مجله اکسید

موثرترین درمان برای جوش کمر و بدن

يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴ ب.ظ

جوش های کمر، نوعی آکنه با شدت متوسط محسوب می شود. برای درمان جوش های کمر برخی راه کار های خانگی هم وجود دارد. آکنه می تواند بر روی هر قسمت از بدن شما که غدد ترشح کننده چربی یا فولیکول های مو دارد، تأثیر بگذارد.

آکنه کمر شامل کیست های بزرگی است که در کمر ایجاد می شود. درست مانند صورت، پوست کمر ما نیز دارای غدد چربی است. این غدد سبوم را دفع می کنند. تجمع سبوم همراه با باکتری ها و سلول های مرده می تواند منجر به التهاب منافذ پوست شوند.

شدت این آکنه ها متفاوت است. یک جوش خفیف باعث ایجاد لکه های کمی می شود و ممکن است شامل جوش های سر سفید و سرسیاه باشد. بروز آکنه شدید، باعث ایجاد لکه ها و کیست های بیشتری می شود.

استفاده از مواد خوراکی درست

مضمون ی دیگری که باید برای از بین جوش های پشت رعایت کنید ، مصرف مواد خوراکی درست است . البته تاثیر مواد خوراکی بر پیدایش جوش ها هنوز در دست بررسی و شواهدی مبنی بر این تاثیر یافت نشده است ، اما همیشه مصرف مواد خوراکی مناسب برای حفظ سلامت اندام ها ، از جمله پوست ، اهمیت دارد . شکلات و مرغ سرخ شده برای مثال حساسیت و آسیب پذیری پوست را افزایش می‌دهند .

 

دوری از افتاب

بسیاری معتقدند برترین درمان برای جوش های پشت ، دراز کشیدن در دسترس نور آفتاب است و اشعه ی آن آکنه ها را درمان می‌کند . اگر یافته های جدید درمورد ی آفتاب و بطور ناب اشعه ی UV را درنظر بگیرید ، سریعا از آفتاب دور می‌شوید ! آفتاب نه تنها جوش ها را بدتر میکند ، بلکه ممکن است مشکلات پوستی دیگر و حتی سرطان پوست را نیز بوجود آورد .

 

نمک

استفاده از نمک ، خصوصا نمک دریا ، برای از بین بردن جوش ها موثر است. دو راه برای استفاده از فواید نمک دراین زمینه وجوددارد . اگر نزدیک ساحل زندگی می‌کنید ، درصورت امکان و مساعد بودن هوا مدتی را در آب دریا بگذرانید . اگر نه ، چند فنجان نمک دریا را در آب وان حمام بریزید و مدتی را در آن سپری کنید . نمک می‌تواند از پخش باکتریها و پیدایش جوش ها پیشگیری نماید .

 

روغن زیتون

روغن زیتون اینروزها در هر آشپزخانه ای پیدا میشود . این روغن در موارد بسیاری مفید بوده و درمان آکنه هم یکی از همین فواید است . آکنه ها رابا یک ماساژ روغن زیتون درمان کنید و اینکار رابا یک فرچه ی بدن شورکه کمی روغن زیتون روی آن ریخته اید انجام دهید . خصوصا نواحی پر از جوش را از قلم نیاندازید . اجازه دهید روغن ۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد میزان اضافی آن رابا یک پارچه ی تمیز از پوست پاک کنید .

 

آبلیمو

بهتر است برای درمان جوش ها از آبلیموی تازه استفاده کنید . آبلیمو جوش ها را نابود می‌کند اما رفتار خیلی ملایمی با پوست ندارد . اگر شما به اندازه ی کافی دلیر هستید ، آب یک لیمو ترش را بگیرید و مستقیما با یک تکه پنبه روی پوست و آکنه ها بزنید . شاید پوست کمی بسوزد ، اما این سوزش بخاطر از بین رفتن

محتویات جوش ها است و نباید نگران باشید . اجازه دهید برای سی دقیقه ابلیمو روی پوست بماند سپس پوست رابا آب بشویید و کمی مرطوب کننده و یا روغن زیتون به آن بزنید . بهتر است چند روز این درمان را ادامه دهید .

 

سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ یکی از آسان ترین ماسک های پوست برای استفاده است . کافی است کمی سفیده را بزنید و روی پوست قرار دهید ، هر قسمتی از پوست که جوش دارد . البته لازم نیست سفیده را اینقدر هم بزنید تا پف کند ، تنها یک دقیقه کافی است . باید سفیده رابا یک تکه پنبه به پوست بزنید

و یا خیلی آسان از دست استفاده کنید . سفیده باید بیست دقیقه روی پوست بماند . با خشک شدن سفیده روی پوست احساس خارش و کشیدگی خواهید داشت اما کمی تحمل کنید . در سفیده ی تخم مرغ میزان زیادی کلاژن و پروتئین وجوددارد که به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

 

گرم شدن و عرق کردن علت جوش کمر

اگر معمولا به باشگاه می روید و در کل زیاد ورزش می کنید ممکن است در بعضی نقاط شانه ها و کمر پیوسته دچار آکنه شوید.

با اینکه علت جوش زدن پشت کمرمی تواند درست مانند جوش صورت باشد اما ورزش کردن نیز باعث افزایش دما و عرق کردن می شود همچنین گاهی بافت لباس ها می تواند باعث انسداد منافذ پوست شود. “

 

ورزش های با شدت بالا مخصوصا می توانند یکی از شایع ترین عوامل تحریک کننده باشند. این ورزش ها باعث می شوند پوست برای مدت زمانی طولانی در معرض عرق قرار بگیرد که باعث به دام افتادن سبوم اضافی و به وجود آمدن فضایی ایده آل برای تولید مثل باکتری ها می شود. بنابراین ورزشکاران معمولا ممکن است متوجه شوند قسمت های کمر و شانه دچار آکنه می شود. استفاده از استروئیدها نیز ممکن است باعث شود بدن بیشتر متمایل به آکنه شود

آلوئه‌ورا هم یک ترکیب مفید برای درمان جوش کمر به شمار می‌رود. این گیاه خواص ضدالتهابی طبیعی دارد که ممکن است در درمان جوش التهابی اثرگذار باشند. آلوئه‌ورا ضدجوش هم است و اثربخشی داروهای استفاده‌شده برای درمان جوش را بیشتر می‌کند. از این گیاه دو تا سه باربه مدا 30دقیقه در روز استفاده کنید.

جوش کمر مشکلی است که بسیاری از افراد دچار آن هستند‌. اگر شما هم دچار این عارضه هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید‌. در کنار داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده است، می‌توانید از روش‌های خانگی برای برطرف کردن جوش کمر خود استفاده کنید

 

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی