مجله اکسید

کوکتل پدیکور چست و آموزش ساخت کوکتل خانگی

سه شنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸ ق.ظ

اگراز آن دسته افرادی هستید که ساعات زیادی از روز را کار می کنید و در تمام این مدت پاهایتان در کفش است. و وقتی به خانه برمی گردید با پاهای بسیار خسته، پوسته پوسته شده و با بوی بسیار بد مواجه می شوید؟ مطمئنا شما بیشتر از هر کس دیگری به یک احساس آرامش عمیق در پاهایتان احتیاج دارید و دوست دارید که خستگی پاهایتان برطرف شده و پوست کف پایتان نرم و سالم و زیبا بماند. برای این منظور علاوه بر پارافین تراپی پوست، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما کوکتل پدیکور را امتحان کنید.

کوکتل پدیکور چیست؟

پدیکور به معنای تقویت پوست، ترمیم و فرم دادن به ناخن های پا است که در هر جایی مانند خانه یا آرایشگاه قابل انجام است. کوکتل پدیکور نوعی بمب حمام است که با قابلیت های بسیاری که برای سلامت پاهای ما دارد نقش بسیاری را در آرامش، سلامت، و زیبایی پاهای ما ایفا می کند. کوکتل ها در اندازه ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند که هر کدام می توانند خواص و کارایی خاص خود را داشته باشند. آن ها سرشار از پتاسیم و سایر مواد معدنی و روغن های مورد نیاز پوست هستند و نقش مهمی در ترمیم پوست پاهای آسیب دیده دارد

این محصول زمانی که در آب قرار می گیرد حالت فورانی و جوشش پیدا می کند و از این طریق موادی را در آب آزاد می کند که می تواند باعث نرم کنندگی، آبرسانی، تقویت ناخن های پا، و پاکسازی پوست پاهای ما بشود. استفاده از کوکتل پدیکور یا نمک پدیکور در آرایشگاه ها اغلب قبل از انجام پدیکور یا قبل از کاشت ناخن پا انجام می شود. زیرا علاوه بر رفع خستگی پاها، پاها و ناخن های شما را برای پدیکور و کفسابی آماده می کند.

 

۱. لایه برداری پوست پا

یکی از اصلی ترین موادی که در ساخت کوکتل پدیکور استفاده می شود، نمک پدیکور است. این ماده به صورت دانه های کریستالی است که نه تنها پوست را زبر نمی کند، بلکه سطح آسیب دیده پوست را لایه برداری کرده و باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

 

از دیگر مواد موثر بر صافی و لایه برداری پوست، جوش شیرین است. این ماده نه تنها باعث ایجاد حالت جوشان در بمب های حمام می شود، بلکه می تواند پوست را نرم کند و زبری آن را از بین ببرد.

 

۲. از بین بردن بوی بد پا

اگر از بوی بد پای خود بعد از یک روز کاری طولانی ناراحت هستید، می توانید از یک بمب حمام پدیکور استفاده کنید تا به راحتی بوی پای خود را از بین ببرید. این ویژگی کوکتل ها به دلیل وجود جوش شیرین در آن هاست. علاوه بر این، اسانس های معطر دیگری که در این محصولات وجود دارد می تواند رایحه دلنشینی را در پوست پای شما ایجاد کند.

۱. کوکتل پدیکور مرطوب کننده

مواد مورد نیاز:

۲ فنجان جوش شیرین

۱ فنجان اسید سیتریک

۲ قاشق چایخوری مرطوب کننده پوست (می توانید از روغن کرچک یا هر روغن دیگری دیگری استفاده کنید)

۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل آب شده

۴ تا ۱۰ قطره رنگ خوراکی به انتخاب شما

بطری اسپری آب

قالب هایی مانند قالب پا یا قالب مافین (یا می توانید از دستان خود برای ساختن بمب های توپی استفاده کنید)

همانطور که گفتیم، جوش شیرین خواص زیادی برای پوست دارد. لایه برداری، از بین برنده بوی بد پا، خاصیت ضد قارچی و … از مزایای این ماده شگفت انگیز است. از طرف دیگر ترکیب جوش شیرین با اسیدسیتریک به ایجاد حالت جوشش در کوکتل کمک می کند.

 

اسید سیتریک نیز یک آنتی اکسیدان قوی است که به خودی خود برای پوست بسیار مفید است. بعلاوه این ماده اسیدی با جوش شیرین واکنش داده و باعث جوشیدن بمب پدیکور در آب می شود.

 

استفاده از روغن ها نیز هم به نرمی و لطافت پوست پا و ناخن ها کمک می کند و هم رایحه بسیار مطبوعی را ایجاد می کند.

روش تهیه:

جوش شیرین و اسید سیتریک را با هم ترکیب کرده و با لیسک خوب هم بزنید.

روغن نارگیل، مرطوب کننده و رنگ خوراکی (من با بنفش رفتم) را اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

۵ بار با آب اسپری کنید و خوب مخلوط کنید. از اسپری کردن بیش از حد در یک نقطه خودداری کنید تا اکنون حالت جوشش در ترکیب ایجاد نشود.

هم بزنید، هم بزنید، هم بزنید. ۵ بار دیگر اسپری کنید و مقداری دیگر هم بزنید. مخلوط باید در دست شما جمع شود و وقتی آن رها کردید به همین شکل باقی بماند. اگر نشد، چند قطره دیگر آب اضافه کنید.

اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا تمام آن آب جذب شود.

مواد را در قالب ها قرار دهید.

اجازه دهید یک شب در قابل بماند.

هنگامی که می خواهید از این بمب ها استفاده کنید آن را درون آب داغ بندازید!

 

سایر مواد مایعی که می توانید در ساخت بمب حمام خود از آن ها استفاده کنید شامل موارد زیر است:

 

روغن فلفل سیاه باعث تحریک گردش خون، کاهش دردهای عضلانی و کبودی‌های بدن می شود. ترکیب این روغن با روغن اسانس زنجبیل باعث کاهش دردهای آرتروز و افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل می‌شود.

اسانس اسطوخودوس خاصیت آرامبخشی و ضدعفونی کنندگی دارد و می تواند علائم سردرد ومیگرن را تسکین دهد.

روغن نعناع خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و برای تسکین درد بسیار مفید است و در کاهش خستگی پاها تاثیر چشمگیری دارد.

روغن زیتون نیز به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود یکی از مواد موثر در ساخت کوکتل های پدیکور است.

قهوه با خواص ضد التهابی خود به کاهش تورم و درد پا کمک می کند و همچنین برای بهبود گردش خون در پاها مفید می باشد.

شکر و وانیل به عنوان اسکراب پا عمل می کنند. این اسکراب به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کرده و باعث مرطوب شدن پوست پا می شود

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی