مجله اکسید

با چه خصوصیات افرادی نباید ازدواج کرد؟

دوشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۰، ۰۲:۰۰ ب.ظ

ازدواج با فرد نامناسب می تواند زندگی فردی و اجتماعی شما را نابود کند چون ازدواج یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی هر فرد است که اگر با دقت انجام نشود مشکل زا می شود. تعدادی از مراجعین سایت ویکی روان می پرسند با چه کسانی نباید ازدواج کرد یا ازدواج با چه افرادی اشتباه است؟ به همین خاطر یکی از بحث های همیشگی در بخش مشاوره روانشناسی قبل ازدواج به موضوع شناخت افراد نامناسب برای ازدواج مربوط می شود. اگر شما هم قصد آشنایی با ویژگی های افراد نامناسب ازدواج را دارید تا انتها همراه ما باشید.

اینکه با با چه کسانی نباید ازدواج کرد به عوامل زیادی بستگی دارد، شاید ببینید خانم یا آقایی همسرش ویژگی هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را دارد و سال هاست زندگی مشترک خوبی در کنار هم دارند، اما این تمام داستان نیست!

معتاد بودن اولین خصوصیت افراد نامناسب ازدواج است

اعتیاد در مورد هر فعالیت مضر در مورد غذا، سکس، مواد مخدر، الکل، پورنو، قمار یا بازی‌ های ویدیویی است که زندگی و رفاه ما را بر هم می زند. اعتیاد آهسته زندگی فرد درگیر را تحت تأثیر قرار داده و جایی برای کسی یا چیز دیگری باقی نمی گذارد.

اعتیاد واقعی چیزی نیست که به راحتی تصمیم بگیرید از آن دور شوید، زیرا ریشه های آن همیشه عمیق است.

  • افراد فریب دهنده برای ازدواج مناسب نیستند

به عنوان مثال خانمی با فردی آشنا می‌ شود که درباره موارد کوچک مدام دروغ می گوید مانند، ساعات کاری خود و مقدار پولی که در جیب دارد را بی دلیل مخفی می کند یا دروغ می گوید!

 

حتی ممکن است در مورد محل زندگی یا دوستانی که با آنها معاشرت می کند نیز دروغ بگوید. زندگی با این افراد بسیار سخت است چون همیشه چیزی برای شگفت زده کردن شما دارند، پس اگر می پرسید ازدواج با چه افرادی اشتباه است، حتما افراد پنهان کار را در لیست داشته باشید.

 

  • افراد سو استفاده کننده

سواستفاده کردن اشکال و فرم های مختلفی دارد. ممکن است به صورت سو استفاده عاطفی و روانی، اجبار برای سو استفاده جنسی یا سو استفاده معنوی و تحریف کلام خدا وجود داشته باشد. در اینگونه رابطه ها یک شخص از قدرت یا موقعیت خود برای کنترل و صدمه فرد دیگر استفاده می کند.

 

این افراد همیشه خواسته های خودشان را به شما ترجیح می دهند و تا زمانی که برایشان سودی داشته باشید با شما ادامه می دهند، در غیر اینصورت یا تغییر رفتار داده یا ترکتان می کنند

آدم بی منطق به هیچ وجه برای ازدواج مناسب نیستند

شما دو نفر چیزهای مشترک زیادی دارید که غیر قابل‌ انکار است، اما او غیر ممکن است که برنامه خود را به خاطر شما تغییر دهد و واقعا متعهد نیست، در ضمن نمی توانید از منطق و استدلال برای قانع کردن او استفاده کنید چون تاثیری نخواهد داشت.

 

خلاصه مرغ این دوستان یک پا داره و همیشه حرف خودشان را به کرسی می نشانند

  • اشخاص وابسته برای ازدواج مناسب نیستند

از برنامه های آخر هفته گرفته تا زندگی با هم، هر چیزی که پیشنهاد دهید خوب است و حرفی روی حرفتان زده نمی شود. در هیچ زمانی شما را تنها نمی گذارد، در ازدواج های موفق افراد همسری می خواهند که مایل به مصالحه باشد، نه کسی که در حاشیه نشسته و به شما اجازه می دهد در هر تصمیمی پیش قدم شوید.

 

شاد فکر کنید خیلی هم بد نیست همسرتان روی حرف شما حرف نزند (به خصوص آقایان اینطور فکر می کنند) اما بعد مدتی زندگیتان به یک زندگی کسالت بار و یک طرفه تبدیل می شود که هیچ جای پیشرفتی در آن نیست

  • با کسانی که درگیر رابطه قبلی خود هستند، نباید ازدواج کرد

یکی از بدترین چیزها در ازدواج این است که احساس کنید فکر و احساس شریک عاطفی شما درگیر جای دیگری است. درنتیجه ازدواج با کسانی که درگیر روابط یا زندگی گذشته خود هستند ممنوع است. این افراد در بهترین حالت شما را برای این می‌خواهند که تنهایی و دردی که می‌کشند را فراموش کنند. هرگز فکر نکنید رابطه شما دیر یا زود بهتر خواهد شد بلکه تا جای ممکن از این مدل روابط دوری کنید.

 

اگر طرف مقابل شما از همسرش جدا شده یا زندگی خوبی با او ندارد و شما را به‌عنوان نفر سوم وارد رابطه می‌کند، بهتر است کمی با دقت بیشتر به چنین رابطه و ازدواجی فکر کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه در اختلاف‌نظرها هر دو طرف مقصر هستند. پس با دقت دلایل به هم خوردن ازدواج اول شریک احساسی‌تان را بررسی کنید

  • ازدواج با آدم‌های خسیس ممنوع

توافق بر سر مسائل مالی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ازدواج است. شما و همسرتان باید بر سر منابع درآمد و همین‌طور خرج کردن آن‌ها با یکدیگر توافق داشته باشید. به همین خاطر است که روانشناسان معمولاً توصیه می‌کنند با افراد خسیس ازدواج نکنید، مگر اینکه واقعاً با سیاست‌های آن‌ها موافق باشید.

 

یک آدم خسیس به‌احتمال‌زیاد با هزینه کردن برای تدارک یک مهمانی، خرید لباس، رفتن به سفر یا حتی یک گشت‌وگذار دونفره مخالف خواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از ازدواج به این مسائل فکر کنید

  • خودشناسی اولین شیوه ازدواج صحیح

همه افراد برای اینکه ازدواج صحیح و اصولی داشته باشند باید ابتدا به شناختن خصوصیات شخصیتی و معیارها و ملاک های خود و نقاط قوت و ضعفشان بپردازند و خودشان را خیلی خوب بشناسند سپس به شناخت طرف مقابل و تطبیق خصوصیات شخصیتی او با ویژگی های خود و تعیین درجه تناسب بپردازند.

 

در فرایند خودشناسی و نیز تعیین درجه تناسب افراد برای ازدواج کمک گرفتن از مشاوران و روان شناسان آموزش دیده بسیار با اهمیت است . مشاوران می توانند به آموزش مهارت های خودشناسی بپردازند .

 

در آخر باید بدانید که در ازدواج، هیچ دونفری شبیه هم نیستند و ازدواج پیوند تفاوت هاست بنابراین متفاوت بودن زن و شوهر با هم طبیعی است و سبب تحکیم رابطه می شود .

باوجود شباهت های خانوادگی و تحصیلی تضاد بین ویژگی های شخصیتی می تواند سبب سست شدن پیوند زناشویی گردد پس آنچه در ازدواج مشکل ساز است تضاد شخصیتی دو فرد است

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی