مجله اکسید

۱۵ مطلب در اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۵
اسفند

غذای ساده و سریع : برای شما هم مثل من پیش اومده که از سر کار اومده باشید و حوصله درست کردن غذا نداشته باشید؟ در این موقعیت همه به دنبال غذای ساده و خشمزه میگردن که در سریعترین زمان درست کنند. شاید اولین گزینه ای که بهش فکر کنید املت باشه ولی در ادامه با من همراه باشید تا به شما غذاهای ساده و سریع معرفی کنم که در کمترین زمان و مواد بتونید درست کنید.

استانبولی غذای ساده و خوشمزه

استانبولی یک مدل غذای ایرانی است که هم به سادگی و به مواد اولیه در دسترس شما و هم در مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه می شود. برای پختن این غذا به حدود یک ساعت زمان و مقداری گوجه فرنگی، سیب زمینی، کمی پیاز و برنج نیاز دارید. و به راحتی و در کمترین زمان می توانید از ترکیب این مواد یک برنج خوشمزه و جذاب داشته باشید. این غذای ساده و سریع میتونه گزینه خوبی برای نهار و شام شما باشه و با ماست موسیر فوق العاده دلچسب میشه.

کتلت

از خانواده کوکوها که بگذریم کتلت هم یک مدل غذای خوب و مناسب برای این لیست است. یک دستور تهیه ساده و زمان کم برای تهیه ویژگی های خوب این غذای لذیذ ایرانی است. با استفاده از کمی گوشت چرخ شده، سیب زمینی و پیاز، تخم مرغ، آرد و ادویه های مخصوص می توان یک کتلت خوشمزه را در زمانی کم آماده نمود.

سوسیس بندری غذای ساده دانشجویی

در ادامه غذاهای تند جنوبی سوسیس بندری را در لیست خود قرار می دهیم. چرا که دستور پختی بسیار آسان و ساده دارد. کافی است سوسیس ها را خرد کرده و با کمی پیاز و سیب زمینی یا قارچ سرخ کرده و با افزودن رب گوجه فرنگی و ادویه های دیگر از جمله ادویه کاری و فلفل مراحل پخت خود را تکمیل کنید. البته اگر سلامت بیش تر را مدنظر دارید می توانید از سوسیس و رب خانگی که خودتان تهیه کرده اید استفاده نمایید.

آب دوغ خیار

گزینه ای که تمام کلیشه های رایج درباره غذا رو شکونده، بدون شک آب دوغ خیار است. چیزی که برای وعده غذایی خود انتخاب می کنید می تواند نه گوشت داشته باشد، نه پخته شود، و نه زمان طولانی از شما بگیرد. و در نهایت هم با طعم دلنشین خود شمارا راضی کند.

 

پس پیشنهاد ما برای روزهای گرم تابستان یک وعده غذایی سبک و بسیار آسان و ساده و سریع به نام آب دوغ خیار است. حتما آن را امتحان کنید.

کله جوش

غذایی سریع و خوشمزه که با کشک درست می‌شود. برای درست کردن کله جوش روش‌های مختلفی وجود دارد که مواد اولیش پیاز کشک، رب یا گوجه فرنگی، نعنا ،روغن و سیر میباشد و در هر شهری به یک روش درست می‌کنند در بعضی شهرها در کله جوش رب گوجه فرنگی می‌ریزند و به رنگ قرمز سرو می‌کنند. در کله جوش به عنوان غذای سریع و فوری گردو و پیاز داغ نیز می‌ریزند.

اشکنه 

اشکنه یک غذای سنتی و اصیل ایرانی است که در گذشته طرفداران بیش تری داشته است. این غذا که ساده و سریع و با مواد اولیه در دسترس آماده می شود، گزینه مناسبی برای وعده شام یا ناهار است.

 

تخم مرغ، سیب زمینی، پیاز و سبزیجات دیگر از جمله مواد لازم برای این غذارا تشکیل می دهند.

ماکارانی غذای ساده و سریع همه پسند

میرسیم به آخرین غذای ساده و سریع از لیست که ماکارونی هست، اگر برای وعده ناهار خود دنبال غذایی سریع و آسان می گردید ماکارانی گزینه خوبی است. چراکه هم ساده تهیه می شود و هم مورد قبول اکثر افراد به خصوص کودکان است.

 

این غذای محبوب و خوشمزه طعم جذاب و خوبی دارد و برای یک ناهار ساده و سریع مناسب و مقبول اکثر افراد است.

املت عشق غذاهای ساده و سریع

ساده ترین، سریع ترین، پرطرفدارترین و جذاب ترین غذای لیست با اختلاف املت است. این غذای ایرانی که بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است می تواند یک وعده شام خوشمزه، صبحانه شاهانه ، عصرانه خوب و خواستنی و حتی ناهار سبک باشد. خلاصه که در هر شرایط و هر زمان و مکان این غذا را می توان تهیه کرد و از طعم بی نظیر آن لذت برد

  • مجله اکسید
۲۳
اسفند

رفتن به جنگل و کمپینگ و لذت بردن از فضای سبز و درختان جنگلی، همیشه یکی از بهترین علایق برای افرادی بوده است که عاشق طبیعت هستند. اما در مورد این جنگل موضوع کمی متفاوت است و کمتر کسی ممکن است که برای بازدید از آن مشتاق باشد!

تصور کنید همین که شب آغاز می شود و ماه در آسمان نمایان می شود، از درختان و زمین های جنگل صداهای عجیب و وحشتناک به گوشتان می رسد. به گفته‌ی برخی، در جنگل جیغ مشهد صدایی شبیه به جیغ زنی است که زنده زنده در آتش می‌سوزد.

روستای سربرج یکی از توابع منطقه طرقبه در شهرستان مشهد به دلیل داشتن پدیده ای وحشتناک، جزء مناطقی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما اینکه در اول جاده‌ی این جنگل، بسیاری راه برگشت را انتخاب می‌کنند خود داستانی جدا دارد. روزها در این جنگل همه چیز کاملا عادی و آرام است. شب‌هنگام اما صدایی عجیب و وحشتناک از درختان این جنگل به گوش می‌رسد. صدایی شبیه سوت یا جیغ که به محض تاریک شدن هوا شنیده‌ شده و تا سپیده دم ادامه دارد.

 

مشهد، پایتخت معنوی ایران؛ شهری که با شنیدن نامش نخستین چیزی که در ذهن همه ما تداعی می‌شود بارگاه نورانی امام رضا (ع) است. مشهد قطب گردشگری مذهبی کشور به شمار می‌رود؛ چرا که اغلب گردشگران به شوق زیارت حرم مطهر به این شهر سفر می‌کنند. اما شهر مشهد علاوه بر فضای معنوی بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، جاذبه‌ های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیاری دارد.در بخش جنوبی حرم، مسجد بی‌نظیر گوهرشاد واقع شده که به واسطه سبک معماری، کاشی‌کاری‌ های زیبا و قدمت تاریخی از پربازدیدترین مساجد ایران است. در این بنای باستانی تلفیق هنر ایرانی و اسلامی را می توانید از نزدیک نظاره کنید.

اما این صدا از کجاست؟

در ابتدا گردشگران و اهالی تصور می‌کردند که سروصدا‌های جنگل به علت وزش باد از میان درختان است، اما به مرور زمانی که این صدا‌ها همچنان در تابستان که بادی وجود نداشت ادامه پیدا کرد، این تصور نیز منتفی و بنابراین ترس و وحشت بازدید کنندگان واهالی روستا بیشتر شد.

 

به این ترتیب اغلب این صدا‌ها را به اجنه شیاطینی که در جنگل سکونت دارند نسبت دادند. صدای جیغی شبیه به یک زن که تمام شب را ناله و فریاد می‌کند. اما خب مسلما همه می‌دانیم که این باور نمی‌تواند حقیقت داشته باشد.

همین موضوع سبب شد تا داستان های زیادی گوش به گوش در میان افراد محلی نقل شود و افسانه های عجیبی را خلق کند. برخی معتقدند جنگل جیغ مشهد محل تجمعی برای اجنه و شیاطین است که درست با شروع  شب این ارواح سرگردان و نفرین شده شروع به پرسه زدن در روستا می کنند و صداهای رعب آور و دلخراشی را از خود در می آورند. عده ای دیگر اعتقاد دارند که در گذشته نه چندان دور زنی در این جنگل کشته  و سپس سوزانده شده است. به همین دلیل هر شب با صدای ناله و جیغ به خون خواهی از قتل خود به دنبال قاتل می گردد. در این بین تحقیقات فراوانی برای پی بردن به علت این سر و صدای مرموز شروع شد.

همزمان نیز برخی فکر می‌کردند که ملخ‌هایی که در جنگل می‌زیند هنگام پرواز این صدا را تولید می‌کنند، اما با تحقیقاتی که کارشناسان انجام دادند این نظریه هم اشتباه از آب درآمد.

عده ای جنگل سربرج در مشهد را نفرین شده می دانند و می گویند که این جنگل محل زندگی اجنه و شیاطین است. به گفته آنها شب ها شیاطین و روح های نفرین شده در این جنگل ها پرسه می زنند و صدای های دلخراشی را از خود سر می دهند.

 

به منظور بازگشایی رمز و راز صداهای عجیب و غربی که در این جنگل با پدیدار شدن ماه به وجود می آمد اهالی روستای سر برج به همراه دهیار محل، ابراهیم عرب تصمیم گرفتند تا موضوع را با بخشدار منطقه در میان بگذارند. بخشداری این استان هم با شنیدن موضوع عجیب این جنگل تعدادی از کارشناسان خود را به جنگل سربرج اعزام نمود.

 

با توجه به تحقیقاتی کارشناسان بر روی صداهای موجود در این جنگل انجام دادند دریافتند که این جیغ های ممتد ناشی از صدای جیرجیرک هایی است که در زبان محلی به آن (کز) می گویند. در واقع این جیرجیرک ها سال هایی که بارش باران فراوان باشد و رودخانه سربرج پرآب و خروشان باشد، به روستا حمله می کنند و در لابه لای درختان و گیاهان پنهان می شوند

 

اما با تمام این تحقیقات، این نتیجه نیز نمی تواند درست باشد زیرا این جیرجیرک ها به مدت 40 روز زنده هستند و وجود دارند اما صدای جیغ در تمام سال در جنگل جیغ به گوش می رسد و یک موضوع دائمی است. بنابراین با وجود تحقیقات بسیار هنوز کارشناسان نتوانسته اند پرده از راز این جنگل مخوف بردارند و راز این جنگل ترسناک در پرده ای از ابهام باقی مانده است.

 

 

  • مجله اکسید
۲۲
اسفند

سپس طرح را بکشید یا چاپ کنید. تاتو فقط برای چند روز روی پوست باقی خواهد ماند، بنابراین مطمئن شوید که طرح شما واقعا آنچه هست که می خواهید.

«طرح های تاتو» را در موتورهای جستجوگر مرور کنید، احتمال دارد تصاویر جدید و مورد علاقه زیادی را بدست بیاورید.

از یک روان نویس با رنگ تیره برای کشیدن طرح استفاده کنید.

​​​​هنگامی که طرح کشیده می شود، جوهرهای رقیق موجود در روان نویس، به آسانی از کاغذ به پوست شما منتقل می شود.

به سادگی طرح خود را با مداد روی کاغذهایی مانند کاغذ رسم یا کاغذ پوستی بکشید، و سپس با استفاده از روان نویس، روی آن تکرار کنید.

تا آنجا که می توانید خطوط را با استفاده از روان نویس پُر رنگ کنید، اما هیچ نیازی به ایجاد سیلی از جوهر نیست!

همچنین می توانید طرح مورد نظر خود را چاپ و سپس با یک روان نویس تیره پُر رنگ کنید.

محل تاتو را مشخص کنید. سعی کنید آن محلی را انتخاب کنید که چسباندن آن برای شما راحت باشد.

اگر آن محل در دسترس نیست، از یک دوست کمک بگیرید.

اگر مدرسه شما اجازه تاتو نمی دهد، محلی را انتخاب کنید که معلمان به راحتی نتوانند آن را ببینند

یک تکه پارچه را با آب گرم مرطوب کنید.

کاغذ را منطبق با طراحی خود روی محل مورد نظر قرار دهید.

 

پارچه مرطوب را محکم بمدت ۳۰ ثانیه روی کاغذ تاتو فشار دهید.

 

آهسته و به آرامی گوشه کاغذ را بلند کنید و ببینید که آیا طرح به طور کامل به پوست شما منتقل شده یا نه.

اگر نشده باشد، نیاز است ک پارچه را مجدد برای چند ثانیه روی کاغذ قرار دهید، و سپس دوباره زیرچشمی نگاه کنید.

هنگامیکه کار تمام شد، کاغذ را بردارید. اجازه دهید تا تاتو خشک شود، مراقبت کنید که تصویر چاپ شده روی پوست شما با لباس یا سایر نقاط بدن ساییده نشود.

تاتوی خود را خوب تماشا کنید! زیرا زیاد دوام نخواهد داشت اما برای رفتن به یک مهمانی یا جلسه، یا به همراه لباس برای یک روز یا بیشتر زیبا بنظر خواهد رسید.

نکته: وقتی که با آب تماس پیدا کند، تصویر بسرعت پاک خواهد شد.

 

چگونه خودمان تاتو موقت تهیه کنیم؟

برای اینکه تاتوی شما واقعی به نظر رسد و مقداری پودر بچه روی تاتوی خود بپاشید بطوریکه کل تاتو را بپوشاند.

اگر پودر بچه ندارید از لوسیون های مخصوص ضد خارش یا آرد ذرت هم می توانید استفاده کنید(البته به لحاظ قیمت فکر می کنم پودر بچه به صرفه تر باشد)

 

اضافات پودر را که به پوست نچسبیده اند را از روی دست خود پاک کنید و در نهایت با اسپری مو آنرا تثبیت کنید

نکات مهم:

 

مهم نیست که  از چه تکنیک تاتو موقت استفاده می کنید، ابتدا  در یک ناحیه کوچک پوست تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

یک لایه یا دو لایه پودر بچه را روی تاتو موقت بمالید و ازاسپری مو استفاده  کنید تا عمر خال کوبی طولانی تر شود.

خال کوبی را با کمک باند مایع پوشش دهید طول عمر این روش طولانی تر از اسپری مو است.

اگر از یک ماژیک استفاده کنید، یک خط کوچک دور از دید  روی پوست بکشید تا ببینید به آن حساسیت دارید یا نه؟

ماژیک ها  مواد شیمیایی دارند. اگر روی پوست   بچه استفاده می کنید، از قلم هایی استفاده کنید که “برای استفاده روی پوست” امن است.

اگر میخواهید یک خال کوبی طولانی مدت داشته باشید، خال کوبی حنا  انجام دهید.

قبل از لمس کردن طرح،  صبر کنید تا خشک شود.

اطمینان حاصل کنید که آن را بر روی پوست استفاده کنید که زخم باز ندارد.

اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده ازاسپری مو، آن را به آرامی اسپری کنید، بنابراین طراحی (ها) از بین نمی روند.

هرگز برای  کودکان  از حنا استفاده نکنید. آنها می توانند به شدت حساسیت نشان دهند و دچار زخمهای دائمی شوند

  • مجله اکسید
۲۱
اسفند

لباس مناسب باشگاه چه ویژگی‌هایی دارد؟

راحتی: مهمترین ویژگی لباس باشگاه راحتی آن است، این لباس باید قابلیت این را داشته باشد که هنگام بلند کردن وزنه، دویدن روی تردمیل، انجام حرکات پرشی و هر نوع فعالیت دیگر، حس آزاردهنده‌ای به شما منتقل نکند. البته به خاطر داشته باشید که لزوما گشادی لباس به معنای راحتی آن نیست چون لباس گشاد ممکن است بین دستگاه‌ها گیر کند یا آن طور که باید درستی حرکات شما را نمایان نکند

جنس درست: واقعا چه جنس لباسی باید برای باشگاه بخریم؟ بعضی ها می‌گویند نخی بخر، بعضی پلاستیکی را پیشنهاد می‌دهند، جنس‌های جدید دیگری هم به بازار آمده که نمی‌دانیم مناسب باشگاه هست یا نه مثل بامبو.

بله درست است، در حال حاضر جنس‌های متنوعی از لباس باشگاهی به بازار آمده که آدم را هنگام خرید گیج می‌کند، در مطلب بعدی به طور کامل در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد، فعلا در ذهن خود داشته باشید که هر جنسی مناسب باشگاه نیست.

برای باشگاه لباس چه جنسی بخرم؟

تا چند سال پیش برای خریدن لباس باشگاه بیش از یکی دو گزینه روی میز نبود، اکثرا یا لباس نخی می‌خریدند یا پلاستیکی یا ترکیبی از این دو جنس، اما حالا جنس‌های جدیدتری به بازار آمده‌اند که قیمت‌شان چندان تفاوتی ندارد اما مزیت‌های خودشان را دارند:

جنس ترکیبی نخ و پلی استر: لباس جنس نخ تمام عرق شما را جذب می‌کند و حین ورزش حس خیسی و سنگینی به شما می‌دهد از طرفی پلی استر محل رشد باکتری‌های بد بو است و حالت کشسانی هم ندارد. اما ترکیب این دو جنس که در اغلب لباس‌های ورزشی به کار می‌رود مزایای زیادی دارد اولا هم تا حدی عرق را جذب می‌کند هم اجازه می‌دهد عرق روی پوست شما خشک شود؛ دوما به اندازه کافی حالت انعطاف و کشسانی دارد؛ سوما دوام بیشتری نسبت به نخ خالص دارد.


 

جنس گیاهی بامبو: احتمالا بارها ظروف ساخته شده از چوب بامبو را دیده‌اید؛ حالا طی یک فرایند ساده این چوب تبدیل به رشته نخ شده و در ساخت لباس‌های محیط زیستی به کار می‌رود. لباس‌های بامبو جنس نازک و لطیفی دارند و به اندازه کافی منعطف هستند. اما شاید برای ورزش‌های سنگین و شستشو زیاد مناسب نباشند چون بافت چندان مستحکمی ندارد.

جنس پنبه‌ای: اگر باشگاه‌تان کمی سرد است یا بعد از عرق کردن و در معرض باد قرار گرفتن احساس سرما می‌کنید این لباس‌های پنبه‌ای مناسب شما هستند، البته قرار نیست با پوشیدن این لباس‌ها گرم‌تان شود، صرفا پوشش بیشتری برای شما ایجاد می‌کند. علاوه بر این منافذ موجود در میان الیاف پنبه‌ای باعث رد و بدل شدن هوا و تعریق کمتر می‌شود.

آیا می‌تونم لباس راحتی خانگی در باشگاه بپوشم؟

اما جواب کوتاه این سوال "بله" است اما واقعا بستگی داره؛ اگر ظاهرتون تو باشگاه چندان براتون اهمیت نداره، می‌تونید لباس‌هایی که از جنس‌های بالا هست را در باشگاه بپوشید اما یادتان باشد که ممکن است لباس زودتر کهنه شود و دیگر مناسب استفاده در خانه نباشد

چه کفشی تو باشگاه بپوشم؟

سوالی که اغلب به ذهن می‌آید و واقعا هم مهم هست! اولین موضوعی که برای پاسخ دادن به این سوال اهمیت دارد، نوع و سختی ورزشی‌ست که قرار است در باشگاه انجام شود که بر این اساس چند نوع کفش مناسب باشگاه را برای شما مثال زده‌ایم:

کفش باشگاهی مناسب وزنه زدن و انجام تمرینات سخت: اگر فعالیت‌تان در باشگاه عمدتا بلند کردن وزنه و کار کردن با دستگاه‌‌های استقامتی است، کفش‌هایی که کف صاف و غیرمنعطفی دارند مناسب شما هستند

 

کفش‌های مناسب فعالیت‌های هوازی: اگر در باشگاه روی تردمیل می‌دوید، یا با طناب تی آر ایکس کار می‌کنید یا گاهی می‌پرید، باید کفش‌هایی با لژ منعطف داشته باشید تا حمایت کافی از مچ پا را به عمل آورد و ضرباتی که در حین تمرین ایجاد می‌شود را دفع کند.

اگر قصد انجام تمرینات بدنسازی سنگین را دارید بهتر است که از کمربند مخصوص بدنسازی استفاده کنید. این کمربند از آسیب رسیدن به کمر جلوگیری می‌کند.

در زمان رفتن به باشگاه ورزشی یک حوله‌ی نرم و تمیز برای پاک کردن عرق بدن به همراه داشته باشید. اکثر باشگاه‌های ورزشی حوله به ورزشکاران می‌دهند. حوله یک وسیله شخصی است پس آن را به کسی ندهید.

عرق به‌جای مانده بر روی دستگاه‌های ورزشی را پاک کنید. برای این‌کار از دستمال مرطوب استفاده کنید. در صورت تمیز نکردن عرق ریخته شده روی دستگاه ورزشی باکتری‌های موجود در آن ممکن است باعث بروز بیماری‌های پوستی در دیگر افراد شود.

  • مجله اکسید
۱۸
اسفند

بسیاری از خانم‌ها از اینکه ریشه موهایشان درآمده و رنگش متفاوت با رنگ مویشان باشد، خوششان نمی‌آید و به‌همین دلیل، زود به زود به آرایشگاه مراجعه می‌کنند تا موهایشان را ریشه‌گیری کنند؛ اما در این روزها که همگی در قرنطینه هستند و آرایشگاه‌ها بسته، عملا این کار ممکن نیست. پس چه باید کرد؟ ما در این مطلب، نحوه رنگ کردن مو در منزل را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

قبل از هرچیز حواستان باشد که رنگ روی ژورنال یا بسته‌بندی رنگ مو با رنگی که روی موهای شما ایجاد می‌شود، به احتمال بسیار زیاد متفاوت است. برای اینکه رنگ موهایتان دقیقا شبیه رنگ ژونال شود، باید موهایتان را با پایه قوی دکلره کنید تا تقریبا به‌رنگ زرد بسیار روشن برسد و سپس مو را رنگ کنید که البته تکرار زیاد این کار به‌شدت به مو آسیب زده و موها را می‌سوزاند؛ بنابراین بهتر است که قبل از رنگ کردن مو، مقداری از آن را روی نوک موهایتان امتحان کنید تا ببینید نتیجه دلخواهتان را می‌گیرید یا خیر.

از کجا شروع کنم؟

رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کنید و بعد به سراغ جلوی مو و بغل گوش‌ها بروید، چون موهای این بخش‌ها بخاطر جنس و ضخامتشان، خیلی زودتر از موهای پشت رنگ می‌گیرند؛ البته اگر موهای خاکستری یا سفید دارید، رنگ کردن مو را از آن قسمت شروع کنید، زیرا موی سفید یا خاکستری، دیرتر رنگ می‌گیرد.

انتخاب اکسیدان و استفاده از آن

اکسیدان، عامل فعال‌کننده و تسریع‌کننده رنگ مو است و بدون آن، رنگ مو عمل نمی‌کند؛ بنابراین اکسیدان خود را باید باتوجه به طیف رنگ مویی که دارید، انتخاب کنید. چهار نوع اکسیدان وجود دارد: اکسیدان ۳درصد؛ که ضعیف‌ترین نوع اکسیدان بوده و برای رنگساژها، هایلایت‌ها، مش‌ها و انواع لایت‌ها و همینطور در رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره برای ثبات و تیرگی بیشتر مو کاربرد دارد؛ اکسیدان ۶درصد: قویتر از اکسیدان ۳درصد بوده و برای رنگ کردن موهای سفید، دکلره‌های ضعیف، تکنیک آمبره و سامبره و رنگ کردن ریشه مو و ابرو کاربرد دارد؛ اکسیدان ۹درصد: اکسیدانی بسیار قوی که قابلیت روشن‌کنندگی دارد و برای رنگ‌های روشن‌تر و رنگ موهایی با پایه متوسط تا بلوند کاربرد دارد؛ اکسیدان ۱۲درصد: قویترین نوع دکلره است که اکیدا توصیه می‌کنیم خودتان از این نوع اکسیدان استفاده نکنید، زیرا بسیار قوی بوده و موها را با سرعت بسیار زیاد روشن می‌کند و روش کار با آن را تنها آرایشگران حرفه‌ای می‌دانند

 

 

های خود را دسته‌دسته کنید؛ بهتر است که این کار را با کلیپس‌های مخصوص انجام دهید. قسمت انتهایی هر دسته را رنگ کنید؛ حدود ۱۰دقیقه بعد ریشه را رنگ کنید؛ دور آن دسته از مو را فویل بپیچید و به‌سراغ دسته بعدی بروید.

س از اینکه رنگ را کاملا برروی تمام قسمت‌های مو گذاشتید، کلاه مخصوص رنگ مو را برروی سرتان بکشید (اگر به چنین وسیله‌ای دسترسی ندارید، یک عدد مشما فریزر را ازوسط پاره کرده و از آن استفاده کنید)، سپس سشوار را روی درجه گرم گذاشته و موها را سشوار کنید تا گرما باعث شود که موهایتان زودتر رنگ بگیرد.

 

اگر جنس موهایتان نرم است، ۳۰دقیقه و اگر موهایتان زبر است، حدود ۴۰دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را با آب بشویید. مدت زمان اثر کردن رنگ مو به موارد متعددی بستگی دارد؛ بنابراین نباید ریسک کنید و هر ۱۰قیقه یک‌بار موهایتان را چک کنید تا ببینید که رنگ گرفته یا نه، زیرا اگر رنگ مو زیاد روی سرتان بماند، موهایتان سوخته و پوست سرتان نیز آسیب می‌بیند.

 

ترجیحا تا یک روز برای شستن موهایتان از شامپو استفاده نکنید؛ درعوض حتما حتما از نرم‌کننده مخصوص و شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید.

بعد از رنگ کردن مو، حتما هر شب از محصولات مراقبتی مو مثل روغن زیتون یا ماسک‌های طبیعی و گیاهی استفاده کرده و موهایتان را چرب نگاه دارید و درعوض، چندان از سشوار و اتوی مو و کلا لوازم حرارتی برای موهایتان استفاده نکنید تا آسیب نبینند

رنگ تیره‌تر را انتخاب می‌کنید

 

شما در فروشگاه ایستاده‌اید در حالیکه دو رنگ در دستتان دارید، رنگ روشن‌تر و رنگ تیره تر، هیچ ایده‌ای ندارید کدامیک را انتخاب کنید. این سناریو برای همه ما اتفاق افتاده است. بزرگترین اشتباهی که انجام می‌دهیم انتخاب رنگ تیره‌تر است. اگر بین انتخاب دو رنگ مردد هستید همیشه رنگی را که یک درجه روشن‌تر است انتخاب کنید. رنگ روشن را راحت‌تر می‌توانید عیب‌یابی کنید و اگر ایرادی داشت آن را برطرف کنید، اما عیب‌یابی رنگ تیره مشکل است. رنگ زدن روی رنگ تیره هم همیشه مشکلات خودش را دارد.

 

۲- از رنگ دودی می‌ترسید

 

بسیاری از ما تصورمان از رنگ دودی رنگی است که به خاکستری می‌زند، بنابراین هنگام انتخاب رنگ از رنگ‌های دسته‌بندی دودی خیلی سریع می‌گذریم. اما بد نیست بدانید گاهی استفاده از رنگ دودی در ترکیب رنگ می‌تواند جذابیت بیشتری به رنگ نهایی بدهد. این رنگ می‌تواند گرمای بیشتری به رنگ موها بدهد و همیشه قرار نیست موهایتان را خاکستری را روشن کند.

۳- سعی می‌کنید تغییر عمده در رنگ موهایتان بدهید

 

اینکه می‌توانید به راحتی با یک رنگ قهوه‌ای به رنگ کردن مو در خانه بپردازید بدین معنا نیست که می‌توانید موهای تیره را روشن یا پلاتینی کنید. بهتر است زمانی که می‌خواهید رنگ کردن مو در خانه را انجام دهید، همیشه رنگی انتخاب کنید که حداکثر یک یا دو درجه از رنگ طبیعی موی خودتان روشن‌تر باشد

  • مجله اکسید
۱۷
اسفند

مروزه در اکثر کمدهای لباس بانوان حداقل یک عدد شلوار جین پیدا میشود. دلیلی ساده تر از این قضیه نمی توان برای آن پیدا کرد که جین یکی از آن شلوارهایی است که به راحتی با سایر رنگ ها و جنس ها ست میشود و زیبایی خاص خودش را دارد که به مرور زمان از بین نمیرود. به همین دلیل در این مطلب شما عزیزان انواع مدل شلوار زنانه لی با طرح های زیبا و شیک را مشاهده خواهید کر

در حال حاضر  حضور شلوارهای جین به عنوان رقیب شلوارهای کتان و اسلش در بازار پوشاک بسیار چشمگیر است

شلوار اسپرت فاق کوتاه یکی از مدل های محبوب است. در حالی که این مدل شلوار به سال ۲۰۰۳ برمی گردد ولی امروزه دوباره به یک مدل پرطرفدار تبدیل شده است

 

 

  • مجله اکسید
۱۶
اسفند

شکل ابروهایتان را تعیین کنید

پیش از هر چیز، با استفاده از یک قلم آرایش و یا خط کش(یا هر جسم صاف دیگر) یک خط مستقیم از لبه‌ی سوراخ بینی‌تان تا گوشه داخلی چشم‌تان مشخص کرده و انتهای آن‌را به ابرویتان برسانید. این نقطه، جایی است که ابرو باید شروع شود.

 

سپس، یک خط از همان نقطه در کنار سوراخ بینی تا گوشه‌ی بیرونی همان چشم مشخص کنید. این نقطه، جایی است که ابرو باید به پایان برسد.

قبل از برداشتن، شکل آن‌ را مشخص کنید

از شابلون‌های ابرو استفاده کنید تا بهترین قوس ابرو برایتان پیدا شود. شابلون‌های ابروی آنساتازیا با ۵ مدل مختلف انتخاب خوبی هستند. کارتان را با استفاده از یک ژل و یا مداد ابرو به پایان برسانید. بهتر است از مدادهای زاویه دار استفاده کنید. این کار باعث می‌شود بتوانید قوس ابروی ایده‌آل خود را پیدا کنید.

موهای سرگردان را تمیز کنید

بعد از استفاده از شابلون برای تعیین قوس ابرو، باید همه‌ی موهای اضافه را با موچین تمیز کنید. از کرم بعد از اصلاح استفاده کنید تا هرگونه قرمزی کاهش یابد.

زمان کوتاه کردن ابروها را بدانید

برای تعیین طول ابروها از قیچی استفاده کنید. از یک قلموی شانه‌ای کوتاه برای شانه کردن موهای ابروهایتان استفاده کنید. موهایی که بالاتر از خط صاف ابروهایتان ایستاده باشند باید با قیچی کوتاه شوند

به گزارش آلامتو به نقل از سرخاب سفیداب؛ اگر رنگی را برگزینید که خیلی تیره باشد، ابروهایتان غیر طبیعی بنظر خواهد رسید و توی ذوق می‌زند. اگر هم از رنگی استفاده کنید که خیلی روشن باشد، هیچ کمکی به زیباتر شدن ابروهایتان نخواهد شد.

درست قیچی کردن ابرو بسیار مهم است زیرا اگر یکی از موهای ابرو هم ناهماهنگ شود ظاهر ابرو را خراب میکند. روش صحیح قیچی کردن به این صورت است، که ابتدا موها را به طرف بالا شانه میزنید و موهای ناهماهنگ را قیچی کنید و بعد به طرف خلاف جهت آن شانه و موهای ناهماهنگ را کوتاه کنید و بعد ابروهای را با شانه مرتب کنید. در ضمن بهتر است از قیچی های نوک تیز و باریک که مخصوص ابرو هستند استفاده کنید

داشتن ابروهای پرپشت

اگر از آن دسته افرادی هستید که ابروهای نازک و کم پشتی دارید راه هایی برای داشتن ابروهای پرپشت تر وجود دارد. یکی از این راه ها سایه ابرو است. با کشیدن سایه درون ابروها به راحتی میتوانید ابروهایتان را پرپشت و ضخیم نشان دهید. یک راه دیگر آن تتوی ابرو است.

بنابراین رنگی را انتخاب کنید که مناسب ته رنگ پوست شما و ویژگی‌های صورتتان باشد. ایده آل این است که رنگ مداد مورد نظر شما دو پرده روشن‌تر از رنگ موهای خودتان باشد. بدین صورت هم به خوبی با ابروهایتان در می‌آمیزد و هم خودش را نشان می‌دهد

  • مجله اکسید
۱۴
اسفند

لباسی که هر روزه بر تن می‌کنید، مانند مانتو رابطه مستقیمی با حس رضایتمندی نسبت به خود را در شما پدید می آورد.

پوشیدن مانتو مناسب تأثیر بسزایی در جذابیت فرم اندام هر فرد داشته و علاوه بر آن درخشش و زیبایی ظاهری را نیز با خود به همراه دارد.

گروه هدف ما در این مقاله بانوان قد کوتاه هستند که برخی از آن‌ها به جهت کوتاهی قد خود دچار کمبود و یا عدم اعتماد به نفس در خود شده‌اند. در ادامه با توصیه‌هایی در رابطه با استایل مناسب افراد قد کوتاه خواهید شد که شما را در ساخت استایلی بی‌نظیر همراهی خواهد کرد.

از پر استفاده‌ترین و به عبارتی ضروری‌ترین لباس‌های بانوان به مانتو می توان اشاره کرد که در هر مکان و زمانی مدل خاص خود را می‌طلبد.

از انواع مانتو می‌توان مانتو رسمی و اداری، مجلسی، اسپرت، دانشجویی و غیره را نام برد که بایستی در زمان خرید آن انتخابی هوشمندانه داشته باشید تا بتوانید در کنار خریدی معقول، شیک و جذاب نیز به نظر برسید.

انتخاب مانتو مناسب افراد قد کوتاه و قد بلند نیازمند به دست آوردن فاکتورهایی جداگانه است که اگر هر شخص شناخت کافی بر روی اندام خود داشته باشد، به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که کدام مدل مانتو برای او مناسب است

تصور تعداد کثیری از بانوان کوتاه قد جامعه این است که با وجود علاقه زیاد، نمی‌توانند از مانتوهای بلند استفاده کنند زیرا بر این باور هستند که باعث کوتاه‌تر دیده شدن قد آن‌ها خواهد شد.

در صورتی که این مورد صحیح نیست و شما با اندکی تأمل و به کار گیری نکاتی نه چندان سخت می توانید به استایل مورد علاقه خود حتی با وجود قد کوتاه هم برسید

پیشنهادی که برای افراد کوتاه قد و البته چاق داریم استفاده از مانتوهای بلند و ترجیحاً تیره می‌باشد. توجه داشته باشید که منظور از پوشیدن رنگ‌های تیره به فراموشی سپردن رنگ‌های شاد نیست و دلیل توصیه رنگ تیره این است که باعث می‌شود شما لاغر‌تر به نظر برسید و این خود در باریک نشان داده شدن اندام شما و در نتیجه بلندتر نشان دادن قد تأثیر بسزایی خواهد داشت.

مانتو مناسب افراد قد کوتاه که اندامی چاق دارند نباید مملو از طرح‌های شلوغ وپر نقش و نگار و یا برجسته باشد و ترجیحاً مدل‌های ظریف و بدون پف و ساده به آن‌ها پیشنهاد می‌شود

کفش‌های دارای پاشنه و نوک تیز برای شما  که دارای قد کوتاه هستید در کنار پوشیدن مانتو بلند توصیه می‌شود و اگر میانه خوبی با کفش‌های پاشنه بلند ندارید می‌توانید از کفش‌های دارای لژ و یا پاشنه‌های به قول معروف تخم مرغی استفاده کنید

  • مجله اکسید
۱۱
اسفند

اگر دارای موهای بلند و همچنین چتری های بلند هستید با کمی ابتکار می توانید بافت های کاملا مجلسی و شیکی را بر روی موهای زیبای خود پیاده نماید

بافت موی سر از گذشته های بسیار دور یکی از کارهایی بوده که دختران و زنان برای زیبایی انجام می داده اند و جالب است بدانید که این کار در میان ایرانیان از پیشینه بسیار زیادی برخوردار است و در آن زمان ایرانیان موهای دختران خود را برای زیبایی و موارد دیگر می بافتند.

جدیدترین مدل مو دخترانه دغدغه بسیاری از جوانان و نوجوانان این دوره می باشد. بیشتر دختران با انرژی و فعال دوست دارند تا زیباترین و جدیدترین مدل موها را تجربه کنند. آنها غالبا ترجیح می دهند تا مدام استایل و رنگ موهای خود را تغییر دهند تا ظاهر متفاوتی داشته باشند. با توجه به اینکه صنعت مد و فشن امروزه دارای طرفداران بسیاری است لذا جدیدترین مدل مو دخترانه با الهام گرفتن از این گروه سرچشمه می گیرد

 

  • مجله اکسید
۰۹
اسفند

بلندبودن موها به علاوه استفاده مداوم و طولانی مدت از سشوار، رنگ کردن موها و استفاده از مواد شیمیایی همگی باعث می‌شوند که انتهای موها شکننده شده و حالت چندشاخه‌ای پیدا کند که اگر درصدد رفع آن برنیایید به مرور پیشرفت خواهد کرد. خوشبختانه روش‌های خانگی و آسانی برای درمان موخوره وجود دارد.

دو شاخه شدن مو در نتیجه آسیب به مو بوجود می ‌آید. خوشبختانه می‌توان به راحتی از شر این بیماری مو راحت شد. تقریباً همه معتقدند که راه حل نهایی درمان موخوره مراجعه به آرایشگاه است. با وجود درست بودن این باور، راهکارهایی برای به تعویق انداختن این مراجعه وجود دارد. این راهکار چیزی جز مراقبت صحیح از موها نیست.

با اینکه دو شاخه شدن مو، در موهای بلند و قطور رایج‌تر است؛ اما می‌توان آنها را در مو های کوتاه و نازک نیز مشاهده کرد. بهترین راه فرار از دو شاخه شدن مو، جلوگیری از اتفاق افتادن آن است. باید توجه داشت که هیچ راه معجزه آسایی برای درمان موخوره وجود ندارد. اگر از آخرین باری که موهای خود را کوتاه کرده اید ۶ ماه می‌گذرد بهتر است که به آرایشگاه مراجعه کنید و اندکی سر موهای خود را بزنید

 

چرا موها دچار موخوره می‌شوند؟

زمانی که ساقه مو از درازا شکاف برمی‌دارد و سر مو شاخ‌شاخ می‌گردد، به آن دو شاخه شدن شدن مو می‌گویند. در این حالت کوتیکول محافظ مو آسیب می‌بیند و فـیبر داخلی مو فرسوده می‌گردد. دو شاخه شدن مو بیشتر در موهای خشک و شکننده به وجود می‌آید. وقتی سطح محافظت‌کننده مو از بین می‌رود و امکان جایگزینی آن به وجود نمی‌آید، سر مو چند شاخه می‌شود. علت اصلی این بیماری مو کاهش رطوبت و چربی مو است.

 

دلایل ایجاد این بیماری مو

مهمترین نکته‌ای که اول از همه باید به آن توجه داشت این است که علت دو شاخه شدن مو چیست. دو شاخه شدن مو در بیشتر موارد به علت مراقبت نامناسب از مو ها اتفاق می‌افتد. مصرف زیاد از حد سشوار مو، شانه کردن موهای خیس، درمان‌های شیمیایی مو و رنگ کردن مو از مواردی هستند که می‌توانند باعث ایجاد این بیماری مو شوند.

 

دو شاخه شدن مو نه تنها درخشندگی مو را از بین می‌برد بلکه مو را بسیار کدر و مرده می‌کند. هنگام باز کردن پیچ و تاب‌های مو با شانه مراقب باشید و هیچگاه پس از حمام موهای خود را سریع شانه نکنید و تا حد امکان از سشوار و درمان‌های شیمیایی مو دوری کنید. کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌تواند بر سلامت مو تاثیر بگذارد. پس هیچگاه یک رژیم سالم را فراموش نکنید. قرار گرفتن در معرض خورشید، سرما، گرما و باد نیز می‌تواند در روند ایجاد این بیماری موثر باشد.

 

استفاده زیاد از سشوار و اتوی مو

برس کشیدن موها زمانی که خیس هستند

استفاده طولانی مدت از گیره و سنجاق سر

کم‌آب شدن بدن

قرار گرفتن زیر نور خورشید به مدت طولانی

استفاده از رنگ مو و دیگر محصولات شیمیایی

استفاده از شامپوهای اسیدی و قلیایی

استفاده از برس‌های نایلونی و فلزی

پیشگیری از موخوره شدن موها

استفاده از نرم‌کننده‌ها برای پیشگیری از دو شاخه شدن مو توصیه می‌شود. آسیب دیدن مو در جهت عرضی سبب وز شدن آن می‌شود و آسیب دیدن آن در جهت طولی سبب دوشاخه شدن مو و به عبارت دیگر سبب ایجاد موخوره می‌شود. همچنین استفاده از روغن‌های مو، کرم‌ها، نرم‌کننده‌ها و… جهت پیشگیری از شکنندگی مو به صورت طولی و عرضی مناسب است و به منظور جلوگیری از شکنندگی مو پس از استحمام و استفاده از شامپو از نرم کننده‌ها استفاده کنند.

روش‌های خانگی برای درمان موخوره کدامند؟

برای درمان موخوره تخم‌مرغ را فراموش نکنید

تخم‌مرغ به دلیل داشتن اسیدهای چرب و پروتئین و همچنین ویتامین A باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره می‌شود. ترکیب زرده تخم‌مرغ با  روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون می‌تواند ماسک بسیار خوبی برای تقویت موها و همچنین پیشگیری از ایجاد دو شاخه شدن مو باشد. توصیه می‌شود که هفته‌ای یک بار از ماسک تخم‌مرغ برای تقویت موها استفاده شود که هم باعث تقویت ریشه‌ها می‌شود و هم می‌تواند به درخشندگی و زیبایی موهای شما کمک کند.

 

برای درمان موخوره ماسک موی گیاهی بسازید

دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده و پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها را کمی ولرم کنید و بعد با پوره آووکادو مخلوط کنید و برای ۳۰ دقیقه این ماسک مو را از فسمت میانی تا انتهای موهای خود قرار بدهید.

 

این ماسک نباید به ریشه موها برخورد کند. بعد از ۳۰ دقیقه موها را با آب ولرم شستشو بدهید. این ماسک مو علاوه بر اینکه کاملا گیاهی و طبیعی است می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر موخوره موها داشته باشد و از ایجاد آن‌ها هم جلوگیری کند.

 

برای درمان موخوره ماسک موز را امتحان کنید

موز سرشار از روغن‌های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین‌های A ,E ,C است که به بازگرداندن حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند و باعث به حداقل رسیدن شکنندگی موها می‌شود. همچنین موها را نرم و مرطوب نگه می‌دارد و باعث بهبود بافت مو و باعث پیشگیری از ایجاد دو شاخه شدن مو می‌شود.

 

موز را به تنهایی پوره کنید و به موها بمالید و یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد به صورت ماسک روی موها بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو بدهید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را روی موهای خود ببینید.

 

درمان موخوره با استفاده از گیاه شیرین بیان

یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده شده بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بکشد. بعد از این که سرد شد، آن را صاف کنید و هر روز از این مایع به موی سرتان بمالید. پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که این گیاه دارویی مفید برای درمان موخوره شما بوده است.

 

برای درمان موخوره ترکیب روغن زیتون و سرکه سیب

از این ترکیب تحت عنوان درمان موخوره استفاده می‌شود. سه قاشق روغن، سه قاشق عسل، دو قاشق سرکه سیب و دو قطره عصاره رزماری را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید. سپس موهایتان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان باشد سپس موهایتان را شست‌وشو دهید. با این روش به درمان موخوره کمک کرده‌اید.

استفاده از ماسک‌های خانگی

این روش‌ها، دسته‌ای از راهکارهای ساده برای مراقبت از مو هستند و به راحتی در خانه می‌توان آنها را درست کرد. برای این کار شما به ۲ عدد تخم مرغ، ۳ قاشق چای‌خوری روغن زیتون و ۱ قاشق چایی‌خوری عسل نیاز دارید. ابتدا تخم مرغ‌ها را با روغن زیتون مخلوط کنید تا مثل خامه سفت شود؛ سپس عسل را به مخلوط اضافه کرده و مخلوط را هم می‌زنیم.

 

پس از آماده شدن، مخلوط را بر روی مو از ریشه تا انتها قرار داده و بگذارید تا ماسک حداقل یک ساعت روی سر بماند. برای محافظت بیشتر می‌توان هنگام انتظار بر روی سر پوشش پلاستیکی قرار داد. پس از اتمام انتظار با دقت موها را کاملاً شست و شو می‌دهیم تا ماسک کاملاً پاک شود. پس از شست و شو بار دیگر موها را با شامپو شسته و در انتها از حالت دهنده استفاده کنید.

 

مراقبت از دو شاخه شدن موها کار سختی نیست اما زمانبر است و نیاز به صبر دارد. اگر عجله دارید می‌توانید از ماسک مو حداقل یک بار در هفته به مدت ۲ الی ۵ دقیقه استفاده کنید. فراموش نکنید که قرار گرفتن مو در معرض خورشید می‌تواند آسیب ببیند. با شانه ملایم موها را شانه بزنید. هیچ راه حل معجزه‌آسایی برای درمان موخوره نیست و این راهکارها زمان می‌برند تا عمل کنند اما اگر با صبر آنها را انجام دهید اثرات آنها را طی چند هفته خواهید دید

  • مجله اکسید