مجله اکسید

چند راه برای پیشرفت در زندگی

دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۵۹ ب.ظ

هرکدوم از ما تنها یکبار زندگی میکنیم پس بهتر با تموم وجود احساس کنیم رسیدن به اهداف و تشخیص موفقیت در زمان دستیابی به آن نیازمند اعتماد اشتیاق و انیگزه هستیم پیشرفت کردن فقد به معنی موفقیت درسی و علمی نیست بلکه برای اینکه یه زندگی خوبی داشته باشیم یاید سعی کنیم رفتار و اخلاق خود را هم اصلاح کنیم

پس اول میخوام چگونه از سرگرفتن زندگی خود صحبت کنم:

زندگی منفعلانه

آیا کارهای خود را به تعویق میندازید؟ افراد زیادی این کارو انجام میدهند آنچه را که امروز میتوانیم به دست بیاوریم یا انجام دهیم به فردا موکول میکنیم البته بعضی وقتا آدمها شاید حوصله یا تو اون روز کسل باشند و خواهند کاری اجام دهند که برای وقتای که کم پیش میاد مشکلی نیس اما فقد تو شرایط خاص و پیش آمده.

اما درکل مشکل به عقب انداختن کارها این است که شما کارهای مهم خود را فراموش میکنید و کارها و مشکلات انقدر روی هم انباشته میشود که از کاه کوه سخته میشود.

و پس ازآن شما مجبور میشوید که همه چیز را باهم حل کنید، در حالی که برخی مشکلات مانع فعالیت شما میشوند منفعل بودن و هیچ کاری نکردن به این معناست که هر پیش امدی به شما فشار می آورد و برای شما تصمیم میگیرد پس باید فعالانه زندگی کنید. کارهای که باید در اسرع وقت به پایان برسند را انجام دهید تا آن ها را از ذهن خود پاک کنید و به سراغ کارهای مهم تر بروید و روش ساده همان تکنیک 60 ثانیه ای که در وبلاگ های قبلی نوشتم میتوانید بهر ببرید با این تعقیر که 5 دقیقه ای باشد.

هیچ گاه از اموختن دست نکشید

من به نتیجه رسیده ام یادگیری فعالیتی اساسی در یک زندگی موفق و هدفمند است اگر در یادگیری شکست بخوریم در پیشرفت کردن هم موفق نخواهیم بود و این مساوی با بدبختی است! زندگی فرصت های بیکرانی برای یادگیری در اختیارما قرار میدهد و هر چقدر شرایط سختتر باشد احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که یاد بگیریم.

از دیگران میتوانیم یاد بگیریم به ویژه افراد پرتلاش که رو کمک ان ها میشود حساب کرد و همچنین میتوانیم از اتفاقات افراد خود نیز درس بگیریم و بیشتر از همه از تماشای خود، با دیدن اینکه چگونه واکنش نشان میدهیم و چه انگیزه ای ما را به حرکت وامی دارد یادخواهیم گرفت.

تعیین کردن اهداف کوتاه مدت و بلندمدت

برخی افراد دوست دارند برای رسیدن به اهداف خود زمانی را مشخص کنند...زندگی من در شش ماه آینده چطور باشد؟ یک سال؟ پنج سال؟ ده سال؟ چگونه میتوانم در این بازه زمانی به این هدف دست پیداکنم؟ تواناتی تعیین اهداف شما را درزندگی به همان جای که میخواهید میرساند اما میتوان  همه آن ها را به سه قسمت تقسیم کرد.

 اهداف بلند مدت که همان مقصد نهاییی است، اهداف میان مدت به شما کمک میکند تا پیشرفت خود را بسنجید و ببینید که اهداف کوتاه مدت گام هایی کوچکی هستند که شمارا برای رسیدن به اهداف و موفقیت های بلند مدت همراهی میکند.

سخت گرفتن به خود

ممکن است خود را سخت کوش بدانید اما اغلب از همه توان خود به خوبی استفاده نمیکنید. اگرچه ممکن است راه حلی همیشگی برای حل مشکلات شما وجود نداشته باشد اما میتوانید زمان های خاصی را به حل آنها در طول زندگی اختصاص دهید. ماندن در اضافه کاری یا تلاش برای خارج شدن از وضعیت برشکستگی، یا صرف کردن تعطیلات اخر هفته تان برای درست کردن حمام با وجود این که  با هدف شما مرتبط نیست به شما نشان خواهد داد که چقدر میتوانید فعال باشید.

خلاصه که هدفهایتان را مرور کنید و تجسمش کنید ناگهان وضعیتتان تعقیر خواهد کرد و دوباره در مسیر درست تان خواهی قرار گرفت مسیری که اگه بهش باور داشته باشی شما را به تعالی میرساند.

 

 

  • مجله اکسید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی