مجله اکسید

۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

۳۱
فروردين

رست بیف یک غذای گوشتی و بین المللی هستش که از گوشت بدون چربی گوساله برای تهیه اش استفاده میشه. این تکه گوشت که معمولا باید بزرگ و در حدود یک کیلو گرم باشه ابتدا کاملا سرخ شده و بعد با طعم دهنده هایی مثل سیر و پیاز و ادویه جات مختلف پخته میشه و در نهایت هم به حلقه های باریکی برش شده و با انواع سبزیجات سرو میشه. من هم در این مطلب طرز تهیه این غذای گوشتی لذیذ رو براتون میذارم

مواد لازم برای تهیه رست بیف

۵۰۰ گرم گوشت فیله گوساله

۴۰۰ گرم قارچ

۱ عدد پیاز

۲ حبه سیر

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ قاشق مرباخوری فلفل قرمز

نمک و فلفل به مقدار لازم

کره به مقدار لازم

 

همونطور که در مقدمه هم خدمتتون عرض کردم برای تهیه رست بیف معمولا از یک تکه بزرگ گوشت گوساله استفاده میشه که در این صورت بطبع زمان بیشتری برای پخت گوشت احتیاج دارین. اما اگه زمان کافی برای پخت گوشت نداشتین میتونین از تکه های کوچک تر گوشت استفاده کنین اما کلا یادتون باشه که بهترین قسمت گوشت گوساله برای تهیه رست بیف فیله اش هستش. حالا اول از همه به تکه های گوشتمون نمک و فلفل میزنیم.

بعد روغن زیتون رو داخل ماهیتابه ریخته و گوشتمون رو داخلش میذاریم تا تغییر رنگ بده و سرخ بشه  دقت کنین تا همه اطراف گوشت به خوبی سرخ بشه.  .  و

وقتی گوشت خوب سرخ شد داخل همون ماهیتابه پیاز خورد شده، سیر خورد شده و فلفل قرمز رو هم اضافه میکنیم در صورت تمایل میتونین از ادویه های دیگری مثل رزماری هم استفاده کنین. حالا مقداری آب داخل ماهیتابه میریزم طوری که تا یک سوم ارتفاع گوشت رو بگیره حالا در ماهیتابه رو میبندیم و اجازه میدیم تا گوشت خوب مغز پخت بشه. در صورتی که تکه گوشت انتخابی تون بزرگ بود میتونین روی سطحش رو سوراخهای عمیق کنین و بعد سیرهایی که از وسط به دو نیم کردین و هر طعم دهنده ی دیگه ای که دوست دارین مثل برگ های رزماری رو داخل سوراخ ها بذارین تا گوشت خوب مزه دار بشه، اما اگه تکه گوشتتون مثل گوشت من کوچک بود احتیاجی به این کار نیست

رست بیف رو میتونین با سبزیجات پخته مختلف، سیب زمینی یا قارچ سرو کنین که من قارچ رو انتخاب کردم. حالا تا گوشت میپزه میتونیم قارچ کنار رست بیف رو آماده کنیم. قارچ رو حلقه حلقه کرده و بعد با کره و کمی نمک داخل ماهیتابه میزاریم تا آب بندازه

وقتی قارچ پخت و آب انداخت حرارت رو زیاد کرده و اجازه میدیم تا آب قارچ کشیده بشه و قارچ ها خوب طلایی بشن حالا قارچمون هم آماده است  وقتی آب گوشت کشیده و تنگ آب شد رست بیفمون آماده شده.  . 

  • مجله اکسید
۲۹
فروردين

بی خوابی می‌تواند به علت شرایط روحی و روانی، بیماری، عادات نادرست خواب، داروهای خاص یا عوامل بیولوژیکی باشد. اخیرا محققان دیدگاه تازه‌ای نسبت به بی خوابی پیدا کرده‌اند و در حال بررسی آن به عنوان مشکلی از مغز و ناتوانی آن در متوقف کردن چرخه‌ی بیداری هستند. مغز شما یک چرخه‌ی خواب و یک چرخه‌ی بیداری دارد، وقتی یکی شروع می‌شود دیگری متوقف می‌شود. بی خوابی می‌تواند به دلیل وجود اختلال یا مشکل در یکی از این چرخه‌ها باشد: زیاد بیدار ماندن یا خیلی کم خوابیدن. بنابراین در ابتدا باید دلیل مشکل ‌خواب‌تان را بدانید. با ما باشید تا با ۸ علت بی خوابی آشنا شوید.

تمام بی‌خوابی‌ها یکسان نیستند و افراد به شکل‌های متفاوتی دچار بی‌خوابی می‌شوند. بی‌خوابی کوتاه‌مدت فقط در طول دوره‌ای کوتاه اتفاق می‌افتد، درحالی‌که بی‌خوابی مزمن سه ماه یا بیشتر ادامه پیدا می‌کند. در بعضی‌ها مشکل اصلی به‌خواب‌رفتن (شروع خواب، sleep onset) است، درحالی‌که دیگران با درخواب‌ماندن (حفظ خواب، sleep maintenance) مشکل دارند. ‌‌

اینکه فرد چطور تحت‌تأثیر بی‌خوابی قرار می‌گیرد تاحدزیادی به علت بی خوابی، شدت آن و تأثیر مشکلات سلامتی زمینه‌ای بر آن بستگی دارد.

 

دلایل معمول بی‌خوابی

بی‌خوابی دلایل بالقوه فراوانی دارد و در بسیاری از موارد چند عامل موجب بی‌خوابی می‌شوند. خود بی‌خوابی نیز می‌تواند موجب تحریک یا بدترشدن سایر مشکلات سلامتی شود و درنتیجه زنجیره پیچیده‌ای از علت و معلول ایجاد شود.

به‌طورکلی این اعتقاد وجود دارد که بی‌خوابی دراثر حالتی از بیش انگیختگی (hyperarousal) ایجاد می‌شود که در به‌خواب‌رفتن یا درخواب‌ماندن اختلال ایجاد می‌کند. بیش‌انگیختگی می‌تواند هم ذهنی و هم جسمی باشد و دراثر طیف وسیعی از شرایط و مشکلات سلامتی ایجاد شود.

 

 استرس و اضطراب

بیشتر بزرگسالان تا حدودی با خوابیدن مشکل دارند زیرا اغلب نگران و مضطرب هستند. اما برای بعضی از افراد، اضطراب به عادتی تبدیل شده است که به طور مداوم در خواب‌شان اختلال ایجاد می‌کند. علائم اضطراب که می‌توانند به بی خوابی منجر شوند عبارتند از:

تنش و استرس

درگیر شدن با افکاری که مربوط به ماجراهای گذشته است

نگرانی بیش از حد در مورد آینده

احساس پریشانی درباره‌ی مسئولیت‌ها

احساس بی‌قراری یا برانگیختگی

در دنیای ایدئال ساعت درونی بدن که ساعت زیستی (circadian rhythm) نیز نامیده می‌شود، به‌شدت از الگوی روزانه روز و شب پیروی می‌کند. در واقعیت برنامه خواب بسیاری از افراد موجب ناهماهنگی و به‌هم‌ریختگی ساعت زیستی‌شان می‌شود.

از نمونه‌های معروف در این زمینه می‌توان به جت‌زدگی (بی‌خوابی و ناراحتی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما) و شب‌کاری اشاره کرد. جت‌زدگی خواب را به هم می‌ریزد، چون بدن فرد نمی‌تواند خود را با تغییر سریع در منطقه زمانی وفق دهد. شب‌کاری نیز فرد را ملزم می‌کند که در شب کار کند و در روز بخوابد. جت‌زدگی و شب‌کاری هر دو می‌توانند موجب اختلال در ساعت زیستی و بی‌خوابی شوند.

 

در بعضی افراد ساعت زیستی بدون هیچ دلیل مشخصی عقب یا جلو می‌رود و موجب مشکلات همیشگی در زمان‌بندی خواب و کیفیت کلی خواب می‌شود.

 

بی‌خوابی و سبک زندگی ناسالم

عادت‌ها و رویه‌های ناسالم مرتبط با سبک زندگی و خوردن و آشامیدن خطر بی‌خوابی در فرد را افزایش می‌دهند. رفتارها و عادات خواب می‌توانند تحریک‌کننده‌ی بی خوابی یا تداوم‌دهنده‌ی آن باشند. سبک زندگی ناسالم و عادات خواب نادرست، به خودی خود و بدون هیچ دلیل روانی یا جسمی پنهان، ممکن است باعث بی خوابی شوند یا بی خوابی ناشی از مشکلی دیگر را تشدید کنند.

 

برای‌تان نمونه‌هایی را مثال می‌زنیم که چطور سبک زندگی،‌عادات روزانه و عادت خواب می‌تواند به بی خوابی منجر شود:

عصرها در خانه مشغول کار کردن هستید، این می‌تواند استراحت کردن و تمدد اعصاب را سخت کند و وقتی زمان خواب فرا می‌رسد، موجب مشغولیت ذهنی شما شود. نور کامپیوتر هم می‌تواند مغزتان را هشیار کند.

عصرها چُرت می‌زنید (هرچند کوتاه). چرت‌های نیم‌روزی برای بعضی‌ها مفیدند، اما برای بعضی دیگر خواب شبانه را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.

به طور شیفتی کار می‌کنید؛ یعنی ساعات کاری‌تان نامنظم است. ساعات کار نامنظم، ساعت بدن‌تان را گیج می‌کند، مخصوصا اگر سعی کنید در طول روز بخوابید یا برنامه‌ی کاری‌تان به‌طور متناوب تغییر کند.

برانگیخته نگه‌داشتن مغز تا اواخر شب با انجام کارهایی مانند کارکردن تا دیروقت، انجام بازی های ویدئویی یا استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی.

استفاده از تختخواب برای انجام کارهایی به‌جز خوابیدن میان تختخواب و بیداری ارتباط‌های ذهنی ایجاد می‌کند.

گاهی بی خوابی با یک رویداد مختصر شروع و به یک مشکل بلندمدت تبدیل می‌شود. مثلا، کسی را تصور کنید که بعد از شنیدن یک خبر بد، یک یا دو شب نتوانسته است بخوابد. در چنین شرایطی، اگر فرد به این الگوی خواب نادرست (مثلا بیدار شدن در نیمه‌شب، یا نوشیدن الکل قبل از خواب جهت فراموش کردن) عادت کند، بی خوابی او ادامه پیدا می‌کند و پتانسیل ایجاد یک مشکل جدی‌تر به وجود می‌آید. یعنی به جای اینکه مشکل برطرف شود، مزمن و ادامه‌دار می‌شود.

 

وقتی این اتفاق می‌افتد، نگرانی و افکاری چون «من هرگز نمی‌توانم بخوابم»، زمان خواب سراغ فرد می‌آید و هر زمان که او نتواند بخوابد، این الگوی نادرست تقویت می‌شود.

 

داروها

گاهی علت بی خوابی عوارض جانبی داروهایی است که مصرف می‌کنیم. برای نمونه می‌توان به داروهای فشار خون، ضدآسم و ضدافسردگی اشاره کرد. بعضی از داروها نیز موجب خواب‌آلودگی در روز می‌شوند و این خواب‌آلودگی در روز برنامه خواب فرد را به هم می‌ریزد.

البته فقط مصرف داروها منجر به اختلال در خواب نمی‌شود و گاهی توقف مصرف دارو نیز موجب می‌شود که ترک مصرف دارو یا سایر جنبه‌های واکنش بدن مشکلاتی را برای خواب ایجاد کند.

دمنوش و گیاهان دارویی مناسب برای آرامش اعصاب

گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب – پس از مشورت با متخصص طب سنتی، پیشنهاد می‌شود ترکیب گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب را امتحان کنید. اگر مقداری نبات و کمی لیموعمانی هم به آن اضافه کنید و قبل از خواب آن را بنوشید، واقعاً معجزه می‌کند.

بادرنجبویه – از دمنوش‌های مفید دیگر برای رفع بدخوابی، دم‌نوش بادرنجبویه است. این گیاه مشابهت زیادی با نعناع دارد و یکی از اثرات مفید آن رفع بدخوابی و ایجاد آرامش است. البته اگر فردی دچار اختلال در عملکرد تیروئید است، در مصرف دم‌نوش بادرنجبویه باید احتیاط کند؛ زیرا مصرف این گیاه می‌تواند با داروهای تیروئید تداخل داشته باشد. از این‌رو، میزان و نحوۀ مصرف را از متخصص طب سنتی سؤال نمایید.

گل‌های نارنج – برای رفع بی‌خوابی می‌توان عرق گیاهی که از گل‌های نارنج تولید می‌شود را نیز تهیه و مصرف کرد. البته میزان آرام‌بخشی آن در مقایسه با بادرنجبویه ضعیف است.

بهترین زمان برای مصرف این دم‌نوش‌ها را حتماً از پزشک طب سنتی خود سؤال کنید.

 

 

داروی آرامش‌بخش اسطوخودوس

اسطوخدوس یکی از قوی ترین آرام بخشهای طبیعی است که در آروماتراپی به دلیل خواص آرام بخش قوی که دارد برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی استفاده می شود.

شما می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را بر روی بالش خود بریزید تا به آرامش اعصاب کمک کرده و بی خوابی را درمان کند.

مهم‌ترین خاصیت اسطوخودوس برای تقویت هوش و ذهن آدمی هست.

در این صورت می‌توانید متوجه شوید که با احساس آرامش داشتن و عدم استرس و نگرانی تأثیر مستقیم دارد.

 

گیاه شانکپورشپی

اگر استرس زیادی دارید و یک شخصیت استرسی هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از گیاه دارویی آرام‌بخش شانکپورشپی هست.

یک گیاه دارویی که برای بی‌خوابی هم بسیار مناسب هست.

داروی آرامش‌بخش گشنیز

در بین انواع گیاهان آرام‌بخشی که تا الآن ذکر کردیم شاید تعجب کنید که گشنیز طبعی سرد دارد. اما در صورت استفاده از تخم گشنیز باعث تقویت قلب شما می‌شود.

مطمئناً در افزایش حس آرام‌بخش بودن روان و اعصاب شما تأثیرگذار هست

.

داروی آرامش‌بخش شیرین‌بیان

این داروی گیاهی آرام‌بخش با دارنده یک هورمون قوی برای جلوگیری از استرس و کاهش اضطراب هست.

با تنظیم کردن مقدار قند خون بدن انسان شرایط را برای حفظ آرامش و آرام کردن اعصاب انجام می‌دهد.

ریشه شیرین بیان دارای یک هورمون طبیعی جایگزین برای کورتیزون است که می تواند بدن را در معرض شرایط استرس زا قرار داده با تنظیم قند خون، انرژی لازم برای مقابله با شرایط استرس زا را در بدن فراهم می کند.

برخی دانشمندان ادعا می کنند که شیرین بیان مایع مغزی نخاعی را تحریک می کند و موجب آرامش اعصاب می شود.

ترکیب تعدادی از داروهای گیاهی آرام‌بخش

بادرنجبویه

بهارنارنج

نسترن

رازیانه

اسطوخودوس

بر اساس نظر متخصص طب سنتی، برگ و گل بادرنجبویه، بهارنارنج، اسطوخودوس، میوه‌های رازیانه و نسترن را باهم بکوبید و مانند روش‌های درست کردن دم‌نوش آن را میل کنید

  • مجله اکسید
۲۷
فروردين

گر مدت‌هاست به دنبال یک مرکز خرید خوب می‌گردید، خالی از لطف نیست که از بهترین مراکز خرید کرج هم بازدیدی بکنید. کرج پاساژها و مراکز خرید زیادی را درون خود جای داده است. تنوع زیاد و قیمت‌های متفاوت، دست شما را برای خرید در مراکز خرید کرج حسابی باز می‌گذارد. اگر ساکن کرج نیستید و قصد دیدن از مکان های گردشگری کرج را کرده‌اید، لازم است که با مراکز خرید کرج آشنا شوید تا سری به آن ها هم بزنید. هر یک از مراکز خرید کرج ساعت کاری و موقعیت متفاوتی دارند. پس برای تجربه یک خرید خوب و دلچسب، باید نام، آدرس، ساعت کاری و شماره تلفن آن ها را در دست داشته باشید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم که در این مقاله بهترین مرکز خرید های کرج را به شما معرفی کنیم. از آنجایی که شهر فردیس نیز قسمتی از شهر از کرج است، مراکز خرید فردیس کرج نیز خدمت شما معرفی شده است.

۱_مرکز خرید مهستان:

مرکز خرید مهستان به عنوان بزرگترین مرکز خرید کرج شناخته شده و ۴۱۳ واحد تجاری را درون خود جای داده است. فضای این مرکز خرید بسیار شیک و لوکس بوده و امکانات رفاهی زیادی مثل پارکینگ، رستوران، سرویس بهداشتی، بوفه، آسانسور، پله برقی و… دارد. پاساژ مهستان ۴ طبقه است و دارای ۱٠ ورودی می‌باشد. اگر به دنبال یک مرکز خرید خوب برای خرید کفش می‌گردید، حتما به پاساژ مهستان سری بزنید. مغازه‌های لوکس زیادی برای خرید پوشاک زنانه و لباس‌های مجلسی در پاساژ مهستان به چشم می‌خورند. طبقه دوم این پاساژ به فروش طلا و جواهرات زیبا اختصاص داده شده است. فروشگاه‌های پوشاک مردانه، کالای خواب، صنایع دستی، ابزار موسیقی، عطر فروشی، لوازم ورزشی، داروخانه گیاهی و لوازم جانبی رایانه نیز در این طبقه از پاساژ مهستان به چشم می‌خورند. از آنجایی که پاساژ مهستان لوکس بوده و کالاهای با کیفیتی در آن به فروش می‌رسد، قیمت اجناس آن تقریبا گران می‌باشد.

ساعت کاری پاساژ مهستان:

روزهای عادی: ۱٠ تا ۱۴ و ۱۷ الی ۲۲

روزهای تعطیل: ۱٠ الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۳

شماره تلفن پاساژ مهستان:

02632560400

آدرس پاساژ مهستان:

خیابان مطهری، بلوار نبوت، بعد از میدان نبوت

۲_مرکز خرید چچلاس:

این مرکز خرید کرج امکانات بسیار خوبی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. مرکز خرید چچلاس در ۵ طبقه ساخته شده و دارای ۹٠ واحد تجاری می‌باشد. برای ورود به این پاساژ ۲ در ورودی تعبیه شده است. یکی از مزایای خرید در پاساژ چچلاس، قیمت‌های تقریبا مناسب آن است. یعنی در این پاساژ، هم می‌توانید بر روی اجناس لوکس دست گذاشته و هم به سراغ کالاهای اقتصادی‌تری بروید. این پاساژ به امکانات بی‌نظیری مثل سرویس بهداشتی، آسانسور، پله برقی، سیستم سرمایشی گرمایشی و حتی اینترنت وایرلس مجهز شده است. اگر عاشق خرید مانتو هستید، حتما از مانتوهای باکیفیت و شیک این پاساژ دیدن کنید. اگر بخواهیم به اجناس موجود در اشاره کنیم، می‌توانیم از کالاهای مختلفی مثل ساعت، عطر، جواهرات، لباس زنانه، مردانه، بچگانه، لباس‌های گرم، کیف و کفش چرم، شال و روسری، وسایل تزئینی، جواهرات اشاره کنیم. علاوه بر این، برای در کردن خستگی بعد از خرید، می‌توانید به مغازه‌های خوراکی فروشی رفته و یک لیوان قهوه یا بستنی میل کنید.

ساعت کاری پاساژ چچلاس:

همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۱

شماره تلفن پاساژ چچلاس:

02634206602

آدرس پاساژ چچلاس:

کرج، فلکه اول گوهردشت، نبش خیابان اول شرقی، روبروی سینما ساویز

۳_مرکز خرید پارسیان

این مرکز خرید کرج اشرافیت کاملی بر شهر کرج داشته و دارای ۱۶٠ واحد تجاری است. این پاساژ ۶ طبقه به ۳ طبقه اداری، ۲ طبقه تجاری و ۱ طبقه پارکینگ تقسیم‌بندی شده است. اگر قصد یک خرید مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت را دارید، حتما سری به مرکز خرید پارسیان بزنید. در این مجتمع تجاری بزرگ می‌توانید اقلام مورد نیاز خود را خیلی راحت پیدا و خریداری کنید. بعد از خرید و گشت و گذار، می‌توانید به رستوران‌ یا کافی شاپ‌های پاساژ پارسیان سری زده و خوراکی مورد علاقه خود را نوش جان کنید. امکانات متفاوت این مرکز خرید مثل آسانسور، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سرویس حفاظتی، پارکینگ کافی شاپ خاطره لذت‌بخشی از خرید در مراکز خرید کرج را برایتان رقم می‌زند. اقلام و اجناس بسیار متنوعی مثل ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، عطر، شال، روسری، کیف و کفش، زیورآلات، بدلیجات، لوازم کادوئی، لوازم ورزشی، لباس مجلسی و… در این پاساژ به فروش می‌رسد. قیمت‌های پاساژ پارسیان بسیار مناسب بوده و به همین دلیل پاسخگوی نیاز اقشار مختلف جامعه می‌باشد.

ساعت کاری پاساژ پارسیان:

روزهای عادی: ۹ تا ۱۴:۳٠ و ۱۶ الی ۲۳

روزهای تعطیل: ۹ الی ۲۳

شماره تلفن پاساژ پارسیان:

02632562182

آدرس مرکز خرید پارسیان:

کرج، بلوار ملاصدرا، ضلع شرقی پارک نبوت، مجتمع تجاری اداری پارسیان

۴_مرکز خرید ملاصدرا

برای یک خرید چند منظوره و خانوادگی در بهترین مرکز خرید کرج، پاساژ ملاصدرا را هم در بین الویت‌های خود قرار بدهید. مرکز خرید ملاصدرا دارای ۵ طبقه تجاری و ۴ طبقه پارکینگ می‌باشد. یکی از مزایای مهم این مرکز خرید، قرار گرفتن شهربازی سرپوشیده و رستوران در طبقه انتهایی آن بوده و این یعنی تجربه همزمان خرید و گردش خاطره انگیز! وجود پله برقی و آسانسور، امکان تردد در این پاساژ بزرگ را بسیار آسان کرده است. مرکز خرید ملاصدرا در زمینه فروش اجناسی مثل پوشاک بانوان و آقایان، کیف و کفش، شال و روسری، محصولات آرایشی، بهداشتی، محصولات ورزشی، مواد غذایی، لوازم التحریر، دکوری و لوازم تزئینی، زیورآلات و بدلیجات، عینک و ساعت، عطر و ادکلن، پارچه، سیسمونی و محصولات کودک، صوتی و تصویری، موبایل، لوازم کامپیوتر و دیجیتالی فعال می‌باشد.

ساعت کاری پاساژ ملاصدرا:

همه روزه از ساعت ۱٠:۳٠ تا ۲۳:۳٠

شماره تلفن مرکز خرید ملاصدرا:

34494873-026

آدرس مرکز خرید ملاصدرا:

استان البرز، کرج، رجائی شهر، خیابان شهید مطهری، نبش چهارراه ملکشاه

۵_مرکز خرید یادمان

این مرکز خرید کرج محیط آرام و مدرنی داشته و طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد. پاساژ یادمان دارای ۸ طبقه بوده که واحدهای تجاری آن در طبقات منفی۱، همکف، اول و دوم واقع شده‌اند. در باقی طبقات این پاساژ واحدهای اداری مشغول به فعالیت هستند. محبوبیت مرکز خرید یادمان بی‌دلیل نیست، چرا که در این پاساژ امکانات رفاهی مختلفی مثل پارکینگ، آسانسور، رمپ، پله برقی، سیستم تهویه، سیستم سرمایشی و گرمایشی و اطفای حریق در نظر گرفته شده است. در پاساژ خرید یادمان می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود، به خرید اجناسی مثل کفش زنانه، مردانه، بچه گانه، پوشاک زنانه و مردانه، شال و روسری، ساعت، زیورآلات، محصولات آرایشی و بهداشتی، عینک، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، لوازم دیجیتال و موبایل بپردازید. همچنین، می‌توانید که بعد از یک خرید پرتکاپو، لذت خوردن یک غذای داغ یا نوشیدنی گوارا را در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های عالی این مجموعه تجربه کنید.

ساعت کاری مرکز خرید یادمان:

همه روزه از ساعت ۱٠ تا ۲۲

شماره تلفن مرکز خرید یادمان:

02634489594

آدرس مرکز خرید یادمان:

کرج، پل آزادگان، بلوار طالقانی، مجتمع یادمان

 

۲_مجتمع تجاری ارگ فردیس:

با توجه به نظرات کاربران، این بازار یکی از مراکز خرید خوب در فردیس معرفی شده است. علاوه بر یک خرید لذت‌بخش‌، می‌توانید در رستوران‌های واقع شده در طبقه دوم این مجتمع غذا بخورید. این مرکز خرید از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مجاورت پاساژ پردیس قرار گرفته است. یعنی شما می‌توانید بعد از گشت و گذار در مرکز خرید ارگ فردیس، به پاساژ پردیس هم سری بزنید.

ساعت کاری مجتمع تجاری ارگ فردیس:

همه روزه از ساعت ۱٠ تا ۲۳:۵۵

شماره تلفن مجتمع تجاری ارگ فردیس:

02636543722

آدرس مجتمع تجاری ارگ فردیس:

البرز، فردیس، میدان استقلال

 

 

 

  • مجله اکسید
۲۴
فروردين

روتین پوستی چیست؟

ترتیب خیلی مهمه! حالا چرا؟

استفاده از محصولات مراقبت پوست با یک ترتیب مناسب، تضمین میکنه که پوست شما از مزایای هر محصول بهره کامل رو ببره! وظیفه پوست اینه که از ورود همه چیز به درون بدن جلوگیری کنه ولی تقریبا همه محصولات، حاوی عناصری هستند که ما میخوایم از طریق پوست به بدن نفوذ کنن! متاسفانه با وجود فرمولاسیون کاملا مناسب و نحوه مصرف کاملا صحیح مقدار بسیار کمی از این عناصر اصلی میتونن به درون پوست راه پیدا کنند و اگر این محصولات رو با ترتیب مناسب استفاده نکنید مقدار این نفوذ حتی کمتر هم میشه و شما نتیجه مناسب رو مشاهده نمیکنید.

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از شوینده

اول صبح، روزتون رو با خیس کردن ( منظورم شستن نیست!) صورت با آب گرم شروع کنید و اگر مجبورید به آرومی با یک شوینده صورت، مخصوص پوست خودتون، به آرومی صورتتون رو تمیز کنید.

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از تونر

تونرها باید بعد از پاکسازی و قبل از گذاشتن هر چیز دیگری استفاده شوند.استفاده سنتی از تونر ها به اینصورت هست که یک پد پنبه ای را به تونر آغشته می کنبد و آن را روی صورت می کشید. اما ، همانطور که میدانید با این روش مقدار زیادی از تونر هدر می رود.

 

نکته: استفاده از تونر با دست تمیز بهترین روش است. فقط چند قطره در کف دست خود بریزید ، سپس آن را روی صورت بکشید. بیشتر تونرها را می توان صبح و شب استفاده کرد ، اما ممکن است شما بخواهید از آنهایی که اسیدهای لایه بردار دارند فقط شب یا یک روز در میان استفاده کنید.

وردانا ماتیولی ، متخصص زیبایی شهر نیویورک می گوید ، بیشتر متخصصان تونر را اختیاری می دانند: “تونر هامی تواند یک روش خوب برای افزودن مواد خاصی باشد که ممکن است در سایر محصولات خود نداشته باشید .” اگر وقت و تمایل دارید ، در اینجا چند ماده اصلی سازنده تونر ها را برای جستجوی و یافتن تونر مناسب جمع آوری کرده ایم:

اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی: برای از بین بردن سلولهای مرده پوست که می توانند منافذ پوست را مسدود کنند ، پوست آسیب دیده از آفتاب را بهبود بخشیده و تیرگی را به حداقل می رساند.

اسید هیالورونیک: برای تقویت آبرسانی

گلاب و چای سبز: برای آرام کردن تحریک و کاهش قرمزی پوست با اثر ضد التهابی.

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از سرم های پوست و صورت

سرم ها، مواد درمانی بسیار مغذی هستند که هرکدام برای مورد یا موارد بخصوصی مناسبند، پس خیلی خوبه تا حد امکان از سرم ها استفاده کنین

هیالورونیک اسید : برای آبرسانی و تقویت عملکرد مانع(لایه بالایی پوست) و برای جلوگیری از از دست دادن رطوبت.

ویتامین C: برای کمک به روشن شدن پوست مات و کاهش لکه های تیره در صورت استفاده مداوم.

رتینول ، ویتامین B3 ، پپتیدها: برای تحریک تولید کلاژن و الاستین ، پروتئین هایی در بدن که به جلوگیری از افتادگی خطوط و پوست کمک می کنند.

گوگرد کلوئیدی ، نیاسینامید: برای کاهش قرمزی و تحریک با کاهش التهاب پوست ، بهبود آکنه با اثرات ضد میکروبی آن.

 

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از کرم دور چشم

استفاده حداقل 1 بار در پایان روز ( دو مرطبه توسیه شده) از کرم دور چشم، از سن 20 سالگی به بعد بسیار حیاتی هست چون این بهترین راه برای حفظ سلامتی و ضخامت پوست اطراف چشم هست. بهبود زود هنگام کیفیت پوست این ناحیه، به شما تضمین میکنه که در آینده دچار شل شدگی و ظاهر نامناسب نشه!

 

برای گرفتن نتیجه، ثبات بسیار مهم هست، استفاه مکرر از کرم دور چشم، با گذشت زمان پوست پلک رو الاستیکه نگه میداره و میتونه در مقابل به وجود اومدن چین و چروک ریز و از بین رفتن کلاژن هم خیلی کمک میکنه!

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از ضد لک و روشن کننده

برای به حداکثر رساندن تاثیر دارو های ضد لک و ضد آکنه باید تا جای ممکن به صورت مستقیم با سطح پوست تماس پیدا کنن، بنابر این هیچ محصول دیگه‌ای رو قبل از اونا استفاده نکنین.

 

از اونجا که محصولات درمان آکنه و لک در ترکیبات فعالشون دارای تفاوت هستند، با متخصص پوست مشورت یا بروشور خود محصول مطالعه کنید تا بهترین روش استفاده رو پیدا کنید مثلا بنزوییل پراکسید یک ماده بسیار کاربردی در محصولات ضد آکنه هست که دوره کاری یک تا سه ساعته داره و در این مدت هر نوع کرمی که با آن تماس پیدا کنه، از عملکرد صحیح این ماده جلوگیری میکنه!

 

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از مرطوب کننده و آبرسان

همه به مرطوب کننده احتیاج دارن، حتی اگه پوستشون چرب باشه!

طبق گفته های دکتر ساندرا کووپ، متخصص پوست دارای و بورد تخصصی (( با وجود اینکه بدن شما خودش چربی مورد نیاز پوست رو توسط قدد پوستی تولید میکنه، برای ساختن یک پوشش محافظ در برابر شرایط سخت و آلودگی های بیرونی، بیشتر ما نیاز به آبرسان اضافی بعد از خرابکاری های خورشید و آب و هوا و مواد شیمیمایی خارجی داریم))

بیشتر متخصصین توصیه می‌کنند، بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده زمانی هست که پوستتون هنوز مقداری رطوبت داره و همینطور هرچه زودتر از سروم پوستی استفاده کنید، زودتر به مرطوب کننده هم احتیاج پیدا می‌کنین.

 

گذشته از ترتیب استفاده از محصولات، متخصصین پیشنهاد میکنن که مدت زمان لازم برای جذب مواد توسط پوست رو هم حتما در نظر بگیرید.

تولید کننده بیشتر محصولات متذکر میشن شما باید حد اقل 5 تا 30 دقیقه ( بسته به نوع محصول) صبر کنید تا به صورت کامل مواد توسط پوست جذب بشن. ولی کی این همه وقت داره؟ پس اگه روتین مراقبت پوستتون رو خیلی پیچیده کنید، نمیتونید به درستی انجامش بدین.

پس روال درست اینه که اگه باید چند مرحله برای روتین پوستتون طی کنید، بین هر کدوم حداقل چند دقیقه صبر کنید، مثلا شب ها بعد از شست و شوی صورت و استفاده از سروم بهتره برید به بقیه کارهاتون برسید و استفاده از مرطوب کننده رو بذارید برای قبل از خواب که به سروم گران قیمت خودتون فرصت مناسب رو بدین که بتونه کاملا جذب پوستتون بشه

  • مجله اکسید
۲۳
فروردين

اگراز آن دسته افرادی هستید که ساعات زیادی از روز را کار می کنید و در تمام این مدت پاهایتان در کفش است. و وقتی به خانه برمی گردید با پاهای بسیار خسته، پوسته پوسته شده و با بوی بسیار بد مواجه می شوید؟ مطمئنا شما بیشتر از هر کس دیگری به یک احساس آرامش عمیق در پاهایتان احتیاج دارید و دوست دارید که خستگی پاهایتان برطرف شده و پوست کف پایتان نرم و سالم و زیبا بماند. برای این منظور علاوه بر پارافین تراپی پوست، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما کوکتل پدیکور را امتحان کنید.

کوکتل پدیکور چیست؟

پدیکور به معنای تقویت پوست، ترمیم و فرم دادن به ناخن های پا است که در هر جایی مانند خانه یا آرایشگاه قابل انجام است. کوکتل پدیکور نوعی بمب حمام است که با قابلیت های بسیاری که برای سلامت پاهای ما دارد نقش بسیاری را در آرامش، سلامت، و زیبایی پاهای ما ایفا می کند. کوکتل ها در اندازه ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند که هر کدام می توانند خواص و کارایی خاص خود را داشته باشند. آن ها سرشار از پتاسیم و سایر مواد معدنی و روغن های مورد نیاز پوست هستند و نقش مهمی در ترمیم پوست پاهای آسیب دیده دارد

این محصول زمانی که در آب قرار می گیرد حالت فورانی و جوشش پیدا می کند و از این طریق موادی را در آب آزاد می کند که می تواند باعث نرم کنندگی، آبرسانی، تقویت ناخن های پا، و پاکسازی پوست پاهای ما بشود. استفاده از کوکتل پدیکور یا نمک پدیکور در آرایشگاه ها اغلب قبل از انجام پدیکور یا قبل از کاشت ناخن پا انجام می شود. زیرا علاوه بر رفع خستگی پاها، پاها و ناخن های شما را برای پدیکور و کفسابی آماده می کند.

 

۱. لایه برداری پوست پا

یکی از اصلی ترین موادی که در ساخت کوکتل پدیکور استفاده می شود، نمک پدیکور است. این ماده به صورت دانه های کریستالی است که نه تنها پوست را زبر نمی کند، بلکه سطح آسیب دیده پوست را لایه برداری کرده و باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

 

از دیگر مواد موثر بر صافی و لایه برداری پوست، جوش شیرین است. این ماده نه تنها باعث ایجاد حالت جوشان در بمب های حمام می شود، بلکه می تواند پوست را نرم کند و زبری آن را از بین ببرد.

 

۲. از بین بردن بوی بد پا

اگر از بوی بد پای خود بعد از یک روز کاری طولانی ناراحت هستید، می توانید از یک بمب حمام پدیکور استفاده کنید تا به راحتی بوی پای خود را از بین ببرید. این ویژگی کوکتل ها به دلیل وجود جوش شیرین در آن هاست. علاوه بر این، اسانس های معطر دیگری که در این محصولات وجود دارد می تواند رایحه دلنشینی را در پوست پای شما ایجاد کند.

۱. کوکتل پدیکور مرطوب کننده

مواد مورد نیاز:

۲ فنجان جوش شیرین

۱ فنجان اسید سیتریک

۲ قاشق چایخوری مرطوب کننده پوست (می توانید از روغن کرچک یا هر روغن دیگری دیگری استفاده کنید)

۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل آب شده

۴ تا ۱۰ قطره رنگ خوراکی به انتخاب شما

بطری اسپری آب

قالب هایی مانند قالب پا یا قالب مافین (یا می توانید از دستان خود برای ساختن بمب های توپی استفاده کنید)

همانطور که گفتیم، جوش شیرین خواص زیادی برای پوست دارد. لایه برداری، از بین برنده بوی بد پا، خاصیت ضد قارچی و … از مزایای این ماده شگفت انگیز است. از طرف دیگر ترکیب جوش شیرین با اسیدسیتریک به ایجاد حالت جوشش در کوکتل کمک می کند.

 

اسید سیتریک نیز یک آنتی اکسیدان قوی است که به خودی خود برای پوست بسیار مفید است. بعلاوه این ماده اسیدی با جوش شیرین واکنش داده و باعث جوشیدن بمب پدیکور در آب می شود.

 

استفاده از روغن ها نیز هم به نرمی و لطافت پوست پا و ناخن ها کمک می کند و هم رایحه بسیار مطبوعی را ایجاد می کند.

روش تهیه:

جوش شیرین و اسید سیتریک را با هم ترکیب کرده و با لیسک خوب هم بزنید.

روغن نارگیل، مرطوب کننده و رنگ خوراکی (من با بنفش رفتم) را اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

۵ بار با آب اسپری کنید و خوب مخلوط کنید. از اسپری کردن بیش از حد در یک نقطه خودداری کنید تا اکنون حالت جوشش در ترکیب ایجاد نشود.

هم بزنید، هم بزنید، هم بزنید. ۵ بار دیگر اسپری کنید و مقداری دیگر هم بزنید. مخلوط باید در دست شما جمع شود و وقتی آن رها کردید به همین شکل باقی بماند. اگر نشد، چند قطره دیگر آب اضافه کنید.

اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا تمام آن آب جذب شود.

مواد را در قالب ها قرار دهید.

اجازه دهید یک شب در قابل بماند.

هنگامی که می خواهید از این بمب ها استفاده کنید آن را درون آب داغ بندازید!

 

سایر مواد مایعی که می توانید در ساخت بمب حمام خود از آن ها استفاده کنید شامل موارد زیر است:

 

روغن فلفل سیاه باعث تحریک گردش خون، کاهش دردهای عضلانی و کبودی‌های بدن می شود. ترکیب این روغن با روغن اسانس زنجبیل باعث کاهش دردهای آرتروز و افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل می‌شود.

اسانس اسطوخودوس خاصیت آرامبخشی و ضدعفونی کنندگی دارد و می تواند علائم سردرد ومیگرن را تسکین دهد.

روغن نعناع خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و برای تسکین درد بسیار مفید است و در کاهش خستگی پاها تاثیر چشمگیری دارد.

روغن زیتون نیز به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود یکی از مواد موثر در ساخت کوکتل های پدیکور است.

قهوه با خواص ضد التهابی خود به کاهش تورم و درد پا کمک می کند و همچنین برای بهبود گردش خون در پاها مفید می باشد.

شکر و وانیل به عنوان اسکراب پا عمل می کنند. این اسکراب به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کرده و باعث مرطوب شدن پوست پا می شود

  • مجله اکسید
۲۲
فروردين

میلیا یک عارضه پوستی است که حالتی شبیه به جوش یا آکنه دارد. این عارضه قطر حدودی 1 الی 2 میلی متر داشته و عموماً به رنگ سفید یا زرد و ظاهری گنبدی شکل است. میلیا پوست را دچار التهاب، خارش یا قرمزی نمی کند و تنها زمانی که با اجسامی مانند پتو در تماس قرار بگیرد، ممکن است کمی ملتهب شود. میلیا نوع اولیه ممکن است در اطراف چشم، دماغ یا سقف دهان کودکان و یا بزرگسالان ایجاد شود. در حدود 85 درصد از نوزادان در هنگام تولد دچار این عارضه پوستی هستند. میلیا نوع ثانویه ممکن است در هر نقطه از بدن ایجاد شود. اگر دچار سوختگی ها و یا جراحت های زخمی شدید شوید، از مواد آرایشی نا مرغوب برای مدت زمان طولانی و به میزان زیاد در اطراف چشم های خود استفاده کنید و یا برای مدت زمان طولانی بدون ضد آفتاب در معرض اشعه های آفتاب قرار بگیرید، پوست شما می تواند دچار میلیا شود.

شایع ترین قسمت های پوست بدن که ممکن است دچار میلیای ثانویه بشوند، عبارتند از:

 

نقاطی از بدن که بیماری پوستی دیگری دارد، به ویژه در پشت دست ها

پوست صورت افرادی که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار می گیرند

معمولا بیماری میلیا بر اساس نوع شکل گیری برآمدگی های کیست مانند به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم بندی خواهد شد:

 

میلیای اولیه: این نوع از میلیا معمولا در نوزادی و بزرگسالی ایجاد شده و به دلیل تجمع سلول های مرده پوست و حجم بالایی از کراتین بروز خواهد نمود.

میلیای ثانویه: این نوع از میلیا معمولا به دنبال یک عامل اولیه مانند سوختگی، تاول، زخم و بریدگی ایجاد شده و نتیجه انسداد مجاری منتهی به پوست صورت و نواحی دیگر بدن است.

میلیا در کودکان و بزرگسالان معمولاً با برخی انواع آسیب های پوستی ارتباط دارد. این آسیب ها می توانند شامل موارد زیر شوند:

تاول های ناشی از بیماری های پوستی همچون بیماری پروانه ای (اپی درمولیز بولوسا)، پمفیگوئید سیکاتریشیال و پورفیری پوستی تاردا (PCT)

بروز تاول های ناشی از آسیب هایی چون تماس با پیچک سمی

سوختگی

آفتاب سوختگی طولانی مدت

مصرف طولانی مدت پماد های استروئیدی

فرایندهای لایه برداری پوست همچون درم ابریژن یا لیزر پوست

همچنین در صورتی که پوست توانایی طبیعی خود را در لایه ریزی از دست دهد، امکان بروز جوش های میلیا وجود خواهد داشت. این وضعیت می تواند در اثر افزایش سن یا پیری به وجود آید.

 

روش های درمان میلیا

همانطور که پیشتر نیز گفته شد میلیا در بیشتر موارد احتیاج به درمان های جدی نداشته و در طی چند ماه برطرف خواهد شد. در صورت نیاز به درمان‌ های پزشکی معمولاً اقدامات زیر از جانب پزشک به بیمار توصیه خواهد شد:

 

استفاده از لایه بردارهای شیمیایی

لایه‌بردارهای شیمیایی یکی از نخستین اقدامات و درمان های مؤثر به منظور از بین بردن برآمدگی‌های ایجاد شده به دنبال میلیا به ویژه برآمدگی های اطراف چشم است. لاکتیک اسید، گلیکولیک اسید و سالیسیلیک اسید از مهمترین ترکیبات تشکیل دهنده لایه بردار ها شیمیایی بوده و معمولاً به شکل ترکیبی توسط نسخه پزشک متخصص پوست و مو تهیه و در اختیار بیمار قرار خواهند گرفت.

تخلیه با استفاده از سوزن

یکی دیگر از درمان های قطعی رایج در خصوص از بین بردن برآمدگی های میلیا، استفاده از روش تخلیه به واسطه سوزن است. در این روش درمانی معمولاً کیست های ایجاد شده توسط یک سوزن یا چاقوی جراحی کوچک برداشته شده و منافذ محبوس شده پوست نیز گشوده خواهند شد.

 

سرما درمانی

در این روش درمانی معمولاً از نیتروژن مایع به منظور انجماد کیست های ایجاد شده استفاده شده و نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

 

لیزر درمانی

یکی دیگر از روش های درمان میلیا استفاده از لیزر به منظور باز کردن منافذ مسدود شده پوست و خروج سلولهای پوستی مرده در محل ایجاد برآمدگی های غیر چرکی این عارضه است.

 

برخی از متخصصان تغذیه معتقدند ارتباطی بین کمبود ویتامین های A و امگا و ایجاد میلیا پوستی وجود دارد

ویتامین A و امگا برای سلامتی پوست بسیار مهم هستند؛ زیرا به گردش خون و هیدراتاسیون سلول های پوست کمک می کنند.

  • مجله اکسید
۱۷
فروردين

برای برق انداختن و تمیز کردن داخل و خارج ماشین نیاز نیست که به کارواش بروید و می توانید با انجام دادن روش های ساده هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی کنید و بدن ماشین را برق بیندازید.

اولین نکته، زمان شستشوی ماشین هست

بهترین زمان شستشوی ماشین هنگامی است که موتور ماشین داغ نیست . بهتر است اتومبیل را در روزهای گرم بشویید و بعد از شستشو سریع خشک کنید تا بدنه ماشین لک نزند.

برق انداختن ماشین با نرم کننده مو

اگر می خواهید تا مدت ها از شستشوی ماشینتان خلاص شوید و ماشین شما براق تر از قبل شود به جای شستشوی آن با مواد شوینده از نرم کننده مو استفاده کنید.

با نوشابه لاستیک ماشین را تمیز کنید

برای تمیز کردن لاستیک ماشین کمی نوشابه روی دستمال بریزید و روی لاستیک بکشید این کار باعث برق زدن لاستیک ماشین می شود. همچنین می توانید برای از بین بردن لکه لاستیک های حاشیه شیشه ها از نوشابه استفاده کنید تا خیلی خوب برق بزند اما دقت کنید نوشابه بر روی بدنه ماشین نریزید زیرا رنگ لکه می زند

 

تمیز کردن شیشه های ماشین با دستمال مرطوب آرایشی

شاید باور پذیر نباشد اما می توانید امتحان کنید و شیشه های اتومبیل خود را با دستمال های مرطوب آرایشی تمیز کنید. این روش ساده سبب می شود شیشه هایتان از تمیزی برق بزنند.

مایع شیشه شوربرای شستشوی چراغ اتومبیل

اگر می خواهید چراغ های اتومبیل تان نور شفافی بتاباند و تمیز شود بهترین روش استفاده از مایع شیشه شوربرای شستشوی آنهاست.

براق شدن شیشه ها با مخلوط الکل و مایع ظرفشویی

4 پیمانه الکل و 2 قاشق چای خوری مایع ظرفشویی ترکیب ایده آلی برای شستشوی شیشه ها است. مخزن شیشه شور اتومبیل را با این مخلوط پر کنید تا موقع باران، شیشه ها پر لک نشوند.

 

از بین بردن لک شیشه های خودرو در روزهای بارانی

قبل ازآمدن باران و لک شدن شیشه هایتان یک چهارم فنجان آمونیاک خانگی را با یک لیتر آب مخلوط کنید و در یک بطری پلاستیکی بریزید و در اتومبیل نگه دارید تا در هنگام بارش باران و لک زدن شیشه ها از آن استفاده کنید. شما نمی توانید باران را پیش بینی کنید اما می توانید روشی به کار بگیرید تا شیشه ها در باران لک نزنند .محتوی این بطری را روی شیشه ها بریزید و با دستمال کاغذی پاک کنید.

 

شستشوی بدنه اتومبیل با آب و صابون

دوده ها، روغن های چرب که از رفت و آمد به پمپ بنزین و مکانیکی روی بدنه اتومبیل می نشینند و رنگ بدنه را به مرور زمان کدر می کنند . این لکه ها را با یک دستمال پاک کنید و بعد با آب و صابون آن را دقیق بشویید تا رنگ اتومبیل کدر نشود

خوشبو شدن محفظه داخل اتومبیل با قهوه

بهترین بوگیر برای ماشین ترکیب عطر قهوه و عطرغیر روغنی محبوب خودتان، است. برای این کار دانه های قهوه آسیاب نشده را داخل یک توری بریزید و روی دانه ها عطر و ادکلن مورد علاقه خود را بپاشید

  • مجله اکسید
۱۶
فروردين

فندق 1 پیمانه

پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

روغن مایع 3-2 قاشق غذاخوری

عسل 2 قاشق غذاخوری

شیر خشک 2 قاشق چایخوری

شیر سرد 3-2 قاشق غذاخوری

وانیل 1/8 قاشق چایخوری

شکلات در دنیای امروز جایگاه ویژه ای دارد و کمتر کسی را می توان یافت که علاقه ای به شکلات و فرآورده های گوناگون آن از جمله: انواع کیک شکلاتی، کرم های شکلاتی مانند نوتلا ، نوشیدنی های سرد و گرم تهیه شده با شکلات، بستنی شکلاتی، سس های شکلاتی و… نداشته باشد

در کتاب شفا در مورد تهیه شکلات گفته شده: «دانه های کاکائو که اصل آن  از مکزیک و آمریکای مرکزی می آید، بادامی دارد که گرد آن در تهیه شکلات و فرآورده های دارویی کاربرد دارد.» (محمد صادق رجحان، کتاب شفا، ص 182). بنابراین بر خلاف باور عموم که شکلات را مضر و عاملی برای اضافه وزن می دانند، با مصرف درست و به جا این ماده می تواند تاثیرات مفیدی بر بدن داشته باشد؛ چرا که سرشار از آنتی اکسیدان است و چنانکه می دانیم آنتی اکسیدان، بدن را در برابر بسیاری بیماری ها محافظت می کند و ریز مغذی های موجود در شکلات باکتری های مفید بدن را افزایش می دهد.

 

در این خصوص باید گفت مفید ترین نوع شکلات، شکلات تلخ یا خالص است که مصرف روزانه” 50 گرم” از آن برای دریافت فواید و نیز انرژی قابل توجه آن بسیار مفید است، با وجود این مصرف بیش از حد آن نیز توصیه نمی شود چرا که می تواند آسیب زننده باشد.

 

باید گفت شکلات صبحانه نوتلا – از نوع بازاری آن – هرچند بسیار لذیذ و پر طرفدار است مضراتی دارد. نوتلا علاوه بر کالری کاذبی که دارد سرشار از پالم است؛ می دانیم که پالم افزاینده کلسترول بد بدن است و همچنین میزان هورمون های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. قابل ذکر است هر 2 قاشق غذاخوری نوتلا حاوی 200 گرم کالری، 11 گرم چربی و 21 گرم قند است.

 

بنابراین، با توجه به جایگاه ویژه نوتلا و تمایل بسیار به مصرف آن، و همچنین با توجه به مضرات کرم شکلات نوتلا آماده در بازار تصمیم داریم طرز تهیه نوتلا خانگی را به شما آموزش دهیم تا از این پس با خیالی آسوده میان وعده هایی خوشمزه مانند: کرپ، پنکیک و انواع میوه را همراه آن نوش جان کنید.

مرحله اول:

فندق ها را در یک سینی فر بریزید وبه مدت 10 دقیقه در فر گرم شده با درجه 200 درجه سانتی گراد قرار دهید یا به مدت 10 دقیقه رو حرارت قرار دهید تا به خوبی تست شود و خامی آن گرفته شود – دقت کنید هر از گاه فندق ها را زیر و رو کنید تا به خوبی تست شود. پس از خارج کردن ، فندق ها را بین دستمالی تمیز بریزد و خوب مالش دهید تا پوست آن جدا شود .

مرحله دوم:

پس از خنک شدن فندق ها، آن ها را در بلندر بریزید و خوب میکس کنید تا به روغن بیافتد.

مرحله سوم:

یک قاشق از عسل را همراه دو قاشق روغن، پودر کاکائو، وانیل و شیر خشک به فندق میکس شده اضافه کنید؛ دقت داشته باشید برای جلوگیری از بالا رفتن حرارت مواد،  ابتدا به صورت منقطع یا پالسی(خاموش و روشن کردن دستگاه) مواد را میکس کنید و پس از آن با سرعت پایین مخلوط کنید تا مواد به شکل نوتلا درآید. در این مرحله مواد را بچشید، و شیرینی شکلات را با توجه به ذانقه خود با باقی مانده عسل به حد مطلوب برسانید. اگر حس کردید مواد رقیق تر از آنچه که باید، شده به تدریج شیر سرد اضافه کنید تا دمای مواد نوتلا را متعادل کند و فرم بگیرد. درصورتی که مایل به چرب تر شدن نوتلا بودید باقی روغن را به تدریج اضافه کنید

نکات:

1 – شیر حیوانی را می توان حذف کرد چرا که ماندگاری شکلات صبحانه نوتلا را پایین می آورد؛ به جای آن می توان از شیرهای گیاهی از جمله: شیر بادام، نارگیل، سویا استفاده کرد.

2 – می توان 2 قاشق غذاخوری روغن یا کره فندق را جایگزین فندق کرد. اگر طعم بادام زمینی را دوست دارید می توانید از کره بادام زمینی به جای فندق استفاده کنید.

3 – نوتلا خانگی را می توان 2 هفته خارج از یخچال و به مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد.

4 – شیر خشک رنگ نوتلا را روشن می کند و ماندگاری شکلات را بالا می برد.

5 – می توان برای تعدیل کردن طعم شیرین نوتلا، مقدار کمی نمک (چند پر) به آن افزود.

6 – دقت کنید مایعات را یک دفعه اضافه نکید.

  • مجله اکسید
۱۵
فروردين

برای راهندازی کسب و کار خود نیاز نیست یک فرد بالغ یا فردی با سن 30 سال باشید!! در واقع فرصت های تجاری بی شماری برای کسب و کار خانگی برای نوجوانان وجود دارد که شما میتوانید از خانه شروع کرده و از جوانی کسب درآمد کنید.

 

حقیقت این است که شما میتوانید هر کسب و کاری که بزرگسالان دارند را راهندازی کنید.

امروز قصد داریم کسب و کار هایی که نوجوانان بلافاصله میتوانند شروع کنند را در دکتر چک به شما معرفی کنیم. برای شروع کسب و کار و ورود به دنیای کارآفرینان همین امروز اقدام کنید و با کسب اطلاعات و با توجه به علاقه خود کارتان را شروع کنید

 

ساخت کلیپ عروسی

تمام عروس داماد های امروزی داشتن یک کلیپ حرفه ای و به قول شما فرمالیته را یک نیاز ضروری می دانند. پس چرا شما این خاطره رو برای اونها نسازید؟

 

اگر به این شغل علاقه مند هستید، بروید و چند تا چیز یاد بگیرید! اگر پول دارید ابتدا یک دوربین حرفه ای سونی آلفا خریداری کنید. سپس یک هلی شات حرفه ای. سپس به یادگیری نرم افزار های تدوین حرفه ای کلیپ بپردازید. معمولا ادوبی پریمیر و افتر افکت بهترین گزینه هستند


 

عکاسی

یکی از بهترین کسب و کار ها برای نوجوانان که بیشترشان هم به آن علاقه دارند عکاسی است. عکاس های معمولی درآمد ندارد! رو راست باشیم. در این سن اگر میخواهید پول درآورید باید در حرفه خود حرف اول را بزنید! پس یک دوربین حرفه ای خوب بخرید و شروع به یادگیری عکاسی، فتوشاپ، تصحیح رنگ و … کنید. مطمئن باشید میلیون ها تومن در این بازار در انتظار شماست.

 

عکاسی شاخه های متفاوتی دارد که میتوانید یکی از آنها را برگزینید:

طراح لباس

طراحی لباس فرآیند خلق است. هدف ما در طراحی لباس جان دادن به پارچه است. در طراحی لباس، لباسی خاص متناسب با ویژگی‌های ظاهری، اندام و علایق افراد طراحی می‌شود. هدفی که طراحان لباس برای عملی کردنش تلاش می‌کنند همین است.

مهارت در طراحی و نقاشی اولین قدم طراحی لباس است. همین‌طور اصول تصویرسازی و تجسم هم ملاک‌های مهمی‌اند.

شم بازاریابی هم مهارتی است که اگر داشته باشید موفق‌ترید.

دی جی

اگر به موسیقی علاقه مند هستید، باید بدونید که الان DJ ها یکی از پیشرو ها در این حوزه می باشند. همچنین این یک شغل میلیونی برای جوانان است. پس با داشتن یک دستگاه و گذراندن یک دوره میتوانید وارد این شغل پر هیجان شوید. اگر سلیقه خوبی در موسیقی دارید، به زودی به شهرت خوبی در این رشته خواهید رسید.

کار در فست فود

بسیاری از نوجوانان می‌توانند با توجه به حداقل سنی که برای این کار در نظر گرفته می‌شود، آن را انجام دهند. برخی از صاحبان این گونه مشاغل حاضرند نوجوانانی که سابقه کاری در این زمینه ندارند را نیز به کار مشغول کنند. برای موفقیت در این گونه مشاغل نوجوانان باید به سرو کار داشتن با افراد مختلف علاقه داشته باشند و همچنین مطمئن باشند که می‌توانند کارها را سریع انجام داده و مشتریان را معطل نگذارند.

 

طراح گرافیک

یکی دیگر از کسب و کار های خانگی برای نوجوانان گرافیست بودن است. امروزه طراحی گرافیک به اندازه برنامه نویسی پردرآمد است. طراحی گرافیک فقط به معنی طراحی کارت ویزیت و … نیست. شما میتوانید با یادگیری طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری موبایل و سایت ماهانه میلیون ها تومن درآمد داشته باشید.

تمام اپلیکیشن ها و سایت ها ابتدا توسط یک طراح گرافیک متولد شده اند سپس برنامه نویس آنها را تبدیل به برنامه موبایل یا سایت کرده است. پس شما هم میتوانید با این مهارت کسب و کار خود را داشته باشید.

گرافیک نوعی شغل آنلاین برای نوجوانان است.

بعد از این که مهارت‌های لازم برای کار کردن به عنوان گرافیست را یاد گرفتی می‌توانی به عنوان فریلنسر پروژه بگیری.

پروژه گرفتن به عنوان فریلنسر چالش‌های خودش را دارد. چالش‌هایی که معمولا کسی به ما نمی‌آموزد.

  • مجله اکسید