مجله اکسید

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

۱۰
ارديبهشت

در تاریخ سینما کمتر آثاری همچون فیلم‌های عاشقانه و رمانتیک موفق شده‌اند طیف وسیعی از مخاطبان را تحت تاثیر جادوی ماندگار خود قرار دهند. گرچه در عموم این آثار خط روایی اصلی به جست‌وجوی عشق یا فراز و نشیب‌های روابط عاشقانه باز می‌گردد اما بسته به این که اثر عاشقانه با المان‌های چه ژانری ترکیب شده باشد ممکن است با طیف وسیعی از فیلم‌ها طرف شویم که از کمدی رمانتیک تا فیلم نوار را در بر می‌گیرد.

 

در بسیاری از آثار رمانتیک تقابل یک رابطه عاشقانه و مجموعه‌ای از موانع، داستان را همچون یک شعر عاشقانه به حرکت در می‌آورد. ممکن است این موانع منابع درونی داشته باشند (به خود طرفین رابطه بازگردند)، یا از بیرون رابطه به یک داستان عاشقانه تنش وارد کنند. اما این تقابل بسته به دیدگاه فیلم‌ساز فرایند و نتایجی را در بر دارد که جان‌مایه‌ی یک اثر عاشقانه است. گاهی اوقات پایانی خوش پس از غلبه بر سختی‌ها، گاهی یک پایان اشک‌انگیز در برابر یک سرنوشت تلخِ گریزناپذیر و گاهی هم رهاشدن در تعلیق، نمایش افق‌های پنهان یک رابطه و افزودن چیزی به عشق و معنای آن در ذهن مخاطب

او

عنوان اصلی: Her

کارگردان: اسپایک جونز

محصول: آمریکا

سال اکران: ۲۰۱۳

 

«او» یک فیلم عاشقانه علمی-تخیلی است. این ساخته اسپایک جونز که با بازی واکین فینیکس، ایمی آدامز و اسکارلت جوهانسون همراه است داستان مردی را دنبال می‌کند که عاشق یک دستیار شخصی هوشمند شده که با هوش مصنوعی کار می‌کند و البته صدای یک زن را دارد. ایده رابطه عاشقانه با یک ربات مدت‌ها در ذهن اسپایک جونز وسوسه ساخت فیلم را ایجاد کرده بود. او که با همین مضمون درسال ۲۰۱۰ هم یک فیلم کوتاه ساخته بود بالاخره در سال ۲۰۱۳ یک فیلم بلند داستانی ساخت و موفق شد توجه سینما دوستان را با این اثر عاشقانه به خود جلب کند

.

درخشش ابدی یک ذهن پاک

عنوان اصلی: Eternal Sunshine of the Spotless Mind

کارگردان: میشل گوندری

محصول: آمریکا

سال اکران: ۲۰۰۴

 

بعضی از آن‌ها که تجربه یک رابطه عاشقانه شکست‌خورده را دارند می‌گویند کاش می‌شد حافظه‌مان را از خاطرات طرف مقابل پاک کنیم. یک روز صبح از خواب بیدار شویم و دیگر به یاد نیاوریم که چه روزهای تلخ و شیرینی را سپری کرده‌ایم. در «درخشش ابدی یک ذهن پاک» اتفاقی شبیه به همین در جریان است. موسسه‌ای پیدا شده که می‌تواند خاطرات مراجعین را پاک کند. مرد و زن قصه هر دو به این موسسه مراجعه کرده‌اند و بخش عمده فیلم در شرایطی می‌گذرد که مرد قصد دارد در واکنش به اقدام زن، او نیز تمام خاطرات باقی‌مانده را از ذهنش پاک کند. اتفاقی که نهایتا به نابودی تمام‌عیار هر آنچه بود؛‌ هر آنچه دست کم در ذهن این دو عاشق ِ‌سابق بود منجر خواهد شد.

 

معروف‌ترین اثر میشل گوندری که فیلم‌نامه آن در همکاری با چارلی کافمن به رشته تحریر درآمده اثری است در ستایش عشق و بیشتر در ستایش خاطرات عاشقانه و ارزش ابدی و ازلی آن‌ها

بیمار انگلیسی

عنوان اصلی: The English Patient

کارگردان: آنتونی مینگلا

محصول: آمریکا

سال اکران: ۱۹۹۶

 

فیلم سینمایی «بیمار انگلیسی» یک درام رمانتیک است که روایت آن در روزهای پایانی نبرد ایتالیا (در جنگ جهانی دوم)‌ در جریان است. فیلم داستان یک خلبان گمنام را بررسی می‌کند که گذشته را به یاد ندارد و با نام بیمار انگلیسی در یک صومعه تحت مراقبت پرستار هانا بستری شده است.

«بیمار انگلیسی» با بازی رالف فاینس و ژولیت بینوش متمرکز بر رابطه عاطفی این بیمار و پرستار است. این اثر سینمایی موفق شد چندین جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را از شصت و نهمین دوره جوایز اسکار تصاحب کند.

 

سه‌گانه‌ی پیش از

عنوان اصلی: The Before Thrillogy

کارگردان: ریچارد لینکلیتر

محصول: آمریکا

سال اکران: ۱۹۹۵، ۲۰۰۴، ۲۰۱۳

 

سه‌گانه «پیش از» به سه فیلمی گفته می‌شود که ریچارد لینکلیتر از سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۳ ساخت و در هر سه آن‌ها ایثن هاک و ژولی دلپی به ترتیب نقش‌های جسی و سلین را ایفا کردند. این سه‌گانه سه بخش مختلف از زندگی یک زوج عاشق را نشان می‌دهد و در میان محبوب‌ترین فیلم‌های عاشقانه سینمای آمریکا قرار دارد.

این سه‌گانه به ترتیب زمان ساخت از فیلم‌های «پیش از طلوع» (Before Sunrise)، «پیش از غروب» (Before Sunset) و «پیش از نیمه‌شب» (Before Midnight) تشکیل شده است.

تایتانیک

عنوان اصلی: Titanic

کارگردان: جیمز کامرون

محصول: آمریکا

سال اکران: ۱۹۹۷

 

تایتانیک یکی از مشهورترین فیلم‌های عاشقانه سینما و یکی از موفق‌ترین آن‌ها از نظر تجاری به حساب می‌آید. این اثر جیمز کامرون که روایت یک رابطه عاشقانه در بستر ماجرای تاریخی غرق‌شدن کشتی تایتانیک است سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما است.

تایتانیک در ایالات متحده آمریکا علاوه بر مخاطبان موفق شد منتقدان و اهالی هالیوود را هم به تحسین وادارد. این ساخته جیمز کامرون نامزد ۱۴ جایزه اسکار شد و ۱۱ اسکار را تصاحب کرد. تایتانیک ترکیبی است از واقعیت‌های تاریخی با ماجراهای داستانی و غیرواقعی. رز دوویت بوکیتر دختری جوان و ثروتمند برای یک ازدواج اجباری راهی سفری دریایی شده، سفری با کشتی تایتانیک. او که علاقه‌ای به این ازدواج ندارد شبی قصد می‌کند خود را درون آب بیاندازد اما جک داوسون یک نقاش جوان و فقیر او را نجات می‌دهد. همین اتفاق شروع یک رابطه عاشقانه است که با غرق‌شدن تایتانیک پایانی تلخ و تراژیک می‌یابد

  • مجله اکسید
۰۷
ارديبهشت

یکی از ژست های جذابی که می توانید برای عکس هایتان استفاده کنید، ژست عکس تو آینه می باشد. دختران زیادی به این مدل ژست ها علاقه دارند و حداقل یک عکس این مدلی در گالری شان دیده می شود. شما می توانید با آینه در لوکیشن های مختلف عکس های زیبایی از خود بگیرید، کافی است از خلاقیت و سلیقه خودتان استفاده کنید.

 

ژست سلفی آینه‌ای از قبل اینکه با دوربین‌های تلفن همراه سلفی بگیریم، وجود داشت. که در سال ۲۰۰۰ توسط شیک پوشی‌ها که لباس‌های خود را به صورت آنلاین به نمایش می‌گذاشتند، استفاده می‌شد.

امروزه سلفی‌های آینه‌ای هنوز یکی از بهترین روش‌ها برای خودنمایی لباس است، اما این روش توسط بسیاری از علاقه مندان به عکس‌های سلفی خارج از مد استفاده شده است.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود افراد به جای چرخاندن دوربین به سمت خود، سلفی‌های آینه‌ای را انتخاب کنند. برای شروع، می‌توانید عکس‌های تمام بدن بگیرید. این عکس‌ها همچنین در مقایسه با عکس‌های سلفی معمولی که معمولاً در قسمت بالای بدن قطع می‌شوند، با حالت‌هایی که دارید انعطاف پذیری بیشتری را به شما می‌دهند.

 

 

 

  • مجله اکسید
۰۶
ارديبهشت

استارباکس در گوشه و کنار جهان شعبه های متعددی دارد. بسیاری از طرفداران این قهوه خانه زنجیره ای، در فروشگاه های اختصاصی این برند حق انتخاب از میان انواع گوناگون قهوه، اسپرسو و فراپاچینوها را دارا هستند.

به ویژه در آمریکا، استارباکس محبوبیت گسترده ای داشته و در ایالت های مختلف، انواع فراپاچینوهای رنگی با طعم های خاص و نوشیدنی هایی همانند

لاته ی تخمه کدوحلوایی مشتریان دائمی خود را دارند.

 

نوشیدنی های جذاب استارباکس

اما جذابیت اصلی این برند این است که با توجه به ذائقه مردم کشورهای مختلف، نوشیدنی های منحصر به همان منطقه را ارائه می کند.

به طور مثال، چورو فراپاچینو در آمریکای لاتین یا اسپرسوی چای سبز در آسیا بسیار محبوب هستند.

برای آشنایی با نوشیدنی های متفاوتِ استارباکس در کشورهای مختلف جهان در ادامه با ما همراه باشید.

نوشیدنی استارباکس – لاته چای سبز

مواد لازم برای ۱ نفر :

پودر ماچا یا چای سبز یک و نیم قاشق چایخوری

آب گرم (دمای جوش نباشد) یک قاشق سوپخوری

شیر (شیر گاو، شیر بادام یا شیر سویا) ۱ فنجان

شکر ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

ابتدا پودر چای سبز را داخل یک فنجان الک کنید تا صاف و یکدست و بدون گلوله باشد.

آب گرم را به پودر چای سبز اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا خمیری نرم و یکدست به وجود آید.

شیر و شکر را در ظرف کوچکی ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید. زمانی که در اطراف ظرف حباب های کوچک پدید آمد شعله را خاموش کنید و خمیر چای سبز را به مواد اضافه کنید، نباید اجازه دهید شیر بجوشد.

به آرامی شیر را با همزن دستی بهم هم بزنید تا روی مواد کف نرمی تشکیل شود.

حال لاته آماده شده را داخل فنجان ریخته و روی کف ها مقداری پودر چای سبز بریزید.

نوشیدنی استارباکس – شکلات سفید داغ نعنایی

مواد لازم برای ۲ نفر :

شیر کم چرب ۲ پیمانه

شکلات سفید تخته ای خرد شده ۱۰۰ گرم

عرق نعنا ۱ قاشق سوپخوری

خامه زده شده و شکلات خرد شده برای تزئین به مقدار دلخواه

طرز تهیه :

در یک ظرف کوچک شکلات سفید خرد شده و شیر را ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید. تا زمانی که شیر گرم شود و شکلات ها شروع به ذوب شدن کند مواد را به آرامی هم بزنید. پیش از جوشیدن شیر ظرف را از روی شعله بردارید.

پس از این که مواد را از روی شعله برداشتید، عرق نعنا را داخل مواد بریزید و آن را به آرامی مخلوط کنید. سپس شکلات سفید داغ آماده شده را داخل لیوان ریخته و روی آن را با خامه زده شده و خرده های شکلات تزئین کنید.

نوشیدنی استارباکس – ماکیاتوی کاراملی

مواد لازم برای ۱ نفر :

شیر کم چرب ۱ پیمانه

شکر ۱ قاشق غذاخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری

اسپرسو ۵۰ گرم

سس کارامل برای تزئین به میزان لازم

طرز تهیه :

ابتدا اسپرسو را تهیه کنید.

شیر و شکر را با هم بجوشانید و هم بزنید تا شکر به خوبی در شیر حل شود ، در آخر وانیل را به مواد اضافه کرده و شعله را خاموش کنید.

حال شیر و شکری که آماده کرده اید را داخل فنجان ریخته و با استفاده از یک همزن دستی کوچک، آرام مواد داخل فنجان را هم بزنید تا کف تولید شود.

پس از شکل گرفتن کف روی فنجان، اسپرسو را داخل فنجان ریخته (سعی کنید اسپرسو را کاملاً در وسط مواد بریزید) سپس سس کارامل را روی مواد بریزید.

طرز تهیه فراپوچینو

سه فنجان قهوه غلیظ (برای دم کردن قهوه دو برابر همیشه پودر قهوه استفاده کنید.)؛

۲/۳ پیمانه شیرعسلی؛

۱ پیمانه شیر پرچرب؛

½ لوبیای وانیل؛

۲ قاشق چاخوری عصاره وانیل؛

۸ پیمانه یخ.

قهوه غلیظ را دم کنید و اجازه دهید خنک شود. اگر می‌خواهید قهوه سریع‌تر خنک شود، آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید یا آن را یک شب در یخچال نگهداری کنید قهوه غلیظ و خنک، شیر و شیر عسلی را داخل مخلوط کن بریزید.

لوبیای وانیل را نصف کنید. نصف وانیل را بردارید و دانه‌های درون آن را بتراشید. دانه‌هایی که از داخل لوبیا تراشیده‌اید را درون مخلوط‌کن بریزید. مخلوط‌کن را با یخ پر کنید. (پارچ مخلوط کن را کاملا پر نکنید و اندکی آن را خالی بگذارید.) ترکیب را تا زمانی که به خوبی لطیف شود مخلوط و نوشیدنی را با خامه زده شده سرو کنید. فراپوچینو را در بطری‌های شیشه ای بریزید و در تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید

  • مجله اکسید
۰۵
ارديبهشت

همه ما عکس های مختلفی را در شبکه های مختلف مجازی به اشتراک می گذاریم که برخی این عکس ها، عکس دونفره با رفیق و دوست صمیمی ماست. برای گرفتن عکس پروفایل دوستان صمیمی می توانید از خلاقیت خود استفاده کنید و یک عکس دخترونه زیبا بگیرید. اگر به دنبال ایده برای ژست عکس دو نفره دخترانه هستید، می توانید از مجموعه زیبا از ژست عکس دونفره با رفیق دخترانه که در این مطلب وجود دارد استفاده کنید

 

 

 

 

 

 

 

  • مجله اکسید
۰۴
ارديبهشت

باقلوا و کیک باقلوا از خوشمزه ترین انواع شیرینی ها هستند و شما می توانید با تهیه آن ها در منزل از مهمان هایتان پذیرایی با شکوهی را داشته باشید. باقلوا استانبولی نوعی شیرینی پرطرفدار و خوشمزه در ایران است که این روز ها در بیشتر شیرینی فروشی های ایرانی به چشم می خورد این شیرینی خوشمزه به شیرینی عسلی مغز دار نیز معروف است. دستور پخت باقلوا استانبولی را به صورت مرحله به مرحله در این مطلب آشپزی ملاحظه خواهید کرد.

طرز تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه

طرز تهیه باقلو به روش استانبولی سه مرحله دارد که در ادامه مطلب مراحل طرز تهیه آن را به صورت مجزا در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مواد لازم شربت باقلوای استانبولی

شکر : ۲ فنجان

آب : ۲ فنجان

آب لیمو : ۱ قاشق غذاخوری

دارچین : ۱ قطعه

 

مواد لازم برای مغز باقلوای استانبولی

پودر پسته : ۲ فنجان

گردوی خرد شده : ۱ فنجان

میخک آسیاب شده : ۱/۸ قاشق چایخوری

شکر ریز دانه : ربع فنجان

 

مواد لازم برای خمیر باقلوا استانبولی

خمیر نازک باقلوا : ۱ بسته

روش تهیه باقلوا استانبولی

ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. همه مواد لازم برای مغز باقلوا را در درون ظرفی مناسب بریزید و سپس مواد را در درون ظرف هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند

در مرحله بعد درون ظرف پیرکسی ( هر نوع قالب مورد نظرتان ) را با کمک کره ذوب شده چرب کنید و سپس با کمک قلم مو به ۱۰ لایه از خمیر نازک باقلوا کره ذوب شده را بمالید و لایه های خمیر باقلوا را به صورت یکی یکی در درون قالب بر روی یکدیگر پهن کنید مواد مغز باقلوای استانبولی را بر روی خمیر های باقلوا بریزید و سطح آن ها را یکدست کنید ۱۰ لایه دیگر از خمیر باقلوا را بر روی مواد مغز باقلوا قرار دهید و بین لایه های خمیر را کره بمالید.

سپس قسمت هایی از خمیر را که از ظرف پیرکس بیون زده است را ببرید و سپس روی همه سطح همه خمیر را کره بمالید و با کمک چاقوی تیزی لایه های فوقانی را به شکل لوزی برش دهید.

سپس ظرف باقلوا را به مدت ۶۰ دقیقه در درون فر قرار دهید اگر در این مدت مشاهده کردید که لایه های فوقانی باقلوا خیلی زود تعییر رنگ دادند بر روی ظرف فویل بکشید.

برای تهیه شربت باقلوا آب و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید دارچین و آب لیمو را به آن ها اضافه کنید و بعد از این که شکر در آب به خوبی در آب حل شد زیر قابلمه را خاموش کنید برای تهیه شربت باقلوا ۱۰ دقیقه زمان کافی است بعد از مدت زمان ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود.

در مرحله آخر طرز تهیه باقلوا استانبولی بعد از ۶۰ دقیقه ظرف باقلوا را از درون فر بیرون آورید و شربت را روی باقلوا ها را بریزید و سپس اجازه دهید باقلوا مقداری خنک شود و آن را به مدت ۵ ساعت در درون یخچال قرار دهید تا شربت به خوبی جذب باقلوا شود

  • مجله اکسید