مجله اکسید

یه روتین موثر برای پوست چگونه است؟

چهارشنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶ ق.ظ

روتین پوستی چیست؟

ترتیب خیلی مهمه! حالا چرا؟

استفاده از محصولات مراقبت پوست با یک ترتیب مناسب، تضمین میکنه که پوست شما از مزایای هر محصول بهره کامل رو ببره! وظیفه پوست اینه که از ورود همه چیز به درون بدن جلوگیری کنه ولی تقریبا همه محصولات، حاوی عناصری هستند که ما میخوایم از طریق پوست به بدن نفوذ کنن! متاسفانه با وجود فرمولاسیون کاملا مناسب و نحوه مصرف کاملا صحیح مقدار بسیار کمی از این عناصر اصلی میتونن به درون پوست راه پیدا کنند و اگر این محصولات رو با ترتیب مناسب استفاده نکنید مقدار این نفوذ حتی کمتر هم میشه و شما نتیجه مناسب رو مشاهده نمیکنید.

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از شوینده

اول صبح، روزتون رو با خیس کردن ( منظورم شستن نیست!) صورت با آب گرم شروع کنید و اگر مجبورید به آرومی با یک شوینده صورت، مخصوص پوست خودتون، به آرومی صورتتون رو تمیز کنید.

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از تونر

تونرها باید بعد از پاکسازی و قبل از گذاشتن هر چیز دیگری استفاده شوند.استفاده سنتی از تونر ها به اینصورت هست که یک پد پنبه ای را به تونر آغشته می کنبد و آن را روی صورت می کشید. اما ، همانطور که میدانید با این روش مقدار زیادی از تونر هدر می رود.

 

نکته: استفاده از تونر با دست تمیز بهترین روش است. فقط چند قطره در کف دست خود بریزید ، سپس آن را روی صورت بکشید. بیشتر تونرها را می توان صبح و شب استفاده کرد ، اما ممکن است شما بخواهید از آنهایی که اسیدهای لایه بردار دارند فقط شب یا یک روز در میان استفاده کنید.

وردانا ماتیولی ، متخصص زیبایی شهر نیویورک می گوید ، بیشتر متخصصان تونر را اختیاری می دانند: “تونر هامی تواند یک روش خوب برای افزودن مواد خاصی باشد که ممکن است در سایر محصولات خود نداشته باشید .” اگر وقت و تمایل دارید ، در اینجا چند ماده اصلی سازنده تونر ها را برای جستجوی و یافتن تونر مناسب جمع آوری کرده ایم:

اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی: برای از بین بردن سلولهای مرده پوست که می توانند منافذ پوست را مسدود کنند ، پوست آسیب دیده از آفتاب را بهبود بخشیده و تیرگی را به حداقل می رساند.

اسید هیالورونیک: برای تقویت آبرسانی

گلاب و چای سبز: برای آرام کردن تحریک و کاهش قرمزی پوست با اثر ضد التهابی.

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از سرم های پوست و صورت

سرم ها، مواد درمانی بسیار مغذی هستند که هرکدام برای مورد یا موارد بخصوصی مناسبند، پس خیلی خوبه تا حد امکان از سرم ها استفاده کنین

هیالورونیک اسید : برای آبرسانی و تقویت عملکرد مانع(لایه بالایی پوست) و برای جلوگیری از از دست دادن رطوبت.

ویتامین C: برای کمک به روشن شدن پوست مات و کاهش لکه های تیره در صورت استفاده مداوم.

رتینول ، ویتامین B3 ، پپتیدها: برای تحریک تولید کلاژن و الاستین ، پروتئین هایی در بدن که به جلوگیری از افتادگی خطوط و پوست کمک می کنند.

گوگرد کلوئیدی ، نیاسینامید: برای کاهش قرمزی و تحریک با کاهش التهاب پوست ، بهبود آکنه با اثرات ضد میکروبی آن.

 

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از کرم دور چشم

استفاده حداقل 1 بار در پایان روز ( دو مرطبه توسیه شده) از کرم دور چشم، از سن 20 سالگی به بعد بسیار حیاتی هست چون این بهترین راه برای حفظ سلامتی و ضخامت پوست اطراف چشم هست. بهبود زود هنگام کیفیت پوست این ناحیه، به شما تضمین میکنه که در آینده دچار شل شدگی و ظاهر نامناسب نشه!

 

برای گرفتن نتیجه، ثبات بسیار مهم هست، استفاه مکرر از کرم دور چشم، با گذشت زمان پوست پلک رو الاستیکه نگه میداره و میتونه در مقابل به وجود اومدن چین و چروک ریز و از بین رفتن کلاژن هم خیلی کمک میکنه!

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از ضد لک و روشن کننده

برای به حداکثر رساندن تاثیر دارو های ضد لک و ضد آکنه باید تا جای ممکن به صورت مستقیم با سطح پوست تماس پیدا کنن، بنابر این هیچ محصول دیگه‌ای رو قبل از اونا استفاده نکنین.

 

از اونجا که محصولات درمان آکنه و لک در ترکیبات فعالشون دارای تفاوت هستند، با متخصص پوست مشورت یا بروشور خود محصول مطالعه کنید تا بهترین روش استفاده رو پیدا کنید مثلا بنزوییل پراکسید یک ماده بسیار کاربردی در محصولات ضد آکنه هست که دوره کاری یک تا سه ساعته داره و در این مدت هر نوع کرمی که با آن تماس پیدا کنه، از عملکرد صحیح این ماده جلوگیری میکنه!

 

مراحل روتین پوستی روزانه : استفاده از مرطوب کننده و آبرسان

همه به مرطوب کننده احتیاج دارن، حتی اگه پوستشون چرب باشه!

طبق گفته های دکتر ساندرا کووپ، متخصص پوست دارای و بورد تخصصی (( با وجود اینکه بدن شما خودش چربی مورد نیاز پوست رو توسط قدد پوستی تولید میکنه، برای ساختن یک پوشش محافظ در برابر شرایط سخت و آلودگی های بیرونی، بیشتر ما نیاز به آبرسان اضافی بعد از خرابکاری های خورشید و آب و هوا و مواد شیمیمایی خارجی داریم))

بیشتر متخصصین توصیه می‌کنند، بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده زمانی هست که پوستتون هنوز مقداری رطوبت داره و همینطور هرچه زودتر از سروم پوستی استفاده کنید، زودتر به مرطوب کننده هم احتیاج پیدا می‌کنین.

 

گذشته از ترتیب استفاده از محصولات، متخصصین پیشنهاد میکنن که مدت زمان لازم برای جذب مواد توسط پوست رو هم حتما در نظر بگیرید.

تولید کننده بیشتر محصولات متذکر میشن شما باید حد اقل 5 تا 30 دقیقه ( بسته به نوع محصول) صبر کنید تا به صورت کامل مواد توسط پوست جذب بشن. ولی کی این همه وقت داره؟ پس اگه روتین مراقبت پوستتون رو خیلی پیچیده کنید، نمیتونید به درستی انجامش بدین.

پس روال درست اینه که اگه باید چند مرحله برای روتین پوستتون طی کنید، بین هر کدوم حداقل چند دقیقه صبر کنید، مثلا شب ها بعد از شست و شوی صورت و استفاده از سروم بهتره برید به بقیه کارهاتون برسید و استفاده از مرطوب کننده رو بذارید برای قبل از خواب که به سروم گران قیمت خودتون فرصت مناسب رو بدین که بتونه کاملا جذب پوستتون بشه

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی