مجله اکسید

لاتاری چیست و چگونه ثبت نام کنیم؟

سه شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۰، ۰۲:۰۷ ب.ظ

ویزای گوناگونی یا گرین کارت لاتاری یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا است. از سال ۱۹۹۰ و به دستور کنگره آمریکا، هر سال وزارت امور خارجه آمریکا مطابق بخش ۲۰۳(سی) از قانون مهاجرت و ملیت (Immigration and Nationality Act) آمریکا، به صورت قرعه‌کشی (موسوم به لاتاری) تعدادی افراد را برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می‌کند که نهایتاً منجر به دریافت کارت اقامت دائم آمریکا (معروف به گرین کارت) می‌شود. برندهٔ اصلی در صورت برخورداری از شرایط لازم موفق به کسب ویزای وگ-۱[واژه ۱] می‌شود. همسر وی و فرزندان مجردی که در روز نام‌نویسی اینترنتی زیر ۲۱ سال دارند نیز در صورت برخورداری از شرایط لازم موفق به کسب ویزای وگ-۲ می‌شوند.

لاتاری (شناخته شده به DV Lottery) به عنوان یکی از راه های اخذ گرین کارت و مهاجرت به آمریکا شناخته می شود. برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا یک قرعه کشی است که دولت "آمریکا" هر ساله از طریق آن به ۵۵۰۰۰ نفر از سراسر جهان گرین کارت اعطا میکند.

فلسفه لاتاری

از آن‌جا که هدف از صدور ویزای گوناگونی حفظ گوناگونی نژادی در بین مهاجران آمریکا است، این ویزا برای ساکنان کشورهایی که به طور معمول از روش‌های دیگر مهاجران زیادی به آمریکا می‌فرستند صادر نمی‌شود. به همین خاطر هر ساله در بولتن ویزا فهرست کشورهایی که مجاز به شرکت در قرعه‌کشی هستند مشخص می‌گردد. به عنوان نمونه، اهالی کشور روسیه تا سال ۲۰۰۴ مجاز به شرکت در این قرعه‌کشی بودند اما در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ این اجازه از آنان سلب شد. در قرعه‌کشی ویزای سال ۲۰۱۰ اهالی این کشور دوباره جواز شرکت در قرعه‌کشی را کسب کردند. کشورهای غیرمجاز کشورهایی هستند که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰٫۰۰۰ مهاجر از طریق ویزاهای خانوادگی و کاری به آمریکا فرستاده باشند. از جمله کشورهایی که در بیشتر دوره‌ها غیرمجاز بوده‌اند می‌توان به چین، انگلستان و هند اشاره کرد.

لاتاری آمریکا چیست؟

گرین کارت یک مجوز برای اقامت دائم در کشور مورد نظر است. گرین کارت به شما حق قانونی کار و زندگی دائمی را میدهد. دارندگان گرین کارت از خدمات بهداشتی، تحصیلی و بسیاری دیگر مزایا برخوردار میگردند و همچنین می توانند آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا به آمریکا رفت و آمد کند. دولت آمریکا همه ساله از طریق قرعه کشی به ۵۵,۰۰۰ نفر از سراسر دنیا گرین کارت رایگان اعطا میکند. در صورتی که در این قرعه کشی برنده شوید، می توانید به همراه خانواده تان به طور دائمی در آمریکا اقامت داشته و کار کنید.

 

شرایط شرکت در لاتاری بسیار آسان است. همه افراد فارغ از جنسیت، مذهب و بدون نیاز به مدرک زبان می توانند در این قرعه کشی شرکت و شانس خود را برای اخذ ویزا و گرین کارت ایالات متحده امریکا امتحان نمایند. تنها شرطی که متقاضیان باید از آن برخوردار باشند، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و در صورت نداشتن آن، داشتن 2 سال سابقه کاری قابل اثبات طی 5 سال گذشته است.

 

برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا شرایط سنی ندارد و همه افراد می توانند در آن شرکت نمایند. تنها باید مدنظر داشته باشید که افراد زیر 18 سال حتما باید به صورت زیر مجموعه والدین ثبت نام شوند در حالیکه افراد بالای 21 سال حتما می بایست جدا از خانواده و به صورت مستقل ثبت نام کنند.

1- برای شرکت در قرعه کشی لاتاری، شما باید متولد یکی از کشورهای مجاز به ثبت نام باشید که خوشبختانه نام کشور ما ایران هر سال در لیست منتشر شده توسط اداره مهاجرت به امریکا قرار می گیرد و شما به عنوان یک ایرانی امکان ثبت نام دارید. لازم به ذکر است اتباع کشور افغانستان یا دیگر کشورهای همسایه که در ایران سکونت دارند نیز می توانند در لاتاری ثبت نام کنند ولی در سهمیه کشوری که در آن متولد شده اند قرار می گیرند.

 

2- شرط دوم لاتاری، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و یا 2 سال سابقه کار قابل استناد در طول 5 سال گذشته می باشد.

 

برای شرکت در قرعه کشی لاتاری باید حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کاری در پنج سال گذشته داشته باشید. شرط تحصیلی ثبت نام لاتاری مدرک دیپلم است. بنابراین شرط، افراد برای ثبت نام به عنوان نفر اصلی می بایست حداقل 18 سال سن داشته باشند. اما افراد زیر 18 سالی که تمایل به ثبت نامَ دارند، می توانند به عنوان زیر مجموعه پدر و مادرشان ثبت نام کنند.

قبولی در لاتاری آمریکا

در صورت قبولی در لاتاری، یک سری هزینه بعد از قبولی لاتاری را برای ترجمه مدارک، تزریق واکسن های لازم، ویزیت توسط پزشک معتمد سفارت و دریافت وقت سفارت پرداخت خواهید کرد تا بتوانید با آفیسر حاضر در سفارت انتخابی مصاحبه داشته باشید.

لازم به ذکر است برندگان ایرانی لاتاری (green card lottery) می توانند از بین سفارت های آمریکا در آنکارا، ایروان و ابوظبی یک مورد را به دلخواه انتخاب نمایند. مصاحبه این افراد در سفارت های ذکر شده به صورت فارسی با آفیسر فارسی زبان انجام خواهد شد.

علاوه بر هزینه های اعلام شده، هزینه بلیط هواپیما جهت حضور در سفارت نیز اضافه می شود. در صورت قبولی در مصاحبه و دریافت ویزا نیز، هزینه های دیگری اعمال خواهد شد. ghjhvd

 

در نظر داشته باشید که این هزینه ها تنها برای دریافت وقت از سفارت است و هزینه تنظیم و تکمیل فرم های ارسالی مانند فرم ds 260 نمی باشد. در صورتی که مایل باشید کارشناسان کارت سبز فرم های شما را تکمیل کنند می توانید با مجموعه کارت سبز در تماس باشید.

 

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی