مجله اکسید

غذاهای سریع ساده لذیذ ایرانی

چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵ ق.ظ

غذای ساده و سریع : برای شما هم مثل من پیش اومده که از سر کار اومده باشید و حوصله درست کردن غذا نداشته باشید؟ در این موقعیت همه به دنبال غذای ساده و خشمزه میگردن که در سریعترین زمان درست کنند. شاید اولین گزینه ای که بهش فکر کنید املت باشه ولی در ادامه با من همراه باشید تا به شما غذاهای ساده و سریع معرفی کنم که در کمترین زمان و مواد بتونید درست کنید.

استانبولی غذای ساده و خوشمزه

استانبولی یک مدل غذای ایرانی است که هم به سادگی و به مواد اولیه در دسترس شما و هم در مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه می شود. برای پختن این غذا به حدود یک ساعت زمان و مقداری گوجه فرنگی، سیب زمینی، کمی پیاز و برنج نیاز دارید. و به راحتی و در کمترین زمان می توانید از ترکیب این مواد یک برنج خوشمزه و جذاب داشته باشید. این غذای ساده و سریع میتونه گزینه خوبی برای نهار و شام شما باشه و با ماست موسیر فوق العاده دلچسب میشه.

کتلت

از خانواده کوکوها که بگذریم کتلت هم یک مدل غذای خوب و مناسب برای این لیست است. یک دستور تهیه ساده و زمان کم برای تهیه ویژگی های خوب این غذای لذیذ ایرانی است. با استفاده از کمی گوشت چرخ شده، سیب زمینی و پیاز، تخم مرغ، آرد و ادویه های مخصوص می توان یک کتلت خوشمزه را در زمانی کم آماده نمود.

سوسیس بندری غذای ساده دانشجویی

در ادامه غذاهای تند جنوبی سوسیس بندری را در لیست خود قرار می دهیم. چرا که دستور پختی بسیار آسان و ساده دارد. کافی است سوسیس ها را خرد کرده و با کمی پیاز و سیب زمینی یا قارچ سرخ کرده و با افزودن رب گوجه فرنگی و ادویه های دیگر از جمله ادویه کاری و فلفل مراحل پخت خود را تکمیل کنید. البته اگر سلامت بیش تر را مدنظر دارید می توانید از سوسیس و رب خانگی که خودتان تهیه کرده اید استفاده نمایید.

آب دوغ خیار

گزینه ای که تمام کلیشه های رایج درباره غذا رو شکونده، بدون شک آب دوغ خیار است. چیزی که برای وعده غذایی خود انتخاب می کنید می تواند نه گوشت داشته باشد، نه پخته شود، و نه زمان طولانی از شما بگیرد. و در نهایت هم با طعم دلنشین خود شمارا راضی کند.

 

پس پیشنهاد ما برای روزهای گرم تابستان یک وعده غذایی سبک و بسیار آسان و ساده و سریع به نام آب دوغ خیار است. حتما آن را امتحان کنید.

کله جوش

غذایی سریع و خوشمزه که با کشک درست می‌شود. برای درست کردن کله جوش روش‌های مختلفی وجود دارد که مواد اولیش پیاز کشک، رب یا گوجه فرنگی، نعنا ،روغن و سیر میباشد و در هر شهری به یک روش درست می‌کنند در بعضی شهرها در کله جوش رب گوجه فرنگی می‌ریزند و به رنگ قرمز سرو می‌کنند. در کله جوش به عنوان غذای سریع و فوری گردو و پیاز داغ نیز می‌ریزند.

اشکنه 

اشکنه یک غذای سنتی و اصیل ایرانی است که در گذشته طرفداران بیش تری داشته است. این غذا که ساده و سریع و با مواد اولیه در دسترس آماده می شود، گزینه مناسبی برای وعده شام یا ناهار است.

 

تخم مرغ، سیب زمینی، پیاز و سبزیجات دیگر از جمله مواد لازم برای این غذارا تشکیل می دهند.

ماکارانی غذای ساده و سریع همه پسند

میرسیم به آخرین غذای ساده و سریع از لیست که ماکارونی هست، اگر برای وعده ناهار خود دنبال غذایی سریع و آسان می گردید ماکارانی گزینه خوبی است. چراکه هم ساده تهیه می شود و هم مورد قبول اکثر افراد به خصوص کودکان است.

 

این غذای محبوب و خوشمزه طعم جذاب و خوبی دارد و برای یک ناهار ساده و سریع مناسب و مقبول اکثر افراد است.

املت عشق غذاهای ساده و سریع

ساده ترین، سریع ترین، پرطرفدارترین و جذاب ترین غذای لیست با اختلاف املت است. این غذای ایرانی که بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است می تواند یک وعده شام خوشمزه، صبحانه شاهانه ، عصرانه خوب و خواستنی و حتی ناهار سبک باشد. خلاصه که در هر شرایط و هر زمان و مکان این غذا را می توان تهیه کرد و از طعم بی نظیر آن لذت برد

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی