مجله اکسید

ایده های خوب برای تمیزکردن وبرق انداختن ماشین

چهارشنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۱، ۰۲:۳۴ ب.ظ

برای برق انداختن و تمیز کردن داخل و خارج ماشین نیاز نیست که به کارواش بروید و می توانید با انجام دادن روش های ساده هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی کنید و بدن ماشین را برق بیندازید.

اولین نکته، زمان شستشوی ماشین هست

بهترین زمان شستشوی ماشین هنگامی است که موتور ماشین داغ نیست . بهتر است اتومبیل را در روزهای گرم بشویید و بعد از شستشو سریع خشک کنید تا بدنه ماشین لک نزند.

برق انداختن ماشین با نرم کننده مو

اگر می خواهید تا مدت ها از شستشوی ماشینتان خلاص شوید و ماشین شما براق تر از قبل شود به جای شستشوی آن با مواد شوینده از نرم کننده مو استفاده کنید.

با نوشابه لاستیک ماشین را تمیز کنید

برای تمیز کردن لاستیک ماشین کمی نوشابه روی دستمال بریزید و روی لاستیک بکشید این کار باعث برق زدن لاستیک ماشین می شود. همچنین می توانید برای از بین بردن لکه لاستیک های حاشیه شیشه ها از نوشابه استفاده کنید تا خیلی خوب برق بزند اما دقت کنید نوشابه بر روی بدنه ماشین نریزید زیرا رنگ لکه می زند

 

تمیز کردن شیشه های ماشین با دستمال مرطوب آرایشی

شاید باور پذیر نباشد اما می توانید امتحان کنید و شیشه های اتومبیل خود را با دستمال های مرطوب آرایشی تمیز کنید. این روش ساده سبب می شود شیشه هایتان از تمیزی برق بزنند.

مایع شیشه شوربرای شستشوی چراغ اتومبیل

اگر می خواهید چراغ های اتومبیل تان نور شفافی بتاباند و تمیز شود بهترین روش استفاده از مایع شیشه شوربرای شستشوی آنهاست.

براق شدن شیشه ها با مخلوط الکل و مایع ظرفشویی

4 پیمانه الکل و 2 قاشق چای خوری مایع ظرفشویی ترکیب ایده آلی برای شستشوی شیشه ها است. مخزن شیشه شور اتومبیل را با این مخلوط پر کنید تا موقع باران، شیشه ها پر لک نشوند.

 

از بین بردن لک شیشه های خودرو در روزهای بارانی

قبل ازآمدن باران و لک شدن شیشه هایتان یک چهارم فنجان آمونیاک خانگی را با یک لیتر آب مخلوط کنید و در یک بطری پلاستیکی بریزید و در اتومبیل نگه دارید تا در هنگام بارش باران و لک زدن شیشه ها از آن استفاده کنید. شما نمی توانید باران را پیش بینی کنید اما می توانید روشی به کار بگیرید تا شیشه ها در باران لک نزنند .محتوی این بطری را روی شیشه ها بریزید و با دستمال کاغذی پاک کنید.

 

شستشوی بدنه اتومبیل با آب و صابون

دوده ها، روغن های چرب که از رفت و آمد به پمپ بنزین و مکانیکی روی بدنه اتومبیل می نشینند و رنگ بدنه را به مرور زمان کدر می کنند . این لکه ها را با یک دستمال پاک کنید و بعد با آب و صابون آن را دقیق بشویید تا رنگ اتومبیل کدر نشود

خوشبو شدن محفظه داخل اتومبیل با قهوه

بهترین بوگیر برای ماشین ترکیب عطر قهوه و عطرغیر روغنی محبوب خودتان، است. برای این کار دانه های قهوه آسیاب نشده را داخل یک توری بریزید و روی دانه ها عطر و ادکلن مورد علاقه خود را بپاشید

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی