوشیدنی، چای شیری مروارید سیاه (black pearl milk tea) و چای شیری مروارید سبز (green pearl milk tea) نام دارند.

 

طرز تهیه بابل تی خانگی

 

مواد لازم:

آب؛  یک چهارم پیمانه

شکر قهوه ای؛  سه قاشق غذاخوری

پودر کاکائو؛ دو قاشق غذاخوری

نشاسته تاپیوکا؛ یک دوم پیمانه

 

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آب را داخل قابلمه میریزیم. کمی که گرم شد شکر قهوه ای را اضافه کرده هم می زنیم تا شکرها آب شوند بعد پودر کاکائو را اضافه می کنیم و هم میزنیم. شعله را خاموش میکنیم و در آخر نشاسته تاپیوکا را هم اضافه میکنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یک خمیر یکدست درست شود بعد کمی با دست ورز میدهیم. در این مرحله اگر خمیر شل بود کمی نشاسته تاپیوکا اضافه کنید و اگر سفت بود کمی آب گرم.( فقط مواظب باشید یهو یه پارچ آب خالی نکنید داخلش سد درست کنید😂)

خمیر را تکه کنید و روی سطح صاف بگذارید و با کف دستها مثل کاری که من داخل فیلم 4:26 انجام دادم گلوله ها رو درست کنید.

سعی کنید گچلوله ها را حسابی کوچک درست کنید چون درشت باشه ممکچن وسطش نپخته باقی بمونه.

یک قابلمه که داخلش آب هست را روی شعله قرار دهید تا جوش بیاد و گلوله های آماده شده را داخلش بریزید و بگذارید بیست الی نیم ساعت بجوشد.

 داخل یک ظرف دو سه تا قاشق شکر قهوه ای بریزید و گلوله های پخته شده را داخلش بریزید و خوب مخلوط کنید.

حالا به چای از قبل دم کرده خنک شده و شیر احتیاج داریم، گلوله های پخته شده رو داخل لیوان دلخواهتون بریزید بعد چای بریزید و بعد شیر بهش اضافه کنید.

این نوشیدنی نی مخصوص خودش رو داره که براحتی نوشیدنی و بابل ها از داخلش رد میشن.

 

مواد لازم برای تهیه بابل تی با نشاسته

پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای: ۳ قاشق غذاخوری

نشاسته تاپیوکا: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

چای دم کشیده سرد شده: یک قوری

آماده کردن شیره برای بابل تی

 

 

در اولین مرحله از طرز تهیه بابل تی با نشاسته باید شیره کاکائویی را آماده کنید. برای این کار ۱/۴ لیوان آب را داخل شیرجوش بریزید. بعد از جوش آمدن آب شکر را در آب حل کنید و سپس پودر کاکائو را اضافه کنید. اجازه دهید کمی مواد بجوشد و بعد شعله گاز را خاموش کنید.

آماده کردن خمیر تاپیوکا برای بابل تی

 

 

در دومین مرحله از طرز تهیه بابل تی با نشاسته باید شیره را از روی حرارت بردارید و سپس نشاسته تاپیوکا را به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا به شکل خمیر شود. اگر خمیر شما شل است کمی نشاسته و در صورت سفت بودن کمی آب به آن اضافه کنید.

 

 

آماده کردن گلوله‌های تاپیوکا برای بابل تی

برای آماده کردن گلوله‌های تاپیوکا باید خمیر را کمی ورز دهید. سپس آن را به صورت گلوله‌هایی به اندازه نخود درست کنید. حال گلوله‌ها را داخل نشاسته تاپیوکا قرار دهید تا آردی شوند و به هم نچسبند.

 

آماده کردن تاپیوکا برای نوشیدنی بابل تی

 

برای آماده کردن تاپیوکا در این مرحله از طرز تهیه بابل تی با نشاسته باید مقداری آب جوش در قابلمه بریزید. سپس خمیرها را به آن اضافه کنید و درب قابلمه را روی آن بگذارید و اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه تاپیوکاها خوب پخته شوند.

 

ترکیب کردن تاپیوکاها با شکر قهوه‌ای

 

بعد از آماده شدن تاپیوکاها در این مرحله باید آن‌ها را آبکش کنید و داخل ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای بریزید و خوب ترکیب کنید.

در آخرین مرحله از طرز تهیه بابل تی با نشاسته باید داخل هر لیوان به اندازه‌ای که دوست دارید تاپیوکا بریزید. سپس نصف لیوان چای دم کشیده سرد به بابل تی اضافه کنید و۱/۳ لیوان شیر داخل لیوان بریزید و بابل تی جذابتان را میل کنید.

فن‌های طرز تهیه بابل تی

در طرز تهیه بابل تی برای هر نفر از ۲ عدد چای کیسه‌ای استفاده می‌شود. زیرا اضافه کردن یخ موجب کاهش طعم چای می‌شود و از همین رو برای قوی‌تر شدن طعم نوشیدنی از چای بیشتری استفاده می‌شود.

برای نگهداری تاپیوکا می‌توانید آن‌ها را داخل شیره بریزید تا برای مدت بیشتری ماندگار شوند.

هر لیوان بابل تی حاوی ۲۹۹ کالری انرژی است.

اضافه کردن مقداری پودر زنجبیل به بابل تی موجب خوش عطر و طعم شدن آن می‌شود.

در طرز تهیه بابل تی می‌توانید به جای شیر از خامه رقیق شده استفاده کنید.

اگر گیاهخوار هستید می‌توانید در طرز تهیه بابل تی از شیرهای گیاهی مثل شیر نارگیل یا شیر سویا استفاده کنید.

در طرز تهیه بابل تی شکلاتی باید به جای تهیه شیره از شکلات آب شده استفاده کنید

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی