مجله اکسید

همه چیز درباره داستان عروسک آنابل

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۳۱ ب.ظ

داستان عروسک آنابل درباره عروسکی تسخیر شده توسط ارواح شیطانی است که اکنون در موزه ای در آمریکا نگهداری می شود. تاکنون فیلم های زیادی بر اساس داستان آنابل ساخته شده که البته بخشی از آنها تخیلی است، اما حقیقت داستان آنابل را در مقاله پیش رو بخوانید.

آیا تا به حال درباره عروسک آنابل چیزی شنیده اید؟ عروسکی جن زده و محبوس شده در یک محفظه شیشه‌ای که با آب مقدس تطهیر شده همراه با هشداری مبنی بر باز نکردن در محفظه! این عروسک در حال حاضر در موزه ماوراء الطبیعه وارن‌ها (Occult Museum) واقع در کشور ایالات متحده شهر مونرو در ایالت کنتیکت قرار دارد و سالانه مورد بازدید علاقمندان زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرد. آنچه در ادامه می‌آید داستان عروسک آنابل، روایت حیرت انگیز  و واقعی این عروسک عجیب است

در سال ۱۹۶۸ یک مادر به دخترش به نام “دانا” یک عروسک راگدی آن (Raggedy Ann) هدیه می‌دهد. راگدی آن عروسکی است که در سال ۱۹۱۵ توسط یک نویسنده آمریکایی به نام جانی گرول در کتاب‌های مصور خلق شد. این عروسک دارای یک بینی مثلثی و موی قرمز رنگ بود. به علت محبوبیت این کتاب میان کودکان، عروسک این داستان راهی بازار شد.

فیلم آنابل شاید برای عده‌ای یکی از ترسناک‌ترین گزینه‌های این ژانر باشد. فیلمی که با دیدن آن می‌ترسید، اما با فهمیدن داستان واقعی عروسک آنابل احتمالا شب‌ها خوابتان نمی‌برد. این عروسک در سال 1970 توسط مادری از یک فروشگاه عتیقه‌فروشی خریده می‌شود و به عنوان هدیه سال نو به دخترش (دونا) داده می‌شود، غافل از اینکه داستان این عروسک چیست و زندگی آن‌ها قرار است دستخوش چه حوادثی شود.

داستان عروسک شیطانی آنابل

اوایل همه چیز کاملا طبیعی بود تا اینکه «دونا» (صاحب عروسک) و دوستش «انجی» متوجه می‌شوند در نبود آن‌ها، عروسک در خانه جابجا می‌شود. همچنین بعد از مدتی «لو» نامزد «دونا» مورد حمله عروسک قرار می‌گیرد و هفت زخم (سه زخم روی شکم و چهار زخم روی سینه) از این حمله باقی ماند.

 

با ادامه پیدا کردن موردهای مشکوک و اتفاقات ترسناک، «دونا» از خانواده «وارن» و یک کشیش کمک گرفت تا فکری به حال عروسک بکنند. خانواده «وارن» در مورد علوم ماوراءالطبیعه فعالیت و تحقیق می‌کردند و با بررسی عروسک متوجه شدند روح دختربچه هفت‌ساله‌ای به نام «آنابل» در عروسک گرفتار شده که پیش‌تر در آپارتمان «دونا» و «انجی» به قتل رسیده است.

 

«دونا» از خانواده «وارن» می‌خواهد عروسک را با خود ببرند. آن‌ها عروسک را می‌برند و بعد از اینکه در راه رسیدن به خانه، خودروی آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، «اد وارن» عروسک را با آب مقدس تطهیر می‌کند و برای مدتی آزار و اذیت عروسک کم می‌شود.

 

کشیشی برای غسل تعمید عروسک به ملک «وارن» می‌آید و آنابل را به تمسخر می‌گیرد و می‌گوید «تو فقط یه عروسکی!». بعد از ترک خانه «وارن»، کشیش به آن‌ها زنگ می‌زند و می‌گوید نزدیک بود تصادف مرگباری کند.

 

عروسک بارها مورد تطهیر قرار گرفت و در حال حاضر سال‌هاست در موزه اسرارآمیز «وارن» در کانکتیکات نگه‌داری می‌شود. آنابل در این موزه در یک محفظه چوبی قرار دارد و روی آن نوشته شده «Positively Do Not Open»! با وجود این هشدار، یکی از بازدیدکنندگان موزه در محفظه را باز کرده و آنابل را لمس کرده و بعد از ترک کردن موزه در اثر تصادف کشته شده است.

«دونا» اولین صاحب آنابل، با او مثل یک دختر واقعی رفتار می‌کرد و حتی دستبندی هم به مچ او بسته که این دستبند هنوز هم روی دست او هست.

 

در نهایت باید گفت «تونی اسپرا» (Tony Spera)، داماد خانواده «وارن» طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، فردی چند میلیون دلار به آن‌ها پیشنهاد کرده تا عروسک را بخرد.

عروسک آنابل حالا در موزه اِد و لورن وارِن نگهداری می شود و با عروسکی که در فیلم Annabelle:Creation وجود دارد خیلی متفاوت است، اما باید بدانید این ظاهر عروسک نیست که ترسناک است، بلکه آنچه درونش است که ترسناکش می کند.

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی