مجله اکسید

بهترین انیمیشن های 2019 و2020

شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱ ب.ظ

سال 2020  و2019با پخش تعداد زیادی انیمیشن زیبا و تماشایی همراه بود؛ انیمیشن‌هایی که بسیاری از آن‌ها در بحبوحه‌ی کرونا عرضه‌ شدند فیلم های انیمیشن یا به اصطلاح کارتون ها، یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین بخش های هنر صنعت سینما به حساب می آیند. این آثار که در چند سال توسط استودیوهای بزرگی از جمله دیسنی و پیکسار و دریم ورکس راهی سینماهای جهان شده اند، معمولا در کنار بودجه ساخت بالا، از فروش بسیار بالایی نیز برخوردار می شوند. تکنیک های طراحی جدید به وسیله کامپیوتری نیز چند دهه گذشته به کمک این بخش از سینما آمده و بر جذابیت بصری عناوین تولید شده افزوده است.

در 3 سال گذشته نیز آثاری مانند کوکو (2017)، ماشین‌ها (2017)، من نفرت انگیز (2017) و قسمت جدید شگفت انگیزان و هتل ترنسیلوانیا 3 در سال 2018 توانستند جایگاهی را در جمع بهترین و پرفروشترین فیلم های سینمایی سال به خود اختصاص داده که این نکته نشان از اهمیت بسیار بالای این ژانر نزد سازندگان فیلم دارد

انیمیشن The Croods: A New Age

خانواده‌ی کرود در انیمیشن غارنشین‌ها: عصر جدید، که از انیمیشن های اکران شده در سال 2020 است، در جستجو برای زیستگاهی امن‌تر، به مکانی خوش‌منظر و بسیار مناسب برای زندگی می‌رسند. اما آن‌ها باید در آن‌جا با خانواده‌ای که در آن مکان زندگی می‌کنند و از آن‌ها پیشرفته‌تر هستند نیز سازش کنند. مدتی می‌گذرد و هنگامی که تنش میان این دو خانواده بیشتر و بیشتر می‌شود، خطری بزرگ‌تر خود را نمایان می‌کند که هر دو خانواده را به شدت تهدید می‌کند. این دشمن مشترک باعث می‌شود که دو خانواده اختلافات خود را کنار بگذارند و متحد شوند تا از قدرت هم استفاده کنند و در برابر این خطر بایستند

انیمیشن The Croods: A New Age از کارتون انیمیشن های 2020، دنباله‌ای است که در بعضی مواقع عنوان خود به عنوان یک دنباله‌ی خوب را حفظ می‌کند و در بعضی مواقع نیز از استانداردهای خود عقب می‌ماند. اما نکته‌ی واضح این است که این انیمیشن در لیست بهترین انیمیشن های سال 2020 قرار می‌گیرد و مطمئنا ارزش تماشا کردن را دارد. این انیمیشن دنیای فیلم اول را گسترش می‌دهد، در کنار لحظات کمدی خود، پیام‌های مهمی را نیز منتقل می‌کند و بیننده را با تنشی که ایجاد می‌کند، پای اثر می‌نشاند.

انیمه A Whisker Away

انیمه نقاب میوتارو از کارتون انیمیشن های 2020 است، یکی از خاص‌ترین موارد این لیست است و داستان منحصربه‌فردی را روایت می‌کند. شخصیت اصلی این انیمه یعنی Miyo Sasaki، عاشق هم‌کلاسی خود Kento Hinode شده است. میو برای جلب توجه کنتو تمام تلاش خود را می‌کند و در آن بین، از قدرت خود برای تبدیل شدن به گربه نیز استفاده می‌کند. مدتی می‌گذرد و کم‌کم مرز میان میو و گربه‌ای که به آن تبدیل می‌شود، کم‌رنگ‌تر و مبهم‌تر می‌گردد. حالا باید دید که این داستان عاشقانه‌ی عجیب به چه چیزی ختم خواهد شد

انیمه A Whisker Away اثری با روندی آرام است که برای داستان‌گویی وقت می‌گذارد و به آن اهمیت می‌دهد؛ داستانی که همان‌طور که بالاتر گفتیم، خاص است و تجربه‌ای جدید خواهد بود. این انیمه که از انیمیشن های اکران شده در سال 2020 است، درباره‌ی افسردگی و نحوه‌ی مقابله با آن درس‌های زیبا و قابل تاملی می‌دهد که ارزش تماشای آن را بیشتر می‌کنند. تماشای این انیمه به هر گروه سنی‌ای توصیه می‌شود. هر شخصی می‌تواند این اثر را تماشا کند و برداشت‌های مخصوص به خود را نیز از آن داشته باشد. داستان این انیمه با تصاویری رنگارنگ و باجزییات ترکیب می‌شود و اثری را به ما تحویل می‌دهد که تماشای آن لذت‌بخش خواهد بود.

انیمه Demon Slayer: Infinity Train

انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Trainاز انیمیشن‌ های اکران شده در سال 2020 و یکی از بهترین انیمیشن های سال 2020 است، که نباید تماشایش را از دست داد.. داستان‌ آن‌ها در راستای داستان اصلی نیست و معمولا برای گسترش دنیای آن انیمه و بیان داستانی کم‌اهمیت‌‌تر استقاده می‌شود. اما انیمه شیطان کش: قطار بی‌نهایت، از استثناهای این موضوع است. داستان این انیمه بلافاصله بعد از پایان فصل اول اتفاق می‌افتد و آرک بعدی مانگا را اقتباس می‌کند. اتفاقات این فیلم بسیار در داستان انیمه مهم‌اند و حتما باید آن را قبل از فصل دوم انیمه که مدتی دیگر آغاز خواهد شد، تماشا کنید. قهرمان داستان یعنی تانجیرو، همراه با خواهرش نزوکو و دوستانش اینوسکه و زنیتسو و همین‌طور هاشیرای شعله یعنی رنگوکو، در حال سفر در قطاری هستند که توسط یکی از زیردستان قدرتمند رئیس شیاطین مورد حمله قرار خواهد گرفت. حالا باید دید که آن‌ها چگونه در مقابل این خطر بزرگ خواهند ایستاد

تعدادی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی فصل اول در این فیلم بازگشته‌اند و شخصیت‌پردازی بعضی از آن‌ها نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته است. موسیقی متن این انیمه بسیار عالی است و احساسات شما را در پرده سوم فیلم تا بیشترین حد ممکن برانگیخته خواهد کرد. کیفیت بصری انیمیشن اثر نیز به طرز دیوانه‌واری بالا است و استودیو Ufotable برای آن به معنای واقعی کلمه سنگ تمام گذاشته. شما در این انیمه شاهد انیمیشن‌های خوش‌‌آب‌ورنگ و بسیار روانی خواهید بود که چشمان‌تان را نوازش می‌کنند و شما را غرق در لحظه‌‌لحظه‌ی اثر می‌کنند.

انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی 4

انیمیشن Toy Story 4انیمیشنی به کارگردانی جاش کولی است و توسط والت‌دیزنی و استودیوی انیمیشن پیکسار تولید شده است. در این انیمیشن که در فهرست برترین انیمیشن ۲۰۱۹ قرار گرفته است، بازیگران مشهوری مانند تام هنکس (Tom Hanks) و کیانا ریوز (Keanu Reeves) به صداپیشگی پرداخته‌اند. در این قسمت، شخصیت جدیدی به‌نام «فورکی» حضور دارد که محوریت داستان، حول این شخصیت می‌گردد. این فیلم انیمیشن 2019 پنجمین فیلم پرفروش 2019، سی‌امین فیلم پرفروش تمام دوران و همچنین پنجمین انیمیشن پرفروش تاریخ فیلم‌های انیمیشنی شد. راتن‌تومیتوز، به این انیمیشن امتیاز 97% را داده است. داستان اسباب بازی 4 قطعا یکی از بهترین انیمیشن های 2019 به حساب می‌آید.

شیرشاه 2019 – The Lion King

این نسخه جدید از فیلم محصول سال ۱۹۹۴ توسط جان فاورو کارگردانی می شود.. داستان درباره یک شیر جوان به نام سیمبا است که وارث امپراتوری خانوادگی سرزمین های پراید است. پس از مرگ پدرش موفاسا توسط اسکار تشنه قدرت، سیمبا دور از خانواده رشد کرده و می خواهد انتقام بگیرد. این فیلم هم مانند “کتاب جنگل” با استفاده از تکنیک های لایو اکشن، جلوه های رایانه ای و تولید مجازی، ساخته شده است. در این فیلم شخصیت انسانی وجود ندارد این انیمیشن زیبا دربین پرفروش ترید و پربازدید ترین کارتون در  سال 2019 بین تماشاچیان شد و حتی فکر نمیکنم با یکبار دیدن آن از این کارتون سیر شوید.

منجمد دو 2019 – Frozen ۲

فیلم “منجمد” برنده جایزه اسکار، از داستان های کلاسیک “ملکه برفی” هانس کریستین اندرسون اقتباس شده و یکی از پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ است. داستان یک پرنسس خاص با قدرت های ماورایی که پس از یافتن پریان در خانه اش پنهان می شود. داستان زیبای این پرنسس می تواند ادامه داشته باشد و به همین دلیل قرار است نسخه بعدی آن ساخته شود. پس باید تا نوامبر ۲۰۱۹ منتظر شویم تا پرنسس آنا و السا را دوباره ببینیم این انیمیشین نه تنها بین کودکتن حتی بین جوانان هم رواج شده توصیه میشود حتما این انیمیش فوق العاده زیبا را تماشا کنید.

ران اشتباه می کند 2020 – Ron’s Gone Wrong

رفته رفته نقش تکنولوژی در زندگی مان پررنگ تر شده و کارها آسان و آسان تر می شوند. تنها کافی است دستور دهید تا همه چیز انجام شود. گرچه در جهان ما تکنولوژی در حال گسترش است اما در دنیای این فیلم به اوج خود می رسد. در این داستان هر کودک ربات خود را دارد که در کارها به او کمک می کند. درنتیجه ربات ها به بخش مهمی از زندگی افراد تبدیل شده اند و نبودشان مشکل آفرین است. زمانی که ربات یک پسر یازده ساله خراب می شود، زندگی او به مشکل برمی خورد. او تصمیم می گیرد به این ربات آموزش دهد و درنتیجه به ماجراجویی هایی وارد می شود که مسائل مهم تر زندگی را به او می آموزد.

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی